Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی طحان نظیف در گفتگوی ویژه خبری گفت: به نظر می‌رسد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وظیفه خود را به خوبی انجام نداده که ۷۵ نماینده ردصلاحیت شدند.

وی افزود: شورای نگهبان با اسناد و مدارک و طبق قانون صلاحیت افراد را بررسی می‌کند. بررسی صلاحیت در شورای نگهبان مستند بر اصل ۹۹ قانون اساسی است و موضوعات براساس قانون بررسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اختلاف نظر درباره منتخب گچساران از ابتدا در شورا وجود داشت گفت: در نهایت عدم تایید ایشان در شورای نگهبان رأی نیاورد. زمان نظر دهی شورای نگهبان در ماجرای اعتبارنامه منتخب گچساران، تمام شده بود و ما اعلام کردیم که زمان قانونی ما تمام شده و نفیا یا اثباتا نظری در این باره نمی‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما در انتخابات مجری بر قانون انتخاباتی هستیم که به آن ایرادات زیادی داریم گفت: قانون انتخابات فعلی به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای امروز کشور نیست. مشکل اصلاح قانون انتخابات در مجلس قبل این بود که موضوع به استانی شدن انتخابات گره خورد البته در کلیات استانی شدن ایرادی نداریم. اگر قانون انتخابات اصلاح می‌شد، بسیاری از مشکلات و عدم اقناع‌ها پیش نمی‌آمد.

 این عضو شورای نگهبان همچنین چندی پبش درباره منتخب گچساران گفته بود: در خصوص صلاحیت منتخب گچساران از ابتدا اختلاف‌نظر بود. پاسخ مراجع استعلامی متفاوت و محتوای پرونده ترکیبی از مطالب صحیح و کذب یا بی‌سند بود و باعث ابهامات زیادی شد. در هیأت مرکزی همه مطالب موجود بررسی و پاسخ‌های داوطلب در چندین نوبت شنیده شد اما اکثریت اعضای آن متقاعد به رد نشدند.

هادی طحان نظیف - عضو حقوقدان شورای نگهبان

وی افزود: این نکته مهم است، بدانید مبنای نظر شورا استعلامات واصله است و اعتبار اولیه گزارش‌ها و اسناد باید توسط مراجع استعلامی تایید شود. شورا نیز دستگاه اطلاعاتی مستقلی ندارد و صرفاً با تحقیقات محلی که انجام آن توسط توده مردم صورت می‌گیرد، فرآیند بررسی را تکمیل می‌کند. پس از تجمیع مدارک و پاسخ‌های داوطلب، گزارش وضعیت پرونده تنظیم می‌شود و اعضا در مقام داوری رای می‌دهند.

طحان نظیف تصریح کرد: اختلاف نظر مراجع قانونی در پرونده مورد اشاره و کیفیت اعتبار اسناد در نتیجه‌گیری موثر بود و صحت و اعتبار یا استناد بسیاری از  مطالب برای رد صلاحیت آقای تاجگردون به تایید اکثر اعضا نرسید و کفه استعلامات مثبت بر استعلامات منفی چربید.

وی افزود: شورای نگهبان برای انجام مسئولیت‌های خود نه از کسی انتظار تشکر دارد و نه از سرزنش ملامتگری نگرانی؛ مهم این است که همان‌طور که امام راحل فرمودند خدا را در نظر داشته باشد و بر اساس حجت شرعی و قانونی عمل کند و در پیشگاه ذات باری‌تعالی و رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران روسفید باشد.

کد خبر 531454 برچسب‌ها غلامرضا تاجگردون شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: غلامرضا تاجگردون شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تبلیغات نامزدها از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه خواهد بود، اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور ابلاغ شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲ منتخب حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف که در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بیشترین آرا را کسب کرده، در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند و کد انتخاباتی آنان به فرمانداری‌ها اعلام شده است.

طالبی با بیان اینکه اعتبارنامه سه منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و آیت الله رئیسی به عنوان منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری هم در استان صادر شده است، افزود: تعداد شعب پیش بینی شده برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۸۷ شعبه است.

وی با تأکید بر اینکه از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار خواهد بود، یادآور شد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد ۲ شعبه سیار به شعب شهرستان بیرجند افزوده خواهد شد.

کد خبر 6089770

دیگر خبرها

  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد