Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان با بیان اینکه در استان کرمان هیچ کاری به‌دلیل ضعف مدیر نمی‌ماند گفت: اگر احساس کنم مدیری ضعیف است تا عزل آن مدیر پیش می‌روم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدائی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در جمع مدیران یا رسانه‌ها با اظهارنظرهایی مواجه هستیم که مبتنی بر علم و تحقیق نیست و باعث نگرانی‌هایی در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در قرآن آمده است که در جایی که علم ندارید تبعیت نکنید گفت: منظور از عدم تبعیت باور، بیان و علم است یعنی جایی که اطمینان نداری باور نکن، اظهار نظر نکن و در آخر عمل نکنید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید علم به معنای حجت است و تا در مورد چیزی حجت بر ما تمام نشده نباید اظهارنظر کنیم افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در جمع نمایندگان مجلس به‌صورت ویدئوکنفرانس به‌طور صریح فرمودند این روابط با دولتمردان باید با قانون و شرع منطبق باشد، توهین نکنید و نسبت بدون علم ندهید که بعضی از آنها حرام شرعی است.

امام جمعه کرمان: مدیران با دلسوزی و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم تلاش کننداستاندار کرمان: اراده‌ای بر الکترونیکی‌کردن خدمات دستگاه‌های اجرایی استان وجود ندارداستاندار کرمان: مسیر سرمایه‌گذاری در استان کرمان تا حد امکان باید کوتاه شود

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در جایی که می‌خواهیم اظهارنظر کنیم با ظن نباشد و حجت بر ما تمام شده باشد گفت: یکی از آسیب‌های اظهارنظرهای بدون علم این است که باعث بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود که ضرر بزرگی است.

فدائی با اشاره به اینکه الآن زمان شعار دادن و رجزخوانی نیست و باید عمل کنیم افزود: وقتی می‌خواهیم راجع به مشکلات مردم تصمیم‌گیری کنیم باید با نظرات کارشناسی شده عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد، تازگی هم ندارد و امروز هم به‌وجود نیامده است گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند بحثی که مطرح می‌کنند به تازگی به‌وجود آمده که عالمانه نیست.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اهمیت بحث سرمایه‌گذاری و توسعه در استان را جدی بگیرید افزود: اولویت اصلی استان کرمان حل مشکل اشتغال و تولید است و تمام مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

وی با عنوان اینکه اشتغال، تولید، سرعت عمل باید مبنای هر تصمیم مدیریتی و سیاسی در استان کرمان باشد گفت: مدیران نقش مهمی در جامعه به عهده دارند.

فدائی با بیان اینکه اطمینان می‌دهم در استان کرمان هیچ کاری به‌دلیل ضعف مدیر نمی‌ماند تصریح کرد: اگر احساس کنم مدیری ضعیف است بلافاصله موضوع به مدیر بالادستی و وزیر مربوطه منتقل و پیگیری می‌شود و حتی تا عزل آن مدیر پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه در مدت پایانی دولت اصل بر این داریم که هیچ تغییری در مدیریت‌ها نداشته باشیم مگر آنکه ضرورت داشته باشد گفت: مدیر و فرماندار باید همسوی دولت بوده و دولت را قبول داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه کارآیی مدیران بسیار اهمیت دارد افزود: مدیر باید انگیزه کار و برنامه داشته باشد و دارای سلامت نفس و مورد اطمینان باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیران در سطح شهرستان‌ها هم به این نکات توجه داشته باشند و تغییر مدیریت نداشته و با دولت هماهنگ باشند گفت: تغییر مدیریت در شهرستان‌ها با فرمانداران هماهنگ شود.

فدائی با بیان اینکه بیماری کرونا در استان کرمان شیوع بیشتری پیدا کرده و به مبتلایان این بیماری افزوده شده است افزود: در روزهای اول امکانات محدود بود و تخت‌های بیمارستانی به اندازه لازم نبود و با تعطیلی‌ها توانستیم فرصت ایجاد کنیم و امکانات را ارتقا بدهیم.

وی با اشاره به اینکه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان وجود دارد و تخت بیمارستانی داریم گفت: تعطیلی در این شرایط معنا ندارد و اثری هم ندارد؛ تا کی می‌توانیم استان را تعطیل کنیم وقتی زمانی برای نابودی ویروس وجود ندارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش داده‌ایم افزود: 20 گروه نظارتی در استان تشکیل شده که کار نظارتی را دقیق انجام بدهند و برای تالارها نماینده دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان ناظر مقیم تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه گشت ویژه کویید19 در استان راه‌اندازی شده است که مردم می‌توانند گزارشات تجمعات را اعلام کنند گفت: این گشت با قاضی همراه است و می‌تواند با حکم وارد منازلی شود که تجمعات دارند.

فدائی با بیان اینکه شب گذشته در سه خانه با حکم قضایی وارد شده و مجالس را تعطیل کردند افزود: حل مشکل کرونا ویروس این است که فرض کنیم خود و طرف مقابلمان کرونا دارند.

وی با اشاره به اینکه با این فرضیه هم ماسک می‌زنیم و هم فاصله را رعایت خواهیم کرد گفت: با اقدامات انجام شده و تدابیری که ایجاد شده است امیدواریم در هفته‌های آینده تعداد مبتلایان به کرونا در استان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان بیشتر بخوانید... ‌استاندار کرمان‌: همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند / با ادارات متخلف برخورد می‌شود استاندار کرمان: طرح اصلاح سیستم اداری استان کرمان در حال تدوین است استاندار کرمان: از سرمایه‌گذاران در بخش‌های معدن، کشاورزی و گردشگری استقبال می‌کنیم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان استاندار کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این همایش از شورای اسلامی روستای جنداب به عنوان برترین شورای روستایی و شورای اسلامی شهر‌های قنوات، قاهان و کهک به عنوان برترین شورا‌های شهری استان تجلیل شد. 

استاندار قم در این همایش بر اهمیت و جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و باید مشکلات را به صورت جمعی رفع کند.

سید محمد آقامیری عزت مدیران را در ارتباط با مردم و خدمتگزاری به آنها دانست و گفت: مدیری که درب اتاقش به روی مردم بسته باشد هیچ جایی در استان نخواهد داشت. 

وی با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله مشکل تامین زمین برای احداث خانه‌های روستایی گفت: با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هماهنگی‌هایی برای واگذاری زمین به روستاییان صورت گرفته و باید شرایط را برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم کنیم. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: قطعاً با شورا‌هایی که زمین‌های روستایی را به غیر از روستاییان واگذار می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد. 

آقامیری همچنین بر جدیت مدیران استان بر انجام مصوبات سفر‌های استانی استاندار تاکید کرد و گفت: اگر مدیری در انجام وظایف و مصوبات سفر‌ها کوتاهی کند قطعاً با او برخورد می‌شود و در حال حاضر عملکرد ۱۱ مدیر مورد رصد بازرسان قرار گرفته و احتمال برکناری و جایگزینی آنها وجود دارد.

اختیارات شوراها بیشتر شود 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ما است، گفت: به همین منظور باید اقدامات بیش‌تری را به شورا‌ها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه اراده مردم در شورا‌ها نقش اساسی دارد خاطر نشان کردد: تشکیل شورا‌ها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل، اتفاقات بسیار مطلوبی در شورا‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شورا‌ها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شورا‌ها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شورا‌ها بها داده شود.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شورا‌ها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات موجب شده است که نگاه مردم به شورا‌ها تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شورا‌ها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولین استان است.

دیگر خبرها

  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی