Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:02:31 GMT

هم‌افزایی قوا برای هزار راه نرفته!

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۸۲۲۹

هم‌افزایی قوا برای هزار راه نرفته!

اگرچه در چهار دهه پس از انقلاب، کشور راه طولانی را پیموده و به دستاوردهای مهمی هم دست یافته است، اما هنوز هم هزار راه نرفته پیش روی ماست.

سیدجلال فیاضی

اگرچه در چهار دهه پس از انقلاب، کشور راه طولانی را پیموده و به دستاوردهای مهمی هم دست یافته است، اما هنوز هم هزار راه نرفته پیش روی ماست. مردم با مشکلات جدی و طاقت‌فرسا مواجه هستند که مهم‌ترین آن معضلات اقتصادی است؛ تورم افسارگسیخته، کاهش ارزش پول ملی، نظام ناکارآمد پولی و بانکی و مالیاتی، موانع جدی تولید، اقتصاد نفتی، بیکاری، معضلات فضای کسب و کار، مسکن، ساختار مشکل‌ساز صادرات و واردات، دولت‌های فربه و غیرچابک، شرکت‌های دولتی و خصوصی، رانت‌خواری، فساد اقتصادی، ثروت‌های بادآورده، شکاف طبقاتی، تبعیض و ضعف در تحقق عدالت، مشکلات اقتصادی کرونا، تحریم‌های دشمن و چالش‌های جهانی و منطقه‌ای و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فهرستی از مشکلاتی است که جامعه انتظار دارد قوای کشور پس از ۴۰سال تجربه با تعقل، تعامل و هم‌افزایی به سوی رفع آن‌ها به نحوی گام بردارند که آثار آن برای مردم محسوس باشد.

رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در نشست ویدئوکنفرانسی با مجلس یازدهم می‌تواند نقشه راه روشن این دوره قانون‌گذاری و دو قوه دیگر باشد که می‌توان مهم‌ترین محور آن را ضرورت تعامل و هم‌افزایی قوای کشور برای حل مشکلات اقتصادی دانست. شاید تقارن نخستین سال مجلس یازدهم با آخرین سال دولت دوازدهم تعامل را قدری دشوار جلوه دهد؛ چرا که مجلس تازه‌نفس به دنبال طرح‌ها و لوایح جدید برای اقدام تازه در راستای رفع مشکلات است و دولت در سال پایانی در پی تکمیل اقدام‌های هشت ساله و جمع‌بندی فعالیت‌های خویش است. از سوی دیگر وقتی سه رقیب انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ زیر یک سقف و در یک ضلع میز کنفرانس شورای هماهنگی سران قوا قرار می‌گیرند، تصور تعامل و هم‌افزایی باز هم دشوارتر می‌نماید. اما آموزه‌های امام و رهبری به ما آموخته است که در جمهوری اسلامی رقابت برای خدمت است نه برای قدرت!

 بنابراین انتظار می‌رود با توجه به شرایط حساس کنونی کشور کینه‌های حیدری- نعمتی جناح‌های سیاسی کنار گذاشته شود و قوای کشور با تمام وجود مشکلات مردم را درک کنند و برای رضای خدا و قدرشناسی از این مردم بزرگوار فقط به همکاری،همدلی و هم‌افزایی بیندیشند.

کارگزاران نظام اعم از وزیران، نمایندگان مجلس، مقام‌های قضایی و به اصطلاح مقام‌های لشکری و کشوری در همه ارکان، خستگی و دلزدگی مردم از مناقشه‌ها و مجادله‌های بی‌حاصل سیاسی را بفهمند. دوران مجادله، توهین، پرخاش، تهمت، افترا، مچ‌گیری و متلک‌گویی مقام‌ها علیه یکدیگر در تریبون‌های عمومی سپری شده است و دیگر کسی این روش‌ها را انقلابیگری نمی‌داند. باید برای نجات کشور از مشکلات جدی اقتصادی کمر همت بست.

علاوه بر مشکلات اقتصادی، کینه توزی‌های دشمن علیه کشورمان نیز پیچیده‌تر  شده است. از یک سو کاخ سفید دو سال پس از خروج از برجام مدعی فعال کردن مکانیسم ماشه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است و همزمان بر تشدید تحریم‌ها و ادامه فشار حداکثری اصرار دارد. اروپا در تداوم سهل‌انگاری در انجام تعهدات خود برای تأمین منافع ایران از برجام، قطعنامه ضدایرانی به شورای حکام آژانس ارائه می‌دهد و جمهوری اسلامی نیز مکانیسم حل اختلاف برجام را برای رسیدگی به تخلفات اروپا فعال کرده است.

 در چنین شرایطی انسجام و یکپارچگی قوای کشور در برابر کینه‌توزی دشمنان یک گزینه نیست، یک الزام است .

در این میان موج دوم کرونا و افزایش مبتلایان و قربانیان کووید۱۹ و معضلات اقتصادی ناشی از آن اوضاع را پیچیده‌تر کرده و فرصت هر گونه مجادله و مناقشه را از مسئولان کشور ربوده است.

هزار راه نرفته پیش رو است! فرصت آزمون و خطا سپری شده است. قوای سه‌گانه برای بهره‌گیری از همه صاحبنظران، توان و امکانات کشور برای کاهش بار سنگین مشکلات از دوش مردم متحد شوند!

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دولت روحانی هزار راه نرفته هم افزایی قوای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در جلسه شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت مازندران که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های مازندران باید همه نظام مسایل و مطالبات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را حل و فصل و عملیاتی کنند و ارجاع آن به مرکز استان پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران ارادت مردم دیار علویان به ائمه اطهار علیهم السلام، آموزش‌های قرآنی و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع از مرز‌های کشور و حرمین شریفین و جانفشانی‌های رزمندگان ۲۵ کربلا را زبانزد کشور دانست و افزود: نامگذاری مناطق شهری و روستایی مازندران با ارزش‌های شهدایی انجام شود.

نوری با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره شهدای استان که مقرر است در مهر ماه امسال برگزار شود، بیان کرد: در این بخش نیز باید از ظرفیت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

او با تاکید بر این که روش‌های نوین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران از طریق دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی استان باید بیش از پیش تقویت شود، تصریح کرد: باید همه مردم را در بخش‌های فرهنگی مشارکت بدهیم.

همچنین در پایان این جلسه از پنج دستگاه صدا و سیمای مازندران، شرکت گاز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره کل دامپزشکی استان به عنوان دستگاه‌های برتر در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • دانش آموزان نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارند
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم