Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران اوچی اردبیلی روز پنجشنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان در مشگین‌شهر اظهارداشت: در سه سال گذشته هزار و ۷۴۸ نفر از طرح حمایت مالی از زوجین نابارور مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) زوجین معرفی شده از سوی جهاد دانشگاهی می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از استقرار نمایندگان بانک خون بند ناف رویان در بیمارستان‌های آرتا و قائم اردبیل برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به زوجین جهت ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان خود در بانک خون بند ناف کشور خبر داد.

او ادامه داد: در حال حاضر متولی ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان اردبیل، جهاد دانشگاهی است که توانسته حدود یک هزار نمونه خون را مطابق استانداردهای موجود در بانک خون خصوصی جمع‌آوری و ذخیره‌سازی کند.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان نیز در این نشست گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار نمونه در بانک سلول های بنیادی خون بند ناف ذخیره‌سازی می‌شود که این روند رو به رشد است.

مرتضی ضرابی افزود: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان در ایران از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در حال حاضر بزرگترین بانک نگهداری سلول‌های بنیادی خون بند ناف در خاورمیانه است.

وی اظهارداشت: با فعالیت ۳۱ نمایندگی در کشور و ۲ دفتر نمایندگی در کشورهای عراق و عمان تاکنون ۱۲۸ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خصوصی و پنج هزار نمونه در بانک عمومی بانک خون بند ناف رویان ذخیره شده است.

وی تصریح کرد: دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان اردبیل از دفاتر فعال این بانک در کشور است که توانسته از سال ۱۳۸۷ تاکنون یک هزار نمونه خون بند ناف را از استان اردبیل با رعایت استانداردها و ارائه خدمات مناسب، جمع‌آوری و در بانک خون خصوصی ذخیره‌سازی کند.

مدیرعامل شرکت بن یاخته‌های رویان عملکرد این دفتر را مناسب دانست و افزود: با توجه به ظرفیت بالای اردبیل می‌توان میزان ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی را در این استان افزایش داد.

ضرابی گفت: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزادان ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری بویژه بیماری‌های خونی و غیرخونی از جمله تالاسمی، سرطان‌های خون، نقص سیستم ایمنی و کم‌خونی‌های مادرزادی را دارد.

وی مدت زمان نگهداری سلول‌های بنیادی خون بند ناف را بیش از ۲۵ سال ذکر کرد و افزود: با انجام کارآزمایی‌های بالینی، توسعه محصولات و ارائه خدمات در حوزه ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی می‌توان صادرات محصولات سلولی را گسترش داد و باعث ارزآوری به کشور شد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با اشاره به انجام تحقیقات برای بهره‌مندی از ضمائم زایمانی از جمله بافت بندناف، پرده آمنیوتیک و مایع آمنیوتیک جنینی در درمان بیماری ها تشریح کرد: پرده آمنیوتیک به عنوان پانسمان برای سوختگی یا زخم‌های دیابتی و مایع جنینی نیز به عنوان درمانی برای صدمات غضروفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: در پی شیوع بیماری کرونا، پژوهشگاه رویان اقدام به تحقیقات و سلول‌تراپی با استفاده از سلول‌های بنیادی کرد که دستاوردهای دانش سلول‌های بنیادی خون بند ناف در فاز اول تحقیقات نشان داد که این امر در تعدیل سیستم ایمنی بدن و ترمیم آسیب‌های این بیماری منحوس موثر است.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی اردبیل ناباروری سلول های بنیادی خون بند ناف ذخیره سازی سلول های بنیادی بن یاخته های رویان خون بند ناف جهاد دانشگاهی مدیرعامل شرکت استان اردبیل هزار نمونه بانک خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به طرح های در حال اجرا برای جبران بخشی از کمبود آب مشهد گفت: برای خدمت رسانی موثر و بیشتر به مشترکان شهری و روستایی زیرمجموعه این شرکت و نیز بهره مندی و دسترسی مشترکان به آب شرب سالم و بهداشتی، ۱۰ مخزن ذخیره جدید با ظرفیت ۹۰ هزار و ۷۵۰ مترمکعب طی سال گذشته به بهره برداری رسید.
حسین اسماعیلیان افزود: از مجموع ۱۰ مخزن جدید، ۳ مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب در حوزه پهنه مشهد به بهره برداری رسیده و ۷ مخزن دیگر در مناطق روستایی شامل شریف آباد، دوله، برج موری، چشمه علیمو، دهنه چهل و جرخشک، بالنده و ده غیبی با ظرفیت ذخیره سازی ۷۵۰ مترمکعب آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مخزن ذخیره آب، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که نقش موثری در مدیریت توزیع در شهرستان مشهد دارد.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران