Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از راه اندازی نخستین فرهنگسرای مجازی در جهت تولید برنامه‌های آموزشی، فرهنگسازی، برنامه‌های سرگرمی و ایجاد رویدادهای متنوع به صورت مجازی خبرداد.

اسماعیل موحدی نژاد در گفت و گو با ایمنا، اظهار کرد: الزام فعال سازی فرهنگسرای مجازی فرصتی برای تبدیل تهدید به فرصت است، چراکه برای جایگزینی محتواهایی که با ارزش‌ها و فرهنگ و هویت ما همراه نیست حذف دنیای مجازی راهکار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به دستور شهردار بندرعباس در تلاش هستیم نخستین فرهنگسرای مجازی استان را راه اندازی کنیم، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت فرهنگسرای مجازی با نگاهی بلند مدت در سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی تشکیل خواهد شد.

موحدی نژاد با بیان اینکه به علت حساسیت موضوع و شرایط دوران شیوع ویروس کرونا، الزام به فعال‌سازی فرهنگسرایی برای تولید محتوا در فضای مجازی احساس می‌شد، خاطرنشان کرد: باید برای شعار "در خانه بمانیم" راهکاری ارائه می‌دادیم تا مردم بتوانند در خانه بمانند.

وی گفت: فضای مجازی به عنوان تهدید در کشور مطرح می‌شود و این یک نقطه ضعف است، زیرا هیچگاه راهکاری برای جایگزینی محتوای هماهنگ با ارزش‌ها، فرهنگ و هویت ما در فضای مجازی پیشنهاد نشده است.

وی ادامه داد: به همین علت تمرکز ویژه بر تولیدات مجازی مناسب گذاشتیم و امیدواریم فرهنگسرای مجازی بتواند مخاطبین خود را بیابد و با کمک متخصصان و صاحب نظران و نهادهای غیر دولتی و مدنی برای مشارکت در تولید محتوای مجازی برای شهروندان بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: ایجاد فرهنگسرای مجازی اولین تجربه در این زمینه در خواهد بود و باید نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، سازمان فاوا، شرکت سریع سیستم جنوب و مجله آنلاین فرهنگی هنری شرجی در این فرهنگسرای مجازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی جهت تولید برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، برنامه‌های سرگرمی و ایجاد رویدادهای متنوع بتوانیم این سیستم مجازی را در بین جامعه نهادینه کنیم.

کد خبر 433984

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر بندر عباس فضای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگسرای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اکبر فرج نیا در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت برق تبریز با بیان اینکه توزیع نیروی برق تبریز همچون خانواده، صمیمی و همدل است، اظهار کرد: صنعت برق آذربایجان از نظر دانش و عمل مثال‌زدنی بوده و سخت‌ترین مشکلات با تلاش و همت کارکنان به نتیجه مطلوبی رسیده است.

وی افزود: خدمت در صنعت برق افتخار بزرگی است و دلیل این افتخار نیز حضور پیشکسوتانی است که طی سال‌ها چراغ راهی برای این صنعت بوده‌اند و در کنار آنها درس زندگی آموخته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برق در سطح ملی، اضافه کرد: خاطرات و تجربیات پیشکسوتان صنعت برق باید در قالب تاریخ شفاهی و انتقال دانش، ثبت و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل شود.

وی با اشاره به تأسیس اولین کارخانه برق تبریز به سال ۱۲۸۱ توسط قاسم خان والی، ادامه داد: با توجه به قدمت تاریخی برق و روشنایی در تبریز، اولین موزه روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز آقای رضا سرابی توسط شرکت برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها اصلی من ایجاد موزه برق و روشنایی تبریز بود، گفت: در گذشته که تولید برق به شکل امروزی وجود نداشت، برخی کارخانه‌های بخش خصوصی عهده‌دار تأمین برق بودند که آثاری از آن دوران باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ نوع وسایل و لوازم روشنایی از چهار هزار سال پیش جمع‌آوری و تعدادی از آنها در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شده است، گفت: در نخستین سال‌های ورود برق به ایران فقط در منازل رجال، برق وجود داشت و تصویر شاهان قاجار بر روی لامپ‌های سفارشی آن زمان نقش بسته شده که این نوع لامپ‌ها منحصر به‌فرد بوده و حتی در موزه برق تهران نیز وجود ندارد و ان‌شاءالله در موزه روشنایی تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرابی با اشاره به لزوم ثبت خاطرات پیشکسوتان به‌عنوان تاریخ شفاهی، ادامه داد: امروزه موزه‌ها به سمت تاریخ شفاهی پیش می‌روند و این موضوع از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی افزود: آثار به‌جای مانده از گذشتگان قابل ارزش‌گذاری مالی نیست چرا که متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده این شهر است و نسل‌های آینده باید با تاریخ و سختی‌های برق آشنا شوند.

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، طی این مراسم قبض برقی که متعلق به ۱۱۸ سال پیش یعنی مربوط به دوره قاجاریه و پس از دوران جنگ مشروطه بوده توسط رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عنوان نخستین اثر موزه برق و روشنایی تبریز اهدا شد.


دیگر خبرها

  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود