Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سال گذشته مبلغ 40 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت .
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:: مبلغ اختصاصی از این اعتبار به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بالغ بر 7 میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد:بر اساس مبلغ اعتباری اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح ها و پروژ های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان خراسان جنوبی شامل حفاظت، قرق و مدیریت چرا - مراقبت، آبیاری و واکاوی و کاشت - احداث و اصلاح جاری انتقال ، توزیع آب و تعمیر آبشخورها-حفظ و نگهداری ، تامین و تجهیز ایستگاههای سنجش ، پایش و آنالیز گردو غبار و... تعریف و در حال اجرا است.
حسن اکبری با اشاره به این موضوع که خراسان جنوبی بیش از دو میلیون هکتار کانون فرسایش بادی دارد که شامل 35 کانون بحرانی گرد و غبار در استان است،گفت: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و در بخش‌هایی از استان چرای بی‌رویه دام باعث کاهش پوشش گیاهی شده است.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: بر همین اساس، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و نهصد میلیون تومان از اعتبار اختصاصی در حوزه گرد و غبار به استان خراسان جنوبی به مراقبت ، آبیاری و واکاوی کاشت نهال در حدود 500 هکتار از اراضی مناطق تحت مدیریت استان خراسان جنوبی اختصاص داده شد.
اکبری تسریع کرد:این طرح در مناطقی از شهرستانهای فردوس، نهبندان،قاین ، درمیان و سربیشه در حال اجرا می باشد.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: تا کنون 75 درصد از این اعتبار هزینه شده و مابقی در سال جاری با برنامه ریزی ها و انعقاد قراردادهای انجام شده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان استان خراسان جنوبی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود