Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور ترکیه صبح امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، در اثر سقوط یک فروند هواپیمای نظارتی و شناسایی این کشور در استان وان در شرق ترکیه هفت نیروی امنیتی از جمله دو خلبان آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه آر تی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی به تلویزیون این کشور گفت: این هواپیما از روز دوشنبه در ماموریت جمع‌آوری اطلاعات و نظارت در استان وان و هکاری در شرق ترکیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین اشاره کرد، این هواپیما از نوع سال ۲۰۱۵ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این هواپیما در یک ماموریت شناسایی در ساعت ۱۸:۳۵ به وقت محلی از فرودگاه "فرید ملان" در استان وان خارج شد و هفت نیروی امنیتی از جمله دو خلبان از سرنشینان آن بودند.

وزیر کشور ترکیه افزود: در ساعت ۲۲:۳۲ شب گذشته هواپیما برای بار آخر با برج مراقبت تماس داشت و بر فراز منطقه باش قلعه در حالی که در مسیر بازگشت بود، پرواز کرد.

وی افزود: بعد از آن‌ هواپیما دقیقا ساعت ۲۲:۴۵ از مدار خارج شد و تماس کلا با آن قطع شد. در ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه عملیات جستجو برای یافتن آن در منطقه‌ای که تماس قطع شده بود،‌ آغاز شد.

به گفته وزیر کشور ترکیه، تیم امداد و نجات در ساعت سه صبح امروز به وقت محلی هواپیما را که به قله کوه آرتوس در ارتفاع ۲۲۰۰ متری برخورد کرده  و منهدم شده بود، یافت.

وی گفت: این سانحه منجر به کشته شدن تمام سرنشینان از جمله نیروهای امنیتی و خلبان‌ها شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه وزیر کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۴۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی یرلی کایا وزیر کشورترکیه عملکرد ۱۰ ماهه نیرو‌های امنیتی این کشور در مبارزه با شبکه‌های تبهکاری را اعلام کرد.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد در نتیجه هزار و ۲۰۱ عملیات نیرو‌های امنیتی در ده ماه گذشته، ۴۵۴ شبکه تبهکاری متلاشی و هشت هزار و ۲۶۰ مجرم در بازداشت شده اند.
به گفته یرلی کایا سه هزار و ۵۸ تن از بازداشت شدگان روانه زندان شده و محاکمه افراد دیگر ادامه دارد.
در گزارش وزیر کشور ترکیه، زورگیری با سلاح گرم، باجگیری، سرقت، کلاهبرداری، اخاذی، تهدید، قاچاق سلاح، ضرب و شتم و ... از جمله فعالیت‌های این باند تبهکاری اعلام شده است.
بیشترین میزان تحرک پلیس و اجرای حکم دستگیری، به منظور مهار فعالیت باند‌های مافیا، مواد مخدر، پولشویی و فساد مالی است
گفتنی است در چند ماه گذشته، وزارت کشور ترکیه با نیرو‌های تحت امر خود یعنی پلیس، ژاندارمری و گارد ساحلی، به طور جدی و وسیع، به جان باند‌های تبهکار افتاده و تاکنون صد‌ها مجرم و فراری، از باند‌های شرط بندی غیرقانونی گرفته تا قاچاقچیان انسان، از مافیای مواد مخدر گرفته تا سازمان‌های جنایتکار بین المللی و سلاح فروشان و ... را دستگیر و روانه زندان کرده است.
علاوه بر فعالیت شبکه‌های ارتکاب جرم داخلی، ترکیه در سال‌های گذشته بدلیل افزایش جرائم پولشویی، حضور سرکرده‌های مافیایی بین المللی این کشور در فهرست خاکستری قرار گرفته و بسیاری از موسسات مالی معتبر جهان، از فعالیت در ترکیه منصرف شده اند.
کارشناسان معتقدند ترکیه بدلیل داشتن اقتصاد شکننده و وابستگی مالی به منابع بین المللی، برای فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی، برخورد دولت ترکیه با شبکه‌های تبهکاری و ارتکاب جرم داخلی و بین المللی با شدت و وسعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حادثه سقوط مینی بوس به دره در باغملک
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند