Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:29:30 GMT

برداشت چهار هزار تن گل محمدی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۷۶۱۳

برداشت چهار هزار تن گل محمدی در خراسان رضوی

علی ساربان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان برداشت گل محمدی از هزار و ۷۵۰ هکتار زمین در این استان برداشت شده است.

وی ادامه داد: از این میزان برداشت محصول شامل گل و گلبرگ گل محمدی حدود ۵۰ درصد تبدیل به گلاب شده و ۵۰ درصد دیگر به شکل غنچه و گلبرگ خشک شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیرکشت و تولید گل محمدی در این استان سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میانگین برداشت گل از هر هکتار معادل ۲ تن و ۴۰۰ کیلو گرم است.

ساربان ادامه داد: افزایش کشت گل محمدی در صورت برخورداری از ابزار و دستگاه‌های فراوری و گلاب‌گیری به باغداران توصیه می‌شود.

وی گفت: باغداران باید امکان فرآوری گل را داشته باشند زیرا در صورتی که صرفا به کارخانجات فرآوری و گلابگیری متکی شوند در زمان اوج تولید شاهد کاهش قیمت شده و متضرر خواهند شد. 

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: توصه کارشناسان این است که باغداران گل محمدی دستکم دستگاه سنتی تولید گلاب را داشته باشند تا بتوانند محصول را تبدیل به گلاب کنند یا اینکه گلبرگ و غنچه را خشک کنند تا ارزش افزوده بیشتری نصیبشان شود.

بخش کشاورزی استان خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی کشور با برخورداری از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های وسیع و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی و بیش از ۱۴میلیون واحد دامی، در مجموع با تولید بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان به ارزش ناخالص اقتصادی بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد ریال، جایگاه تعیین کننده در اقتصاد ملی و استان داشته و نقش مهمی در تامین نیازهای حیاتی جامعه، امنیت غذایی، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع و ایجاد اشتغال دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد وزارت جهاد کشاورزی مشهد خراسان رضوی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است

    به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.   مهدی اله‌پور افزود: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرای سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.   وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.   مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.   وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.   همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.    

 

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید