Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری مدعی شده‌اند آژانس جاسوسی آمریکا از اختیارات بیشتری برای انجام عملیات‌های سایبری مخفیانه ضد ایران برخوردار شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یک رسانه بین‌المللی مدعی شده «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) طی حکمی از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ از اختیارات گسترده‌تری برای انجام عملیات‌های مخفیانه سایبری علیه چند کشور از جمله ایران برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یاهونیوز» گزارش داده این مجوز مخفیانه با رفع برخی محدودیت‌های موجود، به آژانس جاسوسی آمریکا اختیارات بیشتری، هم از لحاظ نوع عملیات‌‌های سایبری و هم از لحاظ اهداف این عملیات‌ها اعطا کرده است. با این فرمان، سیا مجاز شده بدون نیاز به دریافت اجازه از کاخ سفید عملیات‌های سایبری مخفیانه انجام دهد.

بر خلاف فرمان‌های محرمانه سابق رئیس‌جمهور آمریکا که روی یک هدف خاص در زمینه سیاست خارجی تمرکز دارند (مانند جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای) در فرمان جدید فقط به یک هدف جامع و فراگیر اشاره شده است: انجام اقدامات مخفیانه در عرصه سایبری.

یک مقام سابق امریکایی دستور رئیس‌جمهور آمریکا را «بسیار ستیزه‌‌جویانه» توصیف کرد و گفت که به سیا اختیار انجام حملات سایبری علیه چند کشور دشمن را داده است. وی گفت در این سند از روسیه، چین، ایران و کره شمالی نام برده شده، اما این سند برای برخی کشورهای دیگر هم قابل اجرا است.

یاهونیوز نوشته هدف اعطای اختیارات جدید به سیا هک برای جمع‌آوری اطلاعات نیست، بلکه این فرمان راه را برای انجام حملات سایبری تهاجمی با هدف مختل کردن سامانه‌های مختلف اعم از قطع برق، تخریب عملیات‌های اطلاعاتی و غیره باز می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا روسیه چین ایران دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که در بحبوحه افزایش تهدیدهای امنیتی از طرف کره شمالی، فرماندهی عملیات سایبری کره جنوبی در رزمایش سایبری چندملیتی به رهبری آمریکا شرکت خواهد کرد.

۹ پرسنل نظامی کره جنوبی در رزمایش برخطِ «پرچم سایبری» که از ۵ تا ۱۱ ماه مه در ایالت ویرجینیا آمریکا برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. این رزمایش برای بهبود مهارت های همکاری چند ملیتی در مقابله با تهدیدات سایبری و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد حملات سایبری دشمن طراحی شده است.

فرماندهی سایبری آمریکا از سال ۲۰۱۱ به منظور بهبود آمادگی واشنگتن، متحدانش و کشورهای شریک برای مقابله با تهدیدات امنیتی برخط این رزمایش را هر ساله انجام می دهد.

این سومین بار است که کره جنوبی در این رزمایش شرکت می کند و این کشور برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به آن ملحق می شود.

در رزمایش امسال درمجموع ۱۸ کشور از جمله کشورهای عضو ائتلاف اطلاعاتی «پنج چشم» متشکل متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند شرکت می‌کنند.

کد خبر 6097349

دیگر خبرها

  • آمریکا: اقدامات اسرائیل در رفح همچون پیش درآمدی برای عملیات نظامی بزرگتر است
  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا