Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: تجربه به من نشان داده هنگامی که برای یک شهید گامی بر می‌داریم خود شهدا به پیشرفت کار کمک می‌کنند و این تجربه برای من بعد از نوشتن چندین کتاب به اثبات رسیده است. کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» یکی از این کتاب‌ها بود که هزینه نشر کتاب توسط خود شهید فراهم شد و من این امر را از کرامات شهید ابراهیم بشکردی زاده می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 10:39 - 26 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۶۳۵

اعظم پشت مشهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» گفت: کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» گزیده‌ای از خاطرات شفاهی شهید ابراهیم بشکردی‌زاده است، این شهید از جمله شهدای کُهن سال شهر بندرلنگه به شمار میرود.

وی درمورد شهید ابراهیم بشکردی زاده بیان کرد: شهید ابراهیم بشکردی زاده یکی از کارمندان نیروی برق در شهر بندر لنگه بود وی در زمان اعزام به جبهه حدود ۵۰ سال عمرداشت و با اینکه به عنوان یکی از افراد مسن پا به میدان دفاع از میهن نهاد، اما همواره با قدرت هر آنچه در توان داشت را در بخش تداراکات جبهه به اجرا گذاشت ودر نهایت در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

پشت مشهدی پیرامون سبک نوشتن کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» بیان کرد: کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» حول محور خاطرات همسر شهید شکل گرفته البته کتاب مجموعه‌ای از خاطرات شهید ابراهیم بشکردی زاده که از زبان دوستان و خانواده و همزمان بیان شده این کتاب دارای هشت بخش است. تلاش کردم خاطره نگاری را با فضا سازی همراه کنم تا جذابیت ویژه‌ای برای مخاطب داشته باشد در عین حال رعایت لحن راویان برایم مهم بود و تمام تلاشم را کردم تا خاطرات افراد را بر اساس لحن آن‌ها بیان کنم این مهم بر جذابیت کتاب افزوده است.

نویسنده کتاب «پرواز در آب» مشکلات موجود بر سر راه نوشتن کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» را بیان کرد و افزود: مردم جنوب و غرب مردمی خون گرم، آرام و بسیار مهربان درعین حال بسیار کم حرف هستند همین امر سبب می‌شد تا نتوانم اطلاعات یادی را در زمینه شخصیت اول کتاب به دست آورم لذا با دشواری‌هایی همراه بودم، در روز رونمایی کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» با استقبال زیادی از سوی دوستان و اطرافیان شهید ابرهیم بشکردی زاده روبرو شدم که این استقبال برای جذاب بود.

وی چگونگی نوشتن کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» پرداخت و ابراز کرد: کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» به در خواست چند تن از دوستان و همکارانم به من پیشنهاد شد، اما و من برای نوشتن آن هیچ دست مزد در خواست نکردم هدف تنها نوشتن زندگی و خاطرات یک شهید بود. چند ماه پس از پایان کتاب آن را به دوستانم تحویل دادم و مشغول کار‌های دیگر شدم بعد از مدتی خواب دیدم شهید ابراهیم بشکردی زاده به سراغم آمده و در حالی که در غروب آفتاب ایستاده است و غمگین است لذا با دوستم تماس گرفتم و از احوال و شرایط چاپ کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» جویا شدم در حین تماس متوجه شدم که کتاب به علت هزینه بالا هنوز منتشر نشده است لذا خودم دست بکار شدم و برای جمع اوری کمک اقداماتی را انجام دادم در گام نخست به سراغ شرکت برق رفتم و از آنان در خواست کمک برای هزینه کردم که پی از گفتگو هماهنگ‌های لازم انجام شد، اما در نهایت متوجه شدم من از پایگاه بسیجی اداره برقی در خواست کمک کردم که به نام شهید ابراهیم بشکردی زاده نام گذاری شده و مطمئن شدم خود شهید کمک بسیاری برای چاپ کتابش انجام داده است.

پشت مشهدی تاکید کرد: تجربه به من نشان داده هنگامی که برای یک شهید گامی بر می‌داریم خود شهدا به پیشرفت کار کمک می‌کنند و این تجربه برای من بعد از نوشتن چندین کتاب به اثبات رسیده است. کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» یکی از این کتاب‌ها بود که هزینه نشر کتاب توسط خود شهید فراهم شد و من این امر را از کرامات شهید ابراهیم بشکردی زاده می‌دانم.

وی جذابیت‌های کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» را بیان کرد و افزود: از آنجا که بخش عمده کتاب خاطرات همسر شهید ابراهیم بشکردی زاده است و رابطه وی بجز همسر بودن از نظر فامیلی هم دختر عمو و پسرعمو بودند مسیر کار را برایم متفاوت‌تر می‌کرد. این شهید بزرگوار زنی ساده و مهربان داشت که سختی‌ها و مرارت‌های زندگی را متحمل شده بود، او زندگی سراسر آرام و زیبایی را در کنار همسرش تجربه کرده بود گرچه سختی روزگار او را تا تازیانه اش درامان نگذاشته بود، این مهم را در فصل آخر کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» لحظه‌ای که همسر شهید ابراهیم بشکردی زاده برای شناسای پیکر همسرشهیدش روی دو زانو می‌نشیند و دست خود را به درون تابوت می‌برد و دو استخوان از آن بیرون می‌آورد، آن‌ها را بو می‌کند و با گریه می‌گوید حاضرم زندگی‌ام را بدهم و ابراهیم یک بار دیگر صدایم کند می‌خوانید.

نویسنده کتاب «خورسید آفتابرگردان‌ها» علل نامگذاری کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» را بیان و اظهار کرد: کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» نام خود را از شهر بندر لنگه که با نماد بادگیر‌ها شناخته می‌شود گرفته است بادگیر‌ها گویای استوای و استقامت مردم جنوب هستند از سوی دیگر این شهید هنگامی که در جبهه به شهادت رسید برای سال‌ها مفقود الاثر بود لذا نام کتاب را کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» نام گذاشتم.

وی به توصیف بندرلنگه پرداخت و افزود: بندر لنگه همواره سرزمین مردان و زنان بزرگی بوده، آن‌ها اعتراض‌های خود نسبت به مدیریت کشور در زمان رضا شاه در مورد مسئله کشف حجاب را علناً اعلام کردند البته این رویداد باعث شد تعدادی از آنان برای حفظ حرمت حجاب به کشور‌های قطر و بحرین هجرت کنند و برخی دیگر درایران ماندند و از خود دفاع کردند.

پشت مشهدی پیرامون پیام کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» خاطر نشان کرد: کتاب «باد گیر‌ها چشم به راهند» دفاع ازمیهن سن و سال نمی‌شناسد فردی مانند ابراهیم بشگردی زاده در سن ۵۰ سالگی برای دفاع ازمیهن حرکت کرد و در این زمینه تلاش بسیاری انجام داد پس برای انجام کار‌ها مهم نمی‌توان بهانه تراشی کرد کار‌های بزرگ سن سال نمی‌شناسد انسان‌ها تا زنده هستند باید تلاش و کوشش کننده و اهداف متعالی را در نظر گرفته و به سوی آن حرکت کنند این مسیر انسان رابه سوی تعال راهنمایی می‌کند که بسیار ارزنده و قابل توجه است.

انتها‌ی پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر پشت مشهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران در حالی بناست هفته آینده برگزار شود که طی ۲۰ حراج حضوری شمش طلا در این مرکز و طی ۳ ماه حجم معاملات طلا از مرز ۲,۷ تن گذشت.

حراج حضوری شمش طلا از (۲۷ دی ۱۴۰۲) در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت ۳ ماه و برگزاری ۲۰ حراج، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد.

بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

زمان جلسه حراج از ساعت (۱۲ تا ۱۶) است؛ وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه (۸ اردیبهشت) مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

برای کسب اطلاعات از مشخصات بیست و یکمین حراج شمش طلا استاندارد به «اینجا» مراجع کنید.

کد خبر 6088487 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه