Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@06:33:53 GMT

۹ کشته و ۲۷ زخمی در حمله طالبان به شمال افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۰۶۵۳

۹ کشته و ۲۷ زخمی در حمله طالبان به شمال افغانستان

مقامات محلی در ولایت بلخ اعلام کردند که در حمله طالبان به نیروهای امنیتی در این ولایت ۹ نیروی امنیتی کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد یوسف شاوال» فرماندار شهرستان «دولت‌آباد» ولایت «بلخ» گفت که بامداد امروز طالبان بر سه پاسگاه نیروهای امنیتی حمله کردند و درگیری‌ها پس از سه ساعت با عقب‌نشینی طالبان پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در این رویداد 8 نیروی امنیتی کشته و 27 تن دیگر نیز زخمی شدند که وضعیت 16 نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است.

شاوال به «آوا» گفت که مقامات محلی از عصر روز گذشته به مقامات امنیتی گزارش داده بودند که طالبان قصد حمله بر دولت‌آباد را دارد و مقامات نیز وعده اعزام بالگرد را داده بودند اما کمک‌های هوایی نرسید و این سبب تلفات سنگین نیروهای امنیتی شد.  

وی تاکید کرد که تاکنون هیچ نیروی کمکی به دولت‌آباد نرسیده و صبح امروز نیز دو زخمی بر اثر خونریزی جان خود را از دست دادند.

مقامات محلی افغان بارها از دولت به دلیل عدم اعزام نیروهای پشتیبانی برای کمک به نیروهای محاصره شده توسط طالبان انتقاد کرده‌اند و نیروهای افغان نیز بارها در پی بی‌توجهی دولت به مناطق تحت درگیری و نداشتن امکانات جنگی و یا نرسیدن کمک، به طالبان تسلیم شده و یا توسط اعضای این گروه کشته شدند.

روایتی دسته اول از عملیات نجات داعش توسط دولت افغانستان؛ بالگردهایی با مأموریت ویژهافغانستان| طالبان پس از توافقنامه قطر بیش از 5 هزار حمله انجام داده استادامه محاصره 160 نیروی امنیتی توسط طالبان در شمال غرب افغانستان

این در حالی است که دولت چندین بار اعضای داعش که در محاصره طالبان قرار داشتند را با اعزام بالگرد نجات داد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... جو بایدن: مسئولیتی درباره بازگشت طالبان به قدرت نخواهم داشت سخنگوی اشرف غنی: طالبان تمایلی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی ندارد

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی