Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرای برنامه مدیریتی برای پیشگیری آتش سوزی در جنگلها به خصوص جنگل رودبارک با اقدامات گشت شبانه روزی یگان حفاظت ، برگزاری دوره آموزشی ، علوفه تراشی زیر اشکوب جنگل ، ممنوعیت برافروختن آتش، ممنوعیت و محدودیت ورود گردشگر در ایام تعطیل و تجهیز دهیاران و شورای اسلامی روستا به وسایل اولیه اطفای حریق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به بارش های قابل توجهی که اواخر سال گذشته و بهار امسال داشتیم شاهد افزایش پوشش گیاهی با تراکم بالا و و علفزارها بلند در زبر اشکوب جنگل هستیم که ریسک وقوع حریق در عرصه جنگلی افزایش داده است و با یک جرقه احتمال وقوع حریق گسترده و خسارت به درختان جنگلی و حیات وحش بی نظیر منطقه  وجود دارد.

عبدوس تصریح کرد: در همین راستا اجرای مدیریت علوفه افزایشی در ترسالی جهت پیشگیری از وقوع حریق های احتمالی با انعقاد تفاهم نامه با افراد محلی و بومی جهت علوفه تراشی زیر اشکوب جنگل رودبارک در دستور کار این اداره قرار گرفته است که در حال حاضر سه اکیپ در حال تراشیدن علوفه بلند زیر اشکوب بوده که علوفه ها از سطح جنگل جمع آوری و به عنوان علوفه زمستانی مورد استفاده دام دامداران قرار خواهد گرفت .
 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در ادامه همچنین به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و اطفای حریق ویژه بهره‌برداران ، همیاران طبیعت، تعاونی‌ها و تشکل‌ها، ‏شوراها، دهیاری‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: استفاده از ظرفیت های مردم محلی و راه اندازی پایگاه مردمی اطفای حریق و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم و کارساز بوده که در همین راستا دو پایگاه مردمی اطفای حریق در روستا رودبار خطیرکوه و جاشلوبار راه اندازی شده است .

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی استان سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری حریق در جنگلها اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها