Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@03:50:27 GMT

پرورش ماهی خاویار در آب قنوات سبزوار اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۷۸۵۸

پرورش ماهی خاویار در آب قنوات سبزوار اجرایی شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پرورش ماهی خاویاری با استفاده از آب قنوات برای نخستین بار در این شهرستان که قطب شیلات خراسان رضوی است، اجرایی شد.

منصور برغمدی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: علاوه‌بر طرح پرورش ماهی خاویاری در قنات روستای کهنه آب سبزوار، چهار واحد پرورش خاویار دیگر نیز در سطح شهرستان سبزوار در دو قالب پرواری و استحصال خاویار فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح پرورش ماهی خاویار در قنات در گام اول ۸۰۰۰ قطعه بچه ماهی رها سازی شده که تا ۲۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد و برای سال نخست ۲۰ تن گوشت ماهی خاویاری در این مجتمع تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید خاویار خراسان رضوی برای نخستین بار در شهرستان سبزوار مطرح کرد: در ماه جاری پس از انجام مراحل تشخیصی، ۱۱ قطعه مولد ماهی خاویاری برای استحصال خاویار از شهرستان سبزوار به استان مازندران ارسال شد.

برغمدی با اشاره به وجود افزون بر یک هزار رشته قنات در سبزوار گفت: در صورتی که ۲۰ درصد این قنوات در حوزه پرورش ماهی فعال شوند، ظرفیت تولید ماهی در این شهرستان به حدود ۷۰۰۰ تن خواهد رسید.

برغمدی بیان کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه ۳۴۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۵ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سال‌های اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را کسب کرده است.

وی اظهار کرد: در ۱۶۰ مرکز دو منظوره کشاورزی شهرستان سبزوار انواع گونه‌های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل‌آلای رنگین کمان تولید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرورش ماهي خاويار شيلات سبزوار پرورش ماهی خاویار شهرستان سبزوار ماهی خاویاری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در 2 محور روستایی تربت جام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی  و ایجاد سیلاب و رواناب در بعضی مناطق استان، روستای المجوق منطقه موسی آباد و  روستای تیمنک علیای شهرستان تربت جام را هم سیل فرا گرفت.

بارشهای رگباری همچنین محور فیروزه به قوچان محدوده روستای وزیریه را نیز مسدود کرد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی