Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم تهدیدهای پیاپی واشنگتن، سفیر ترکیه در روسیه اعلام کرد که گفت‌وگو میان مسکو و آنکارا در خصوص تحویل دومین محموله سامانه‌های روسی «اس-400» ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد سمسار» سفیر ترکیه در روسیه روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» تأکید کرد که آنکارا و مسکو همچنان به گفت‌وگو در خصوص تحویل دومین محموله سامانه‌های سطح به هوا «اس-۴۰۰» روسیه به ترکیه ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیشرفت مذاکرات در خصوص تحویل دومین محموله اس-۴۰۰ گفت: «روابط و همکاری ما با فدراسیون روسیه در تمامی حوزه‌ها در حال توسعه است. همکاری در صنعت دفاعی نیز در این زمینه نقش مهمی دارد. مذاکرات بین سازمان‌های ذی‌صلاح دو کشور ادامه دارد».

این دیپلمات ترکیه‌ای در ادامه افزود: «مقام‌های هر دو کشور به گمانه‌زنی‌های مربوط به این موضوع پاسخ‌های لازم را می‌دهند. ما برای ادامه همکاری بین کشورهایمان در سطوح رهبران دو کشور، کاملاً مصمم هستیم. در این زمینه، معتقدم که بهتر است بدون درنظر گرفتن گمانه‌زنی‌ها، بر روی نتایج خاص این همکاری متمرکز شویم».

روسیه در سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار با ترکیه در خصوص تحویل سامانه‌های موشکی ضدهوایی اس-۴۰۰ به آنکارا به امضا درآورده است.

طبق قرارداد مذکور، آنکارا یک مجموعه از سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ دریافت کرد. این قرارداد همچنین انتقال بخشی از فناوری تولید به طرف ترکیه را نیز امکانپذیر می‌کند.

ترکیه اولین کشور عضو ناتو است که چنین سامانه‌های موشکی را از روسیه خریداری می‌کند. تحویل سکوهای پرتاب اس-۴۰۰ به ترکیه در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز شد.

تصمیم ترکیه به دستیابی به سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ واکنش منفی ایالات متحده آمریکا و ناتو را به همراه داشت به طوریکه واشنگتن همچنان در تلاش است که ترکیه را وادار کند تا از دریافت سامانه‌های اس-۴۰۰ از روسیه صرفنظر کند.

با اینحال، ترکیه تاکنون حاضر به تسلیم در مقابل فشارهای آمریکا نشده است و تأکید کرده که به هیچ‌ عنوان از قرارداد دریافت سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه عقب‌نشینی نخواهد کرد و در پی آن نیز واشنگتن، آنکارا را از برنامه آمریکایی توسعه جنگنده نسل پنجم اف ۳۵ خارج کرد.

از طرف دیگر، ایالات متحده آمریکا همچنین ترکیه را با تحریم‌های یکجانبه به دلیل خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ تهدید کرده است. با اینحال، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه چندی پیش مجدداً تکرار کرد که که مواضع آنکارا در خصوص «سامانه اس- ۴۰۰» ساخت روسیه تغییری نکرده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ترکیه در روسیه سامانه های اس 400 آمریکا روسیه واشنگتن خصوص تحویل اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟