Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان در نشست شورای ترافیک استان سمنان با بیان اینکه در سه ماهه اول سال گذشته ۶۴ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان باختند گفت: در سال جاری ۵۱ نفر در این سوانح جان باختند که نشان از کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در سه ماهه اول سال گذشته، ۷۱۰ نفر به دلیل سوانح رانندگی در استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه امسال با کاهش ۲۶ درصدی به ۵۱۹ نفر رسید تاکید داشت: در سه ماهه اول سال ۹۸، یک هزار و ۲۴۳ مورد سانحه رانندگی خسارتی در استان گزارش شد که این رقم در سال جاری با کاهش ۲۸ درصدی به ۸۹۲ مورد رسید.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه در مجموع در سه ماهه اول سال جاری یک هزار و ۳۳۰ مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان گزارش شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۷۷۰ مورد بوده است ابراز کرد: از مجموع تصادف صورت گرفته در جاده‌های استان، ۵۸ درصد مربوط به خودرو‌های سواری، پنج درصد کامیون، ۱۰ درصد وانت، پنج درصد موتورسیکلت و مابقی سایر بوده است.

سرهنگ کبیری با بیان اینکه روزانه ساعت‌های پنج تا هفت، ۱۰ تا ۱۲، ۱۶ تا ۲۲ بیشترین سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان گزارش می‌شود بیان کرد: در سه ماهه اول سال جاری علت ۶۵ درصد سوانح رانندگی در جاده‌های استان توجه نکردن راننده وسایل نقلیه به جلو و واژگونی خودرو بوده است.

او با بیان اینکه در جاده اصلی تهران-مشهد، ۶۰ درصد تصادف‌های فوتی در بخش جنوبی و ۴۰ درصد در بخش شمالی جاده روی می‌دهد افزود: در سه ماهه اول سال جاری ۱۶ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های روستایی و فرعی استان جان باختند لذا رفع مشکلات زیرساختی در جاده‌های فرعی و روستایی به صورت مستمر در دستور کار مسئولان مربوطه باشد.

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راهور استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری میزان سوانح رانندگی درون شهری منجر به فوت در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافت گفت: در یک‌سال گذشته مشکلات ۲۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های درون شهری استان برطرف شد، اما همچنان ۳۴ نقطه حادثه خیز دیگر در شهر‌های استان وجود دارد.

او با بیان اینکه فرمانداری‌های سراسر کشور باید اعتباراتی را برای ترویج فرهنگ ترافیک درون شهری مصوب و تخصیص دهند بیان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۹، ۳۸۵ مورد از تصادف‌های درون شهری مربوط به برخورد خودرو با خودرو بود و ۲۸۱ مورد تصادف هم در این بخش مربوط به توجه نکردن رانندگان وسایل نقلیه به جلو است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی و اجرای طرح‌های آموزشی از مؤلفه‌های مهم برای کاهش سوانح رانندگی است افزود: شهرداری‌های استان نسبت به راه‌اندازی شهرک‌های ترافیک باهدف فرهنگ‌سازی و آموزش‌های رانندگی به اقشار مردم اقدام کنند.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث رانندگی تصادفات جاده ای ترافیک شهری شورای ترافیک رانندگی در جاده های استان سه ماهه اول سال سوانح رانندگی اول سال جاری استان سمنان سال گذشته درون شهری رئیس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکابی در تهران قدیم چه می کردند؟ | پذیرایی از شوفرها با چای مجانی!

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی:یکی از نخستین شغل هایی که بعد از ورود اتومبیل به تهران رونق گرفت یخ‌فروشی بود. یخ‌فروش‌ها افرادی بودند که معمولا انتهای گاراژها را برای کسب و کارشان انتخاب می کردند و در ۶ ماه ابتدایی سال با فروش‌یخ به مسافران اتوبوس‌های برون‌شهری درآمد کسب می کردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

داریوش شهبازی، تهران‌پژوه، شوفری را یکی از پررونق‌ترین مشاغل پایتخت در عهد قاجار و پهلوی اول می‌داند: «مسافرت با اتوبوس در تهران قدیم چندان هم بی‌دردسر نبوده و به همین خاطر شوفرها بابت عبور و مرور در جاده های پرخطر و رانندگی با اتوبوس های دنده‌ای دستمزد کلانی دریافت می کردند. وقتی تازه اتومبیل به خیابان های تهران راه پیدا کرده بود، برخی راننده ها ماهانه بین ۳۰ تا ۴۰ تومان حقوق می گرفتند که با حقوق برخی مقامات لشکری و کشوری برابر بود. ماجرا از این قرار بود که رجال مملکتی مثل وثوق‌الدوله به راحتی از اروپا ماشین وارد می کردند، اما رانندگی بلد نبودند و باید راننده استخدام می کردند. شوفرها یا همان رانندگان اتوبوس هم وضع خوبی داشته اند و حقوق شان کمتر از خلبان ها نبوده است. آنها بابت رانندگی در جاده های ناامن دستمزد خوبی می گرفتند و کافه ها و قهوه‌خانه های بین‌جاده‌ای به رایگان از آنها پذیرایی می کردند. نقل است که برخی شوفرها، علاوه بر وعده ناهار یا شام، با چای و تریاک مجانی پذیرایی می شدند.»

پارکابی یکی دیگر از شغل هایی بود که بعد از پیدایش اتومبیل در تهران رونق گرفت. وظیفه شاگردشوفر این بود که در طول مسیر، سرشان را از پنجره بیرون می کردند و با صدای بلند عابران را به میدان گمرک یا میدان سپه قدیم فرامی‌خواندند تا سوار اتوبوس شوند. شهبازی درباره سایر مشاغلی که در آن برهه رونق گرفت می گوید: «وقتی تعداد سوانح رانندگی در تهران زیاد شد، آرام‌آرام سر و کله افرادی که خودشان را صافکار و نقاش ماشین معرفی می کردند پیدا شد. این افراد داخل گاراژها مشغول به کار می شدند. فروش لوازم یدکی هم در خیابان امیرکبیر رونق گرفت و مکانیک ها مسئولیت تعویض و تعمیر قطعات اتومبیل را بر عهده داشتند.»

با تاسیس تعاونی های مسافربری برون‌شهری در اواخر دهه ۶۰، کسب و کار گاراژدارها از رونق افتاد و بخش قابل اعتنایی از مسافران خود را از دست دادند. آنها در نبرد نابرابر با تعاونی های نوظهور به شیوه های جدید متوسل شدند تا جایگاهشان را از دست ندهند. گاراژدارها که موقعیتشان به خطر افتاده بود، بخشی از فضای داخل گاراژها را به مکانیکی، صافکاری، رنگ‌کاری و ... اختصاص دادند و این گونه بود که این مشاغل در تهران رونق گرفت.

کد خبر 848254 برچسب‌ها تهران قدیم همشهری محله تهران

دیگر خبرها

  • سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت
  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • ۵۷ درصد فوتی‌های تصادفات استان بوشهر موتورسواران هستند
  • پارکابی‌ها در تهران قدیم چه می کردند؟
  • پارکابی‌ها در تهران قدیم چه می کردند؟ | پذیرایی از شوفرها با چای مجانی!
  • پارکابی در تهران قدیم چه می کردند؟ | پذیرایی از شوفرها با چای مجانی!
  • آغاز به کار نخستین مدرسه ترافیک کشور در کرمانشاه با ابتکار پلیس
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد