Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه ضمن دستور بهره‌برداری از طرح‌های حوزه آب و برق در استان هرمزگان با توضیحات ارائه شده از سوی مسوولان این پروژه‌ها و طرح‌ها در جریان روند اقدامات انجام شده و چگونگی راه‌اندازی و تولیدات این طرح‌ها قرار گرفت.

واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۱۷۵ مگاوات، سامانه نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس، طرح آبرسانی به شهرستان بشاگرد، ۱۴ پروژه انتقال و توزیع نیروی برق در سطح استان هرمزگان و ۲ طرح تامین آب کشاورزی و شهرک صنعتی در شهرستان میناب، طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که با دستور رئیس جمهور در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی ظهر امروز (پنجشنبه - ۲۶ تیرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با بیان اینکه جاسک به زودی تبدیل به بندر تجاری مهم صادرات نفت ما می‌شود، اظهار کرد: همه مردم ما توجه دارند اما وقتی در نعمت هستیم به آن توجهی نداریم و الان که برق و آب ما قطع نمی‌شود این نعمت را حس نمی‌کنیم اما کار عظیم و بزرگی که در این زمینه وزارت نیرو انجام داده قابل توجه است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب ۷۴ درصد مردم ما در شهرها به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی داشتند و الان این به ۹۹/۹۹ درصد رسیده است. امروز از ۲۹ تصفیه خانه آب اول انقلاب به ۱۶۹ تصفیه خانه تا پایان سال می‌رسیم و در شش ماه اول سال بعد هم امیدواریم هشت تصفیه خانه افتتاح شود.

روحانی تاکید کرد: آنهایی که می گویند انقلاب اسلامی چه کرده است باید گفت که در مورد ساخت تصفیه خانه فاضلاب ما الان ۶۳برابر بیشتر از اول انقلاب تصفیه خانه داریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه حدود ۲۶ میلیارد متر مکعب آب در اختیار استان‌های ساحلی بدون نمک‌زدایی قرار می‌گیرد، گفت: اگر خوزستان هم نیاز داشته باشد به این آب دسترسی پیدا می‌کند. اما همین استان‌های ساحلی به آب شیرین نیاز دارند که چهار میلیارد متر مکعب آب شور را وقتی نمک‌زدایی کنیم به یک‌سوم کاهش پیدا می‌کند و ما باید از آب دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر هم در این زمینه برای استانهای نزدیک به ساحل که به آب شیرین نیاز دارند، استفاده کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما باید نمک‌زدایی از آب‌ها را در چارچوب حفظ محیط‌زیست انجام دهیم، اظهار کرد: در این زمینه بخش خصوصی ما باید وارد شود و آب را شیرین کند. ما الان ۶۱ آب‌شیرین‌کن در کشور داریم که بخش عمده آن در استان هرمزگان قرار دارد. همچنین ۲۴ آب‌شیرین‌کن هم در حال احداث است و در مجموع از ۸۵ آب‌شیرین‌کن - که تا پایان سال به این رقم می‌رسیم - بخش بزرگی از آنها در دولت تدبیر و امید تاسیس شده است.

وی افزود: امروز با توجه به شیوع کرونا در کشور بسیار به آب و برق بیش از گذشته نیازمندیم و کمبود آن می‌تواند به قیمت جان انسانها تمام شود. ما در شرایط تحریم هستیم اما همه این‌ها که دارد احداث می‌شود، بخش اعظمش به دست هموطنان خودمان ساخته می‌شود.

روحانی تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد از صنعت برق ما با خودکفایی پیش می‌رود و در این زمینه باید به خودکفایی مطلق برسیم. ما از ماسک گرفته تا سایر نیازمندیهای بهداشتی توسط متخصصان داخلی خودمان انجام می‌شود و ما را از خارج بی‌نیاز کرده است.

رییس جمهوری در پایان گفت: از اول انقلاب فیلم‌هایی از منطقه بشاگرد پخش می‌شد که چقدر شرایط‌شان سخت است و امروز در جمهوری اسلامی خوشحالیم که آب آشامیدنی به این منطقه می‌رسد و فاز اول این طرح اجرایی شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی مراسم افتتاحیه افتتاح پروژه استان هرمزگان پارسی خبر استان هرمزگان آب شیرین کن تصفیه خانه نمک زدایی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی