Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:12:54 GMT

نژادپرستی و تاثیر آن بر میزان بیکاری در انگلستان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۴۹۸۵۰

نژادپرستی و تاثیر آن بر میزان بیکاری در انگلستان

ایسنا/خراسان رضوی خانه‌نشینی کووید-19 تاثیر نابرابری بر مهاجران سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت‌های قومی (BAME) در انگلستان داشته است. اقلیت‌های قومی 3.1 برابر بیشتر از بریتانیایی‌های سفیدپوست طی خانه‌نشینی شغل خود را از دست دادند و 40 درصد کمتر از سایرین از امتیازهای حمایتی ازجمله مرخصی در زمان بیماری استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نیوز، نتایج تحقیقات نشان داده است که قبل از همه‌گیری، سفیدپوستان بریتانیایی 5.7 برابر احتمال استفاده از مرخصی بیش از مهاجران اقلیت قومی با میزان  1.4 برابر داشتند.

دکتر یانگ هو، متخصص بررسی تاثیر تحولات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نهادی و تغییرات فرهنگی بر زندگی روزمره خانواده و زندگی صمیمی گفت: "اگر اطلاعات از افراد مشابه جمع‌آوری شود، نتایج مقایسه‌ تاثیر کووید-19کاملا واضح و موثر ارائه می‌شود."  

یافته‌ها نشان می‌دهد، با توجه به این‌که همه‌گیری کرونا در مهاجران اقلیت‌های قومی (BAME ) ضربه شدیدی وارد کرده، نابرابری نژادی در بازار کار  و رفاه اقتصادی را گسترش داده است. آنان از سیاست‌گذاران می‌خواهند عدالت نژادی را در مرکز پاسخ فوری دولت و طولانی‌مدت به همه‌گیری قرار دهند.

درحالی‌که ساعات کاری مهاجران اقلیت‌های قومی 35 درصد کمتر از ساعات کار بریتانیایی‌های سفیدپوست به دلیل کووید-19 کاهش‌یافته، 1.3 برابر احتمال کاهش درآمد ایجاد شده است.

در مقایسه با سفیدپوستان انگلیس، مهاجران اقلیت‌های قومی 2.2 برابر بیشتر احتمال دارد که فشار مالی مانند پرداخت قبض (مانند ابزار، کارت اعتباری  و غیره) را در دوران خانه‌نشینی کووید-19 تجربه کنند.

سفیدپوستان انگلیس (28.8درصد) 1.4 برابر بیشتر از مهاجران اقلیت‌های قومی ( (20.9 درصد) احتمال زندگی راحت اقتصادی طی همه‌گیری دارند. در مقابل، مهاجران اقلیت‌های قومی 1.5 برابر ( 11.1 درصد) بیشتر از افراد سفیدپوست انگلیسی (7.2درصد) گزارش کردند که مشکل مالی را طی همه‌گیری تجربه کرده‌اند.

مهاجران اقلیت‌های قومی  1.3 برابر (26.6درصد) بیشتر از انگلیس‌های سفیدپوست (20.2درصد) احتمال افزایش مشکلات مالی در زمان خانه‌نشینی تجربه می‌کنند.

دکتر هو، مدرس ارشد جامعه‌شناسی و علوم داده، بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های حاصل از نظرسنجی انجمن درک اجتماعی کووید-19 که توسط تحقیقات و نوآوری انگلستان ارائه شده شواهدی از سراسر کشور ارائه می‌دهد.

این روش ابتکاری جمع‌آوری داده‌ها از یک نمونه ملی بیش از 10هزار نفر از افراد قبل از همه‌گیری و در ماه آوریل، زمان آغاز خانه‌نشینی برای جلوگیری از انتشار کروناویروس در انگلستان گردآوری شده است.

دکتر هو با توجه به اینکه بسیاری از کشورها اقدامات خود را کاهش داده و محدودیت‌ها را حذف می کنند، گفت: بررسی و رفع نابرابری‌ها در بهبود اقتصادی طولانی‌مدت افراد از این بیماری بسیار مهم است.

تحقیق دکتر یانگ هو از دانشگاه لنکستربا نام  "تقاطع نابرابری‌های قومی و مهاجران بومی در تاثیر اقتصادی همه‌گیر COVID-19 در انگلستان" باقابلیت دسترسی آزاد "تحقیق در مورد طبقه‌بندی اجتماعی و تحرک" در مجله رسمی انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نژادپرستی کروناویروس خانه نشینی خانه نشینی همه گیری کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • آزمون و رم در خانه مغلوب بایرلورکوزن شدند؛ مارسی و آتالانتا به تساوی رسیدند
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • طلسم پرسپولیس برابر سپاهان شکسته می‌شود؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • بایرن در خانه برابر رئال متوقف شد/ زخم وینیسیوس بر پیکر مونیخی‌ها