Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عباس هاشمی اظهار کرد: بر اساس این بخشنامه تمام ارز حاصل از صادرات باید در سامانه نیما عرضه شود و واحدهای تولیدی در صف انتظار تامین ارز از سامانه نیما قرار بگیرند. این در حالی است که برخی تولیدکنندگان کوتاژهای صادراتی را با مشکل پیدا و ریال مورد نیاز را تامین کرده بودند، اما بانک مرکزی به یکباره باعث توقف این روند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به محدودیت تامین و تخصیص ارز به اقلام وارداتی مورد نیاز تولید در صنعت لوازم خانگی، وضعیت واحدها را بحرانی توصیف کرد و گفت: در صورت ادامه این شرایط احتمال دارد تولید واحدهای لوازم خانگی تا ۴۵ روز دیگر متوقف شود.

هاشمی با بیان اینکه با وجود گروه کالایی قطعات و مواد اولیه لوازم خانگی که باید ارز نیمایی دریافت کنند، در سال جاری ۲۵ درصد نیاز این صنعت از طریق سامانه نیما و مابقی از ارز اشخاص تامین شده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد هدف بانک مرکزی از این سیاست کنترل نرخ ارز است، اما این روند منجر به بحران جدی برای صنعت کشور خواهد شد.

وی همچنین افزایش قیمت و مشکلاتی در تامین مواد پتروشیمی و ورق فولادی را از جمله دیگر مشکلات تولید لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: در شرایطی که قیمت نهاده های تولید بی رویه افزایش پیدا می‌کند، سازمان حمایت نیز تولیدکنندگان را ملزم به قیمت گذاری کرده است. برای مثال قیمت یکی از محصولات پتروشیمی از حدود ۲۵ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان در بازار آزاد رسیده است. از طرف دیگر ناهماهنگی‌های زیادی هم در عرضه کالاهای مورد نیاز صنایع در بورس وجود دارد و قربانی همه این ناهماهنگی ها نیز تولیدکنندگان صنایع پایین دستی مثل لوازم خانگی هستند.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از توقف برخی واحدهای یخچال‌سازی در روزهای اخیر خبر داد و علت آن را مشکلاتی در تامین مواد پتروشیمی مورد نیاز واحدهای لوازم خانگی دانست.

وی افزود: ای بی اس گرید خاصی است که مصرف کنندگان آن مشخص هستند و نیازی به عرضه آن در بورس نیست، اما در بورس عرضه می شود و در مواردی به تولیدکنندگان نمی رسد. گاهی اوقات هم مواد اولیه مورد نیاز واحد پتروشیمی تامین نمی‌شود و همان مقدار محدود تولید شده‌ با قیمت چهار برابری وارد بازار آزاد می‌شود.

هاشمی در پایان با بیان اینکه ادامه فعالیت واحدهای تولیدی بستگی به میزان ذخیره مواد اولیه آنها دارد، تصریح کرد: با ادامه روند کنونی در زمینه تامین ارز و محصولات پتروشیمی، احتمال توقف فعالیت واحدهای تولید یخچال حداکثر تا ۲۰ روز آینده و واحدهای لوازم خانگی حداکثر تا ۴۵ روز آینده وجود دارد.

 اخیرا تولیدکنندگان محصولات دخانی و تجهیزات صنعتی نیز نسبت به عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و احتمال تعطیلی یا تغییرات خط تولیدها ابراز نگرانی کرده بودند.

پربیننده ترین قیمت زعفران به ۱۰.۵میلیون تومان رسید زندگی در ایران روزانه چقدر آب می‌خورد؟ قیمت پوشک، رو به صعود! رکود سنگین بازار آجیل و خشکبار تسویه حساب سه میلیارد دلاری عراق با ایران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی صنایع لوازم خانگی تولید لوازم خانگی سامانه نیما تخصیص ارز ارز حاصل از صادرات قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت لوازم خانگی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، باقر قانع، مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان فنرسازی درباره فعالیت این مجموعه فناور توضیح داد: در حال حاضر این شرکت فنر سازی، تأمین کننده بخش عمده‌ای از نیازهای شرکت‌های خودرو ساز، خطوط ریلی و همچنین بخش عمده‌ای از نیازهای بازار لوازم یدکی انواع کامیون و سایر خودروهای داخلی و خارجی است.

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: این شرکت با استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و برخورداری از واحد تحقیق و توسعه پیشرفته و فعال، رصد بازار و پایش نیاز مشتریان و تأمین نیاز وسایل نقلیه جدید را همواره مورد توجه قرار داده و انجام تحقیقات در خصوص جدیدترین فناوری‌های تولید و روش‌های تست آزمایشگاهی را در دستور کار مداوم و پیوسته خود دارد.

قانع به برخی از خدمات آزمایشگاهی و روش آزمون‌های این مجموعه فناوری و صنعتی اشاره کرد و افزود: این مجموعه تولیدی، با راه‌اندازی خط کامل خودکار نورد پارابولیک با کنترل CNC و رایانه و دارا بودن دستگاه‌های تست‌های نیرو، جابجایی و خستگی از امکان تست انواع فنرها برخوردار است.

این فعال فناور به صرفه‌جویی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار سالیانه حاصل از فروش تولیدات این شرکت گفت و ادامه داد: بالغ بر ۵۰ نفر نیرو به صورت تخصصی در این شرکت در حال فعالیت هستند در حالی که به طور غیر مستقیم بیش از ۲۰۰ اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: در این مجموعه، دستگاه‌های سختی‌سنج فلزات و فنرها به روش‌های ویکرز، برینل وراکول و تجهیزات آزمون سختی سنجی، براقیت، چسبندگی، سالت اسپری، غوطه‌وری در آب و روغن و ضخامت‌سنجی رنگ فنرها ودستگاه‌های ترکیابی شمش و میلگرد ورودی و فنرهای تخت، لول و میل تعادل و پابند فنری و سیستم کامل چاپ دیجیتال شماره‌زنی و قید مشخصات بر روی فنرها جهت پایش محصول از کارخانه تا محل مصرف و خدمات پس از فروش، وجود دارد.

قانع با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی عنوان کرد: مخاطبان دوره‌های آموزشی فنرسازی بازرسان کنترل کیفیت، کارشناسان آزمایشگاه و اپراتورهای تولید هستند. این دوره‌ها با عناوینی همچون سختی‌سنجی، تست‌های رنگ، سختی سنجی رنگ، براقیت سنجی و متالوگرافی برگزار می‌شوند.

این فعال حوزه پژوهش و فناوری بیان کرد: تخصیص مزایای علمی و حمایت‌های تحقیقاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و همچنین معرفی پروژه‌ها و مستندات مربوط به پروژه‌های فناورانه مختلف، کمک زیادی توسعه محصولات دانش‌بنیان و فناور می‌کند

کد خبر 6099082

دیگر خبرها

  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی