Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@19:54:25 GMT

آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۰۸۴۰

آتش‌سوزی در پاساژ علاءالدین تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سیدجلال ملکی روز پنجشنبه در این باره گفت: ساعت ۱۱:۲۳ امروز این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله ماموران یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: آتش‌سوزی در سقف‌های کاذب طبقه اول این پاساژ به دلیل اتصال سیم برق روی داده بود و بلافاصله پس از وقوع این حادثه آژیر خطر این مجموعه به صدا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ملکی ادامه داد: بلافاصله ماموران حراست با استفاده از خاموش‌کننده‌ها موفق شدند این آتش‌سوزی را خاموش کنند.   وی با بیان اینکه اگر سیستم اعلام حریق در این پاساژ وجود نداشت، شاهد آتش‌سوزی گسترده‌ای بودیم، تاکید کرد: تفاوت این حادثه با سایر حوادث ساختمانی از جمله کلینیک سینا بسیار روشن است و این پیام را دارد که اگر مالکان ساختمان‌ها و مراکز تجمعی خود را به سیستم اعلام حریق و سیستم اطفای حریق مجهز کنند، شاهد اتفاق‌های ناگوار نخواهیم بود.   به گفته ملکی اگر ماموران حراست مجمتمع تجاری علاءالدین نیز وارد عمل نمی‌شدند، سیستم خودش آتش را خاموش کرده بود.   وی از اعضای هیات مدیره پاساژ علاءالدین تشکر کرد و گفت: در این سال‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه ایمن شدن این ساختمان انجام دادند و حوادث در کمترین زمان و خسارت مهار می‌شود.   مجتمع تجاری علاءالدین در خیابان حافظ تهران واقع شده و محل عرضه گوشی‌های تلفن همراه است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی سازمان آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند

رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت، حریقی در منطقه امامزاده ابراهیم شفت (استان گیلان) مخابره شد که خیلی زود به سر خط خبرها رسید؛ آتشی گسترده که گریبان بازار این امامزاده را گرفت و به سرعت وسعت یافت تا جایی که در نهایت از ده‌ها واحد مسکونی و تجاری جز تلی از خاکستر برجای نگذاشت.

رویدادی که به سرعت توجه بسیاری از هموطنان مان در سراسر کشور را به خود جلب کرد به ویژه از این رو که تصاویر مغازه ها و خانه ها قبل از حریق با ویرانه های برجای مانده از ماجرا بعد از آتش سوزی دست به دست می شد و این سوال را به دنبال داشت که آیا تدابیر لازم برای پیشگیری از این وقایع اتخاذ و اجرایی شده بود یا خیر؟

سوال مهمی که با بازدید میدانی برخی مسئولان از جمله دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از محل حادثه و تاکید بر تشکیل پرونده قضایی و صدور دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق، این انتظار به وجود آمد که پاسخ بیابد و حالا به نظر می رسد گام های موثری در این مسیر برداشته شده است.

این را می شود از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان دریافت که با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت