Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر ضرورت نوسازی مساجد تأکید کرد و گفت: وجود متولی واحد در امور مساجد اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جلسه امور مساجد استان با اشاره به تصویب آیین‌نامه مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: وجود متولی واحد در امور مساجد اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از کارکردهای حوزه‌های علمیه را تربیت ائمه جماعات عنوان کرد و افزود: امامان جماعتی باید تربیت شوند که نسبت به مدیریت سیاسی و اجتماعی از آگاهی لازم برخوردار باشند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه توجه به ساختار معنوی، اعتقادی و معرفتی جامعه حائز اهمیت است، گفت: حوزه‌های علمیه برای تربیت ائمه جماعات، قضات، ائمه جمعه باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

فلاحتی بر بسیج تمام قوا در تربیت نیروهای کارآمد توسط حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: رفتار، گفتار و عمل یک طلبه و روحانی باید سازنده باشد.

وی با تأکید بر ضرورت نوسازی مساجد، بیان کرد: توجه به زیباسازی مساجد باید مدنظر متولیان باشد ضمن اینکه جاذبه مسجد در ذکر دعا و نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به استفاده از تمام ابزارها توسط دشمن برای دوری جوانان از مساجد اشاره کرد و گفت: در نوسازی مساجد باید به جوان‌سازی مسجد توجه ویژه داشته باشیم و در این زمینه مسئولیت دادن به جوانان در گرایش به مسجد تأثیرگذار است.

فلاحتی، خواستار تربیت امامان جماعت برای مساجد شد و بیان کرد: باید این فرهنگ‌سازی در جامعه را داشته باشیم که تمام امور یک عالم باید عالمانه باشد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت رکن مسجد است، اظهار کرد: مسجد خیمه محسوب می‌شود و امام جماعت ستون مسجد است بنابراین ستاد امور مساجد باید برای فعالیت‌های امام جماعت برنامه داشته باشد.

استقرار بسیج در جوار مساجد موجب تقویت پایگاه‌های مقاومت می‌شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلید طلایی برطرف کردن مشکلات کشور بسیج است،اظهار کرد: امیدوارم مسئولان به این امر توجه داشته باشند.

سردار محمد عبدالله پور از استقرار پایگاه‌های مقاومت بسیج در جوار ۷۶۳ مسجد گیلان خبر داد و بیان کرد: استقرار بسیج در جوار مساجد موجب تقویت پایگاه‌های مقاومت می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتم نصری نژاد، مسؤول بسیج مساجد و محلات گیلان، حجت‌الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان و حجت‌الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نظرها و پیشنهادهای خود را در جلسه مذکور مطرح کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مساجد جوانان گیلان نماینده ولی فقیه امام جمعه رشت فلاحتی امور مساجد ترغیب جوانان حوزه های علمیه حجت الاسلام امور مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها