Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس می‌گوید دستگاه دیپلماسی باید راهکارهای متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی ارائه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه دیپلماسی کشور، باید راهکار  متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه ایران در کره جنوبی ارائه دهد تا روند عودت این منابع به کشور تسهیل و تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پی قطع  روابط بانکی ایران و کره جنوبی پس از تحریم، بالغ بر ۹ میلیارد دلار پول کشورمان که ماحصل مبادلات پیش از تحریم و در حوزه نفت و پتروشیمی بوده در بانک‌های کره جنوبی مسدود شده است.

مقامات این کشور با نادیده گرفتن مراودات گذشته، علاوه بر قطع روابط تجاری و خروج کالاهای برند از بازارهای ایران و تحریم دارویی، تمایلی برای بازگشت منابع بلوکه جمهوری اسلامی ندارد.

این موضع کره‌ای‌ها با واکنش جدی مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای بازگشت هر چه سریعتر این وجوه مسدودی همراه شد.

 اردشیر مطهری، در گفتگویی با مرآت، با اشاره به اینکه رسالت مجلس در مسأله بازپس‌گیری منابع مالی جمهوری اسلامی ایران از کره جنوبی، تسهیل موانع قانونی است، اظهار کرد: اگر در این قضیه، مشکل قانونی وجود داشته باشد مجلس به کمک دستگاه دیپلماسی آمده تا موانع را رفع کند.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید برای این مسأله و مشکل راه حل  و راهکار پیدا کند، افزود: خروج پول ایران از کره جنوبی در حوزه فعالیت مجلس نیست اما مجلس تا حصول نتیجه نهایی پیگیر این قضیه خواهد بود.

مجلس حسب رسالت خود به مسأله بازگشت منابع بلوکه‌شده در کره جنوبی ورود کرده است

نماینده مردم گرمسار، در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته و ورود و پیگیری کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: بازگشت منابع  بلوکه شده در حوزه کاری وزارت خارجه است اما مجلس، طبق رسالت خود به این مسأله ورود کرد و بازگشت این وجوه به کشور مورد تأکید نمایندگان مردم در خانه ملت است.

 وی به هویدا بودن ردپای آمریکا در ماجرای کره‌جنوبی اشاره کرد و افزود: اگر  وزارت امور خارجه به مجلس  نیاز داشته باشد قطع به یقین مجلس با تمام قوا ورود پیدا می‌کند تا پروسه بازپس‌گیری  وجوه کشورمان تسهیل شود.

مطهری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع انحصار پول‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی، افزود: طبق  گزارش‌های ارائه شده هفتگی از سوی معاون وزیر خارجه، تلاش‌ها، حاکی از بازگشت منابع مالی ایران است و  امید است که این پول هر چه زودتر به کشور بازگردد.

نماینده مردم گرمسار، با بیان اینکه نتیجه این کار را باید در آینده نه چندان دور از دستگاه دیپلماسی بپرسیم، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید راه‌های متفاوتی برای بازگشت پول‌های بلوکه در کره ارائه کند تا روند باز‌پس گیری، تسریع شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم گرمسار دستگاه دیپلماسی بازگشت منابع بلوکه شده کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم

به گزارش خبرنگار مهر، شهروز کیانی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اندیشه ورز نهاوند و هدف از تشکیل این جلسه لبیک به ندای مقام معظم رهبری و تأکید ایشان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از سال ۱۳۹۰ تاکنون به «ازدواج جوانان و راه‌های تسهیل آن» و «فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به‌سمت پیری جمعیت» است افزود: اندیشه ورزان جوانی جمعیت ریل گذاری می‌کند برای ستاد جوانی جمعیت و باید بنا بر وجود صاحبنظران در این جلسات باشند.

وی با اشاره به موضوع جلسه «سقط جنین» اظهار داشت: سقط جنین، به معنای پایان یافتن بارداری در هر مرحله‌ای است که زندگی نوزاد در جریان است و شبکه بهداشت و درمان باید در این زمینه نیروهای خود را در خط مقدم نگه دارد و دستگاه‌های دیگر نیز پای کار باشند.

وی افزود: همچنین شبکه بهداشت و اصناف نیز در خصوص جایگاه‌های خرید و فروش داروهای سقط بازرسی‌هایی از داروخانه‌ها و عطاری‌ها و… داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار با اشاره به اینکه کارها باید عملیاتی و کارشناسی شده انجام شوند گفت: همه ی اعضای جلسه اندیشه ورز جوانی جمعیت پای کار باشند و مصوبات این جلسه باید کاربردی و خروجی آن باید در شهرستان مشهود باشد.

کد خبر 6097418

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح/ «نتانیاهو» به دیپلماسی جواب نداد؟
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس