Web Analytics Made Easy - Statcounter

درویش با اشاره به نفوذ دشمن از راه های مختلف برای از بین بردن حیا و عفاف بعد از انقلاب اسلامی در ایران گفت: امروزه سبک زندگی غربی بیش از سبک عفیفانه در جامعه نفوذ دارد.

خبرگزاری شبستان _گیلان، نوشین کریمی، در شهر راه می‌روی و به دنبال لباس مناسب برای فصل گرما هستی که بتوانی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای تنت کنی و با آن تابستان را بگذرانی اما به هر مغازه‌ای که وارد می شوی مدل‌هایی را می‌بینی که شاید فقط مخصوص مهمانی‌های خودمانی و دوستانه باشد نه کوچه و خیابان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..


به اطرافم که خوب نگاه می‌کنم بی‌تفاوتی را در نوع انتخاب مردم بیشتر می‌بینم، نوع پوشیدن روسری، مانتوهای کوتاه و بلندی که مدل‌های خاصی دارند و شلوار و کفش‌هایی که گاهی جدی مرا در آن همه شلوغی به خنده می‌اندازد اما همه اینها مرا یاد هنرپیشگان صدا و سیما می‌اندازد، البته نه آن چهره‌ای که با آن نقش پردازی می‌کنند بلکه با آن تیپ حقیقی‌شان که در جشنواره‌ها و مهمانی‌ها ظاهر می‌شوند.



به دنبال این هستم که مبنای جامعه اسلامی ما و فرهنگ عفاف و حجابی که شنیده می‌شود اما دیده نمی‌شود را از یک کارشناس جویا بشوم از این رو با «رقیه درویش» استاد و مشاوره حوزه و دانشگاه گفت و گویی انجام دادم که در ادامه می خوانید؛


* نفوذ دشمنان در ایجاد فاصله جوانان از عفاف و حجاب که در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم چقدر مشهود بوده است؟

نفوذ دشمن و تهاجم فرهنگی بعد از انقلاب از راه های مختلفی بود که مقام معظم رهبری سالیان پیش این موضوع را فریاد زدند ولی ظاهرا کسی این فریادها را نشنید یا همه خود را به نشنیدن زدند زیرا وقتی دشمنان با تجهیزات نظامی حریف جمهوری اسلامی نشدند بهترین راه تخریب موریانه ای از داخل را انتخاب کردند که البته چند سالی است صدایش درآمده و رویت هم می شود.



* دشمن به دنبال چیست و چرا به دنبال ترویج فرهنگ غربی در جامعه اسلامی ایران است؟

دشمن در تلاش است تا ایران را مثل اندلس از اسلام و نظام اسلامی پاک کند برای همین ابتدا با ورود مخفیانه ویدیو و فیلم های مستهجن، بعد آزاد شدن ویدیو به بهانه دیدن فیلم های داخلی، بعد هم ورود ماهواره و آزاد شدن آن نیت شوم خود را دنبال کرد و امروز نیز نتیجه این روند موریانه ای را مشاهده می‌کنیم. در واقع دشمن راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای از بین بردن نظام را ترویج فرهنگ غربی و از بین بردن خانواده و به فساد کشیدن مادر خانواده یافت و این هدف به خوبی درحال اجراست.


* به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود دشمن در پیشبرد اهدافش موفق باشد؟

بی غیرتی مردها و بی حیائی زن‌ها تا حد زیادی نتیجه همان اندلسی کردن ایران است، کم کاری، عدم ارائه الگوی جذاب، کم بودن تبلیغ مفید، تندروی‌های بی‌دلیل و به‌دور از شرع از طرف متدینین نیز راه را برای موارد گفته شده به خوبی باز کرده است.



* چه عواملی را زمینه‌ساز کاهش عفاف و حجاب در جامعه می‌دانید؟

عوامل و زمینه‌های گوناگونی سبب کاهش فرهنگ حجاب و عفاف قرآنی در جامعه اسلامی می‌شود که از عوامل داخلی می‌توان به فضای مجازی و بودن موبایل با اینترنت در خلوتگاه دختران و پسران بدون نظارت بعضی از والدین نام برد و همچنین به برنامه های تلویزیونی کودک، فیلم ها، حضور مجریان جوان در تمام حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، روان شناسی، جامعه شناسی، بهداشت و تغدیه و.. اشاره کرد. همچنین نوع پوشش مسئولین تراز اول کشور که خانم هستند هم بسیار مهم است، آنها نیز با نوع پوشش خود می‌توانند بر اندیشه نسل جوان اثر بگذارند زیرا نوع پوشش های نامتعارف با گذشت زمان و به مرور، عادی و جایگزین فرهنگ قرآنی می شود.



* عوامل داخلی را نام بردید، چه مواردی را در عوامل خارجی موجب کم رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه مسلمان ایرانی مهم می‌دانید؟

در عوامل خارجی می توان به نوع پارچه وارداتی بدن نما، نوع خیاطی لباس بدون نظارت، عدم رعایت پوشش خانوادها در منزل، تماشای فیلم های خارجی و داخلی بدون نظارت پدر و مادر و مدارس و دولت، اختلاط پسر و دختر در محیط های آموزشی، کاهش مطالعات قرآنی- تفسیری- روان شناسی اسلامی، نبود جلسات خانوادگی تفسیر، قرآن، آموزشی، هنری، فرهنگی با همدیگر، اختلاف خانواده با هم و جذب جوانان به بیرون از منزل، نقد فرهنگ غرب توسط اساتید و نوشتن کتب و مقالات به‌روز، دنبال کردن مسایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و فرهنگ سازی صحیح،  تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تبین اندیشه تحول مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره)، مطالعه کتاب های مربوطه مثل زن در قرآن علامه طلاطبایی و... می شود اشاره کرد که به هر کدامشان باید دقیق مورد توجه و اهمیت باشند.

 

* رسانه ها چه نقشی در ارایه پوشش و عفاف داشته و دارند؟

بخش اعظم ولنگاری در پوشش، رفتار و سکنات زنان و حتی مردان جامعه ساخته و پرداخته رسانه‌ها و سلبریتی‌هاست، رسانه‌هایی که در پنهانی‌ترین و درونی‌ترین رفتارها و منش‌های فردی حرف برای گفتن یافته‌اند و به رفتار مخاطب خود شکل می‌دهند.



* چه کسانی می توانند در ترویج این فرهنگ کمک کننده باشند و نقش آنان چیست؟

مدیران و معاونین دانشگاها، مدارس و حوزه‌ها در نوع پوشش حجاب، عفاف و حیا دانشجویان و طلاب فارغ از آیین نامه‌ها بسیار تاثیر گذار هستند و محیط‌های مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها حتی فضای کلاس‌های خصوصی، اعم از زبان، خطاطی، نقاشی، شعر و... هم مهم هستند. باید در نظر داشته باشیم که رنگ لباس‌ها، جنس ‌و مارک لباس ‌سبب فرهنگ سازی غربی و اسلامی می‌شود.

نوع پوشش و ‌گفتمان اعضای خانواده باهم، ارتباط والدین با فرزندان و تاثیر آداب و گفتمان خانواده بر نوع حرف زدن و پوشش خیلی اهمیت دارد. در ترویج نوع آرایش‌ها در سالن‌ها و هم‌رنگ‌ جماعت شدن و نفود در متدینین، در واقع مقصر خودمان هستیم به دلیل عدم امر به معروف و نهی از منکر در خانواده خود، ترک آن در جامعه، عدم نظارت بر آرایشگاها به لحاظ فرهنگی و...



* منظور شما این است که حتی باید بر آرایشگاه ها و نوع ارایه خدمات آنها نظارت بیشتری انجام شود؟

به نظرم آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی تنها ابزار این تن‌نمایی شده‌اند، در جامعه کنونی ما بحث بر سر فلسفه حجاب، حد و حدود شرعی حجاب و مسایلی از این دست محل مناقشه نیست بلکه آنچه در حال رخ دادن است زور آزمایی دو سبک زندگی است. زندگی با زیست مومنانه و مبتنی بر شریعت و زندگی رها با دستاویز ساختن برابری زن و مرد و آزادی.



* در جامعه امروز ما کدام سبک زندگی بیشتر دیده می شود و چرا؟
متاسفانه باید پذیرفت که در سطح عموم جامعه سبک زندگی غربی بیش از سبک زندگی عفیفانه نفوذ یافته است. زیرا عاملی که این امر را تسریع کرده سیاست های ظاهرا تساهل آمیز سیاسیون غربگراست که با دامن زدن به ولنگاری فرهنگی به دنبال کسب مقاصد سیاسی هستند. برای مثال اخیرا در سطح شوراهای شهر تمام کشور پرداختن به دوچرخه سواری زنان مورد توجه جدی قرار گرفته و هم زمان کشف حجاب در معابر و اماکن عمومی در حال تبدیل به رویه است و اگر سکوت کنیم علاوه بر شریک در گناه بودن به علت ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر، به تابوشکنی امثال مسیح علینژاد تن داده ایم و اگر به تذکر و ارشاد بپردازیم با هجمه افراد روبرو خواهیم شد که منجر به دو قطبی سازی جامعه خواهد شد و یافتن راهی بین این دو هنر اصلی، حوزه های علمیه انقلابی است.



* مشکل را در کجا می بینید و مبنا برای این جهان بینی چیست؟
بسیاری از مشکلات بر می‌گردد به نوع مبنا و جهان‌بینی مکتب توحیدی که هیچوقت برای اقشار جامعه کاملا روشن نشد لذا جامعه به سمت بی‌مبنایی رفته است. آنچه باید روی آن کار شود نوع فکر و تفکر است، روی هست و نیست ها(جهان‌بینی افراد و جامعه) و الا باید و نبایدها را خیلی‌ها می‌دانند، خیلی افراد بی‌حجاب هستند که می‌دانند نباید بی‌حجاب باشند اما با توجیه خدا می‌بخشد اینگونه‌اند و همین بی‌حجاب ها نماز می‌خوانند اما چون مبنای فکریشان نوع جهان‌‌بینی و تفکرشان توحیدی و دقیق نیست به بی‌حجابی مبتلا شده‌اند.

 

 

 

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مد و پوشش اسلامی عفاف و حجاب استان گیلان جامعه اسلامی عفاف و حجاب سبک زندگی جهان بینی نوع پوشش حوزه ها فیلم ها بی حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) را برای امت اسلامی یک ضرورت دانست و اظهار داشت: شخصیت امام صادق علیه السلام در بین شیعه و سنی ستودنی و ستوده شده است؛ ایشان در علم ، درایت و بینش در تاریخ اسلام زبانزد هستند.

شیخ راهبر افزود: امام ابوحنیفه می فرمایند: "ما رأت افقه من جعفر بن محمد الصادق" من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد الصادق ندیدم و این توصیف را یکی امامان اهل سنت بیان می کند.

وی عنوان کرد: در تاریخ اسلام از امام صادق علیه السلام اینگونه بیان شده است که ایشان عالم و عامل و دارای زهد و تقوا و عبادت ، نماز و سجده های طولانی بوده اند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله ای که امروز برای جامعه نیاز است، تمسک به وجود نازنین امام صادق است، کمک به مستمندان، شجاعت ، علم ، دانش ، تواضع و فروتنی ایشان است که از همگان گوی سبقت گرفته بودند، فلذا اگر در جامعه دین گریزی و مسائلی از این قبیل مشاهده می گردد نتیجه دوری از این برزگواران است و ما باید پیروان مخلص امام صادق علیه السلام باشیم و مانند معنای کنیه ایشان در امورات زندگی و جامعه صادق باشیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • مد خوب، مد بد!
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است