Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در وضعیت کنونی کشور، تقویت مراودات اقتصادی از جمله اولویت های کشور است که این موضوع با اجرای زیرساخت های لازم در مرزها تقویت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، سید عباس موسوی در نشست با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل، اظهار داشت: در حال حاضر کشور اقتصاد بدون نفت را تجربه می کند که افزایش همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه و مشارکت بخش خصوصی برای کاهش فشار های اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولویت کار همه سفرا در دولت کار اقتصادی بوده و از حضور بخش خصوصی به عنوان عامل کار اقتصادی استقبال می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه مرزی بودن استان اردبیل را مزیتی برای کشور دانست و خاطر نشان کرد: کشور ما دارای ۱۵ کشور همسایه بوده که استفاده از این مزیت به غلبه بر تحریم ها کمک می کند.

سید عباس موسوی افزود: باید تلاش کنیم با استفاده از مرزها و جهش صادرات در راستای کاهش اثرات تحریم و توسعه اقتصادی اقدام کنیم.

وی  تصریح کرد: پیگیری اجرای پروژه های ضرور مرزی، از جمله اولویت های اقدامات وزارت خارجه  است که سعی می شود پروژه های استان اردبیل نیز طبق پیش بینی اجرایی شود.

 

انتهای پیام/آ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد جواد همت‌پناه، رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در آی هیت بازدید کرد، گفت: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم. در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

رییس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

کد خبر 6093801 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد