Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر امروز (پنجشنبه - ۲۶ تیرماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو با بیان اینکه جاسک به زودی تبدیل به بندر تجاری مهم صادرات نفت ما می‌شود، اظهار کرد: از همه کارکنان وزارت نیرو و همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان خصوصی و عمومی دولتی که ما را در همه زمینه‌ها خودکفا می‌سازند تقدیر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه مردم ما توجه دارند اما وقتی در نعمت هستیم به آن توجهی نداریم و الان که برق و آب ما قطع نمی‌شود این نعمت را حس نمی‌کنیم اما کار عظیم و بزرگی که در این زمینه وزارت نیرو انجام داده قابل توجه است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب ۷۴ درصد مردم ما در شهرها به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی داشتند و الان این به ۹۹/۹ درصد رسیده است. امروز از ۲۹ تصفیه خانه آب اول انقلاب به ۱۶۹ تصفیه خانه تا پایان سال می‌رسیم و در شش ماه اول سال بعد هم امیدواریم هشت تصفیه خانه افتتاح شود.

روحانی تاکید کرد: آنهایی که می گویند انقلاب اسلامی چه کرده است باید گفت که در مورد ساخت تصفیه خانه فاضلاب ما الان ۶۳برابر بیشتر از اول انقلاب تصفیه خانه داریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه حدود ۲۶ میلیارد متر مکعب آب در اختیار استان‌های ساحلی بدون نمک‌زدایی قرار می‌گیرد، گفت: اگر خوزستان هم نیاز داشته باشد به این آب دسترسی پیدا می‌کند. اما همین استان‌های ساحلی به آب شیرین نیاز دارند که چهار میلیارد متر مکعب آب شور را وقتی نمک‌زدایی کنیم به یک‌سوم کاهش پیدا می‌کند و ما باید از آب دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر هم در این زمینه برای استانهای نزدیک به ساحل که به آب شیرین نیاز دارند، استفاده کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما باید نمک‌زدایی از آب‌ها را در چارچوب حفظ محیط‌زیست انجام دهیم، اظهار کرد: در این زمینه بخش خصوصی ما باید وارد شود و آب را شیرین کند. ما الان ۶۱ آب‌شیرین‌کن در کشور داریم که بخش عمده آن در استان هرمزگان قرار دارد. همچنین ۲۴ آب‌شیرین‌کن هم در حال احداث است و در مجموع از ۸۵ آب‌شیرین‌کن - که تا پایان سال به این رقم می‌رسیم - بخش بزرگی از آنها در دولت تدبیر و امید تاسیس شده است.

وی افزود: امروز با توجه به شیوع کرونا در کشور بسیار به آب و برق بیش از گذشته نیازمندیم و کمبود آن می‌تواند به قیمت جان انسانها تمام شود. ما در شرایط تحریم هستیم اما همه این‌ها که دارد احداث می‌شود، بخش اعظمش به دست هموطنان خودمان ساخته می‌شود.

روحانی تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد از صنعت برق ما با خودکفایی پیش می‌رود و در این زمینه باید به خودکفایی مطلق برسیم. ما از ماسک گرفته تا سایر نیازمندیهای بهداشتی توسط متخصصان داخلی خودمان انجام می‌شود و ما را از خارج بی‌نیاز کرده است.

رییس جمهوری در پایان گفت: از اول انقلاب فیلم‌هایی از منطقه بشاگرد پخش می‌شد که چقدر شرایط‌شان سخت است و امروز در جمهوری اسلامی خوشحالیم که آب آشامیدنی به این منطقه می‌رسد و فاز اول این طرح اجرایی شده است.

پربیننده ترین برنامه جدید برای تعیین تکلیف سهام عدالت حقوق بازنشستگان از چه تاریخی همسان‌سازی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟ آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان الحسینی: حباب در بورس رشد شدیدی داشته است/ یزدان‌پناه: برخی با پول وام، سهام می‌خرند ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۴/۲۴

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور صادرات نفت نفت وزارت نیرو صادرات صنعت برق بندر جاسک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تصفیه خانه آب شیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

به گزارش دانشجو، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگرهای سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع‌پور اظهار داشت: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور