Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- حنان گفت: امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان انجام می‌شود.

 حسن حنان معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران در گفت و گویی تلویزیونی گفت: در خرید تضمینی گندم در حال حاضر ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته جلو هستیم.

او افزود: براساس مصوبه هیات دولت، بخش خصوصی مجاز به خرید گندم از کشاورزان برای مصارف صنعتی و دامی است که تاکنون این بخش ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران گفت: تا کنون ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده است، اما بخش خصوصی مجاز به خرید گندم با قیمت بالا‌تر است و در مجموع میانگین قیمت خرید تضمینی گندم، ۲ هزار و ۵۲۳ تومان در هر کیلوگرم است.

حنان گفت: تا امروز ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول به کشاورزان در ازای خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، در حالی که سال گذشته این رقم ۱۳ هزار میلیارد تومان بود.

او بیان کرد: تا تاریخ ۴ تیرماه تمام مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و هفته آینده ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت می‌شود و در حال حاضر یک هفته از پرداخت مطالبات گندمکاران عقب هستیم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران گفت: براساس قانون مجلس شورای اسلامی خرید تضمینی گندم تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

حنان تصریح کرد: روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ تن گندم در ۱۲۰۰ مرکز از کشاورزان خریداری می‌شود.

او گفت: با ورود کامیون‌های حامل گندم به مراکز خرید از گندم‌ها نمونه برداری و درصد افت مفید و غیر مفید اندازه گیری می‌شود و اگر گندم برای خرید تایید شد، کامیون برای وزن کشی روی باسکول می‌رود و بار در انبار‌ها خالی می‌شود و مجدد کامیون روی باسکول می‌رود تا وزن بار تخیمن زده شود و در نهایت فاکتور صادر می‌شود، تمام این فرایند‌ها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال ۹/۹ میلیون تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم که کفاف نیاز سالیانه کشور را می‌دهد.

حنان گفت: به غیر از گندم دانه‌های روغنی مانند کلزا و گلرنگ در ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زیر کشت است و تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

 

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم هزار و ۵۰۰ ۲ هزار تن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود