Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روستای پاسند بهشهر، در مواقع بروز سیل برخی از روستاییان از کنار پنجره از سیلاب عکس و فیلم می‌گیرند چه بسا که این آخرین سلفی یا فیلمبرداری‌شان باشد!!

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، در سال‌های اخیر همواره شاهد وقوع جریان سیل در نقاط مختلف استان مازندران بودیم، که البته خرابی‌هایی را هم در بر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته جاری هم شاهد وقوع سیل غیرمنتظره در برخی روستاهای استان بودیم، گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که وقوع سیل روستای پاسند از بخش مرکزی بهشهر طی دو روز اخیر موجب شد، تا باری دیگر رانش زمین در ایم منطقه خودنمایی کند.

حجم بالای آب درون رودخانه در حدی است بود که ضربه محکمی به دیواره رودخانه وارد کرده و بعد با تغییر مسیر موجب رانش زمین خواهد شد، خوشبختانه با کاهش بارندگی حجم آب کمتر شد و این جریان شدت پیدا نکرد.

نکته مهم اینکه؛ در این روستا برخی منازل در حاشیه بستر این رودخانه و پشت دیوار حایل قرار دارند، که تعدد سیلاب‌ها در طی سال‌های اخیر موجب کم شدن فاصله بین رودخانه و خانه ها شد، از آنجایی که حجم خرابی سیل بعدی مشخص نیست و اگر زیاد باشد این منازل را که حدود ۴۰ درصد از منازل روستای پاسند را تشکیل می‌دهند تخریب خواهد کرد!!!

گفتنی است؛ در مواقع بروز سیل برخی از روستاییان از کنار پنجره از سیلاب عکس و فیلم می‌گیرند چه بسا که این آخرین سلفی یا فیلمبرداری‌شان باشد!! یک زمین خالی کنار رودخانه وجود دارد که اگر آب درونش نفوذ کند به علت شیب زمین همه جا را آب خواهد برد.

در کلیپ زیر مسیر سیلاب کاملا مشخص است، اگر مسؤولان همچون فرماندار و بخشدار وارد نشوند و فکری به حال این دیوار نکنند، باید شاهد اتفاقات خطرناکی در این منطقه باشیم!

به گزارش فارس, این مطالب پیرو گزارش‌های مردمی جمع آوری شده است که نگران خرابی پس از وقوع سیلاب‌های بعدی هستند، درخواست‌شان از مسؤولان بازدید از بستر این رودخانه در روستای پاسند از توابع شهرستان بهشهر است، تا در اسرع وقت اقدامات کارشناسی برای جلوگیری از تخریب منازل در اثر سیل صورت گیرد.


انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رانش زمین بستر رودخانه مازندران بهشهر سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد؛ جواد منصوری با اشاره به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، تعیین حد حریم و بستر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها با همکاری متولیان امر، دیواره ساحلی احداث شده است، اضافه کرد: رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد مربوط به ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان یزد از مردم استان خواست در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 6093292

دیگر خبرها

  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • سیلاب در روستای انگشتجان بخش تسوج شهرستان شبستر
  • وقوع سیل در روستای انگشتجان تسوج شهر شبستر
  • وقوع سیل در انگشتجان تسوج
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • تیتکانلو در خراسان شمالی لرزید