Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،  در پی سفر اخیر «حنیف اتمر»، سرپرست وزارت خارجه افغانستان به تهران، «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در رأس یک هیئت عالیرتبه به کابل سفر نموده و با اتمر دیدار کرد.   براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه افغانستان، هیئت عالیرتبه وزارت خارجه ایران ضمن پیگیری تصمیم‌هایی که در جریان سفر هیئت افغان به تهران صورت گرفته بود، در اجلاس مشترک کمیته‌های اقتصادی-ترانزیت و دفاعی-امنیتی نیز اشتراک خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیانیه می‌افزاید: قرار است دو طرف در مورد زمان‌بندی نهایی‌سازی توافقنامه تنظیم استخدام و اعزام کارگران افغان به ایران و تجدید قرارداد کمیساران مرزی در مطابقت به نیازها و همکاری مرزی هر دوجانب در شرایط امروزی گفت‌وگو کنند.   پیش‌نویس‌های این توافقنامه در سفر هیئت افغانستان به تهران به مقامات ایران سپرده شده و وزارت خارجه افغانستان ابراز امیدواری می‌کند که پیگیری و اتخاذ تدابیر در این باره از تکرار حوادث ناگوار و تردد غیرقانونی در مرز مشترک دو کشور جلوگیری کند.   عراقچی نیز ضمن ابراز آمادگی دولت ایران درباره گسترش روابط میان دو کشور به اتمر اطمینان داد که توافقات و تصمیم‌هایی که در جریان سفر اخیر هیئت افغانستان به تهران اتخاذ گردیده بود را مورد پیگیری قرار می‌دهد.
سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز با اشاره بر روابط عمیق میان دو کشور، بر نیاز تقویت همکاری‌ها و پیگیری توافقاتی که در جریان سفرش به تهران صورت گرفته بود، تاکید کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حنیف اتمر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران وزارت خارجه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم