Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس شورای شهرستان رشت گفت: دبیرخانه حل اختلافات و پیگیری مشکلات اعضای شوراها در شهرستان رشت راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ابراهیم اخوان در بیست و پنجمین جلسه شورای شهرستان رشت اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد به اوج رسیدن کرونا هستیم لذا لازم است که اعضای شوراها در سطح شهرستان رشت به شکل وسیعی اطلاع‌رسانی کنند تا مردم از خطر این بیماری در امان بمانند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به بررسی بودجه شوراهای تابع شهرستان رشت تصریح کرد: طبق قانون، وظیفه تدوین، تفریغ و تصویب بودجه شوراهای شهرهای تابع شهرستان رشت را برعهده داریم‌ و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شد و امروز کلیات آن را تصویب می‌کنیم.

اخوان با بیان‌ اینکه طبق قانون شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند حداکثر تا دو درصد بودجه سالانه خود را در جهت تامین هزینه‌های شوراهای فرادَست منظور کنند افزود: امروز کلیات بودجه شوراهای شهرهای تابع شهرستان رشت از جمله شورای شهر خشکبیجار، خمام، کوچصفهان، لشت‌نشاء، لولمان به‌غیر از سنگر را تصویب می‌کنیم.

اعضای شورای شهر رشت از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند؛ «حاج‌محمدی» استیضاح می‌شوداعتراض اعضای شورای شهر به سهم اندک شهرداری رشت در پروژه گیل‌لند؛ چرا فقط 10 درصد؟فرماندار رشت: تردد بی‌رویه مردم در مکان‌های پرجمعیت نگران‌کننده است‌

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص نیافته شوراها در سال 98 را می‌توانیم وارد بودجه 99 کنیم گفت: بودجه سال 99 شورای شهر خشکبیجار حدود 115 میلیون تومان، خمام حدود 225 میلیون تومان، کوچصفهان حدود 180 میلیون تومان، لشت‌نشاء حدود 180 میلیون تومان و لولمان نیز حدود 150 میلیون تومان پیش‌بینی شد.

رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به مشکل کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان‌ افزود: در سال 78 همه شهرها کشتارگاه صنعتی دام داشتند اما بعد از آن اعلام کردند که فقط یک کشتارگاه صنعتی دام در استان باشد و برای آنان سهام در نظر گرفته شد و امروز مشکلاتی در حوزه تنها کشتارگاه صنعتی شهرستان رشت وجود دارد که باید برطرف شود

اخوان به ضرورت تعیین حدود مرزی برخی روستاهای تابع شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: به‌دلیل نابسامانی‌ حدود مرزی در برخی روستاهای شهرستان رشت، افرادی که برای ساخت و ساز به روستا مراجعه می‌کنند دچار مشکلات و سردرگمی می‌شوند که قرار شد با فرماندار و بخش‌های تابعه جلسه مشترک برگزار کرده و تکلیف این قضیه را روشن کنیم.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه حل مسائل و رسیدگی به مشکلات شوراهای شهر تابع شهرستان رشت خبر داد و بیان کرد: این دبیرخانه به‌منظور حل اختلافات و پیگیری مشکلات اعضای شوراهای روستاها در شهرستان رشت راه‌اندازی می‌شود و ساز و کارها و اعضای آن نیز مشخص می‌شوند.

سیده مریم پاکزاد، عضو شورای شهر لولمان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بودجه شورای شهر سنگر گفت: شورای شهر سنگر بودجه سال‌های قبل را با سال 99 برای تصویب به شورای شهرستان رشت ارسال کرد اما بودجه سال 97 را نمی‌توانیم در بودجه 99 لحاظ کنیم به‌همین جهت امکان تصویب این بودجه وجود ندارد و باید اصلاح شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه کلیات بودجه شوراهای شهرهای تابع شهرستان‌ رشت توسط اعضای شورای اسلامی شهرستان‌‌ رشت تصویب شد.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... طرح استیضاح شهردار رشت اعلام وصول شد‌ فرماندار رشت: تردد بی‌رویه مردم در مکان‌های پرجمعیت نگران‌کننده است‌ اعتراض اعضای شورای شهر به سهم اندک شهرداری رشت در پروژه گیل‌لند؛ چرا فقط ۱۰ درصد؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهرستان رشت کشتارگاه صنعتی بودجه شوراهای میلیون تومان شوراهای شهر اعضای شورای راه اندازی شورای شهر بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد