Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@08:42:04 GMT

در دیدار عراقچی و اتمر چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۸۷۵۷

ساعت 24-معاون سیاسی وزیر امور خارجه چهارشنبه در سفر به افغانستان با «حنیف اتمر»، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی بلند پایه با هدف پیگیری توافقات انجام شده در جریان سفر اخیر آقای اتمر به تهران و به ویژه نهایی سازی متن سند جامع همکاری‌های راهبردی دو کشور به افغانستان سفر کرده است، شامگاه روز چهارشنبه با حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات طرفین مسائل روابط دوجانبه، روند صلح در افغانستان و مسائل و مشکلات منطقه ای و بین المللی، از جمله مشکلات ایجاد شده در اثر بیماری کرونا و همچنین همکاری‌های اقتصادی دو و چند جانبه از جمله همکاری‌ها در مورد چابهار و مسیرهای ترانزیتی آسیای میانه را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین طرفین در مورد نقشه راه و تعیین جدول زمانی برای نهایی سازی سند جامع همکاریها نیز توافق کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار بار دیگر با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت دولت افغانستان، ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت همه گروه‌های سیاسی آن کشور هر چه زودتر آغاز شود.

عراقچی حفظ دستاوردهای مردم افغانستان بعد از چهاردهه جنگ، بویژه قانون اساسی و ساختارهای مردم سالارانه ایجاد شده در آن کشور را در جریان گفتگوهای صلح واجد اهمیت دانسته و با  توجه به نگرانیها و منافع مشترک با افغانستان و نقش تسهیل کنندگی کشورهای همسایه در این رابطه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به دولت افغانستان جهت پیشبرد روند صلح را مورد تاکید قرار داد.

عراقچی در جریان این سفر با سایر مقامات ارشد جمهوری اسلامی افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه به مسکو سفر کرده است، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.
 



در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس به عنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است