Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سیما سادات لاری از شناسایی 2500 بیمار جدید کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 26 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 500 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 914 نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 267 هزار و 61 نفر رسید.
لاری ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 198 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 13 هزار و 608 نفر رسید.
او گفت: خوشبختانه تا کنون 230 هزار و 608 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: تا کنون دو میلیون و 73 هزار و 791 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.
او با بیان اینکه بستری بیماران در کل کشور افزایش داشته است، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری گفت: استان های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

موج دوم کرونا شدیدتر از موج اول است
معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران با بیان اینکه موج دوم کرونا از موج اول خیلی سنگین تر است، گفت: دستگاه هایی که در روزهای اول تمام قد آمده بودند وسط این بار هم بیایند و از نظر نیرو و توان کمک برسانند چون کادر درمان واقعا در مضیقه هستند.
رضا جلیلی خشنود درباره محدودیتهای اعمال شده در تهران گفت: فعلا بناست که این محدودیتها یک هفته ادامه پیدا کند و اگر در جلسات بعدی نتایج به خوبی پیشرفت کند، شاید قرنطینه چند روز یا چند هفته بعد ادامه پیدا کند تا بتوانیم این موج دوم را کنترل کنیم.
وی با بیان اینکه موج دومی که آمده خیلی سنگین است، افزود: در بیمارستان شهدای تجریش 172 نفر از نیروهای خودمان درگیر شدند و خود بنده و معاونتها هم درگیر شدند. من خودم بستری هستم و ریه ام 40 درصد درگیر شده است. معاونت درمان و بهداشت بیمارستان هم بستری هستند.
خشنود با بیان اینکه موج دوم کرونا موج سنگینی است، گفت: امیداریم با کمک مردم و رعایت کردن از این موج هم عبور کنیم.
معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره پرشدن تختهای بیمارستانی نیز اظهار کرد: ما با دو مشکل کمبود تخت بستری و کمبود کادر درمان مواجه هستیم. کادر درمان ما اکثرا آلوده می شوند یا اینکه اقوام درجه یکشان مبتلا می‌شوند که مجبورند از آنها مراقبت کنند.
وی افزود: کمبود تختهای ویژه، تختهای بستری و کمبود نیروی کادر داریم که با قول و مساعدت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه امیدواریم بتوانیم حداقل به صورت موقت هم که شده نیرو جذب کنیم و به خدمت ادامه دهیم.
خشنود در مورد همراهی دستگاههای مختلف در مقابله با کرونا نیز گفت: واقعیت امر این است که همه دستگاهها تا حدی که توانستند پای کار بودند، البته انتظار ما خیلی بیشتر است. این موج دوم از موج اول خیلی سنگین تر بود. بیماران بدحال و فوتی ما بیشتر است و به نوعی سیلی که از موج دوم می خوریم شدیدتر است. امیدواریم دستگاه هایی که در روزهای اول تمام قد آمده بودند وسط این بار هم بیایند و از نظر نیرو و توان کمک برسانند چون کادر درمان واقعا در مضیقه هستند.
معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران که در یک گفت‌گوی زنده رادیویی صحبت می‌کرد، درباره اینکه موج دوم کرونا از چه زمانی آغاز شده است، گفت: تقریبا از نیمه دوم خرداد با افزایش در میزان ابتلا و چند روز بعد میزان بالایی از مرگ و میر روبه رو شدیم که نشان داد موج دوم موج سنگینی است.
وی در مورد دورکاریها در تهران نیز گفت: ما از مدتی قبل دورکاری را درخواست کرده بودیم. همچنین خواستیم که افراد پرخطر هم از مراکز کاری دور نگه داشته شوند و تا جایی که ممکن است ساعت کاری کوتاه شود که خوشبختانه با تمام این ها موافقت شده است.

هشدار درباره عدم کنترل تاثیرات اقتصادی کرونا
معاون کل وزارت بهداشت گفت: در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی هزینه‌های جدید مانند وسایل ضد عفونی، ماسک و شوینده‌ها به سبد خانوار اضافه شده است.
دکتر ایرج حریرچی در وبینار «فاصله گذاری هوشمند؛ همراهی اقتصاد با سلامت»، اظهار داشت: اگر هر خانوار ایرانی به خاطر مسائل بهداشتی و درمانی در ایام کرونا حدود یک میلیون و 600 هزار تومان (معادل 100 دلار در ابتدای همه گیری جهانی کرونا) افزایش هزینه داشته باشند، هزینه‌های کمرشکن سلامت از 3.7 درصد به حدود 8 درصد می‌رسد. در خانوار‌های روستایی این شاخص از 4.9 به 12.9 درصد و در خانوار‌هایی که دارای فرد بیشتر از 60 سال هستند، این شاخص به 12.3 درصد افزایش می‌یابد.
وی افزود: بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، بحران اقتصادی ناشی از همه گیری جهانی (پاندمی) کووید 19 بدتر از سقوط اقتصاد دنیا به منفی 4 درصد در سال 2008 خواهد بود. همچنین رکود اقتصادی در اقتصاد‌های پیشرفته، خیلی بدتر از اقتصاد‌های ضعیف خواهد بود، چون اقتصاد‌های پیشرفته در خدمات و ارتباطات، سهم بیشتری دارند.
معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در شرایط شیوع کرونا هزینه‌های مستقیمی مانند هزینه‌های انجام دادن آزمایش و گرافی قبل از تشخیص، درمان بیماران در بخش‌های بستری، سرپایی و مراقبت‌های ویژه، مراقبت از بیماران در منزل، تامین اقلام حفاظت فردی، تامین دارو در بازار آزاد و غیررسمی در برخی خانوار‌ها و خوددرمانی مثلا استفاده بی رویه از ویتامین‌های دی و ث، به سبد خانوار اضافه می‌شود.
دکتر حریرچی با اشاره به تحمیل برخی هزینه‌های غیرمستقیم به خانوار‌ها در شرایط همه گیری کرونا، گفت: از دست دادن شغل افراد مبتلا، ترس و اجتناب از مراجعه به بیمارستان‌ها برای سایر بیماری‌ها که منجر به وخیم‌تر شدن وضعیت بیماری و پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر دارد و همچنین تبعات روانی مرتبط با مشکلات اقتصادی از جمله مهم‌ترین هزینه‌های غیرمستقیم به خانوار‌ها در این شرایط است.
وی تاکید کرد: کرونا هزینه‌های سنگینی بر نظام سلامت تحمیل کرده است و خواهد کرد. هزینه تخت روز برای بیماران در بخش‌های عادی که شامل هزینه‌های اسکان، غذا و مراقبت‌های لازم است، حدود 235 هزار تومان محاسبه می‌شود، اما در اسفند که دچار کمبود وسایل حفاظتی بودیم و مجبور به تامین آن از بازار آزاد بودیم، به ازای یک روز مراقبت از یک بیمار کووید 19، فقط 700 هزار تومان برای تامین لباس محافظتی هزینه کردیم.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر برای هر بیمار کووید 19 با متوسط 2.5 روز بستری در بیمارستان ها، حدود 500 هزار تومان فقط برای وسایل محافظتی از بیمار هزینه می‌شود که بر نظام سلامت تاثیر می‌گذارد. هزینه مستقیم یک کیت تشخیصی PCR حدود 240 هزار تومان و هزینه غیرمستقیم آن حدود 400 هزار تومان است.
دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: هزینه‌های مستقیم کووید 19 در سطح نظام سلامت شامل تامین وسایل حفاظت فردی پرسنل نظام سلامت، تامین دارو‌های بیماران، تهیه کیت‌های تشخیصی، خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی، هزینه بستری و مراقبت‌های ویژه، تامین نقاهتگاه‌ها و رسیدگی به بیماران در نقاهتگاه‌ها و همچنین تامین اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا در کشور در بیمارستان‌ها پیش بینی می‌شد که حداکثر 10 تا 15 درصد از بیماران به اکسیژن نیاز دارند و در اکثر بیمارستان ها، 5 تا 7 درصد از بیماران به اکسیژن نیاز داشتند، اما بیش از 95 درصد از بیماران کووید- 19 که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، به اکسیژن نیاز دارند و تعداد زیادی اکسیژن ساز به قیمت حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای بیمارستان‌ها تهیه و تامین شده است.
معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: در نظام سلامت برای جلوگیری از بروز هزینه‌های فقرزا و کمرشکن خانوار‌ها انجام دادیم. به عنوان نمونه هر بیمار کووید- 19 که فاقد پوشش بیمه است، روز تخت بیمارستانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که این هزینه‌هایی را به بیمه و نظام سلامت تحمیل می‌کند. همچنین بیماران نیازمند به صورت رایگان و بیماران خارجی با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا یا به صورت رایگان و یه با پرداخت 5 تا 10 درصد از فرانشیز، درمان می‌شوند.
دکتر حریرچی گفت: در شرایط کرونا شاهد برخی هزینه‌های غیرمستقیم به نظام سلامت بوده ایم. به عنوان نمونه بخش زیادی از درآمد‌های اختصاصی بیمارستان‌ها به دلیل پذیرش نکردن بیماران غیرکرونایی کاهش یافته است، اما هزینه‌های جاری بیمارستان‌ها مانند آب، برق و پرداخت حقوق کارکنان قراردادی ثابت بوده است و علاوه بر این، هزینه‌هایی مانند تامین منابع برای ضدعفونی کردن فضا‌های درمانی و غیردرمانی و ابتلای برخی از نیرو‌ها به کووید- 19 و غیبت آن‌ها از کار نیز به صورت غیر مستقیم به نظام سلامت، تحمیل شده است.
وی افزود: برخی از هزینه‌های نظام سلامت مانند اعمال جراحی زیبایی و اقدامات مرتبط با دندانپزشکی، کاهش خواهد شد و تخمین ما این است که حدود 25 درصد از هزینه‌های سلامت به مدت دو سه ماه حذف شوند. حدود 8 تا 8 و نیم درصد از اقتصاد ملی مربوط به حوزه سلامت است و حدود یک میلیون از شغل‌های موجود از 24 میلیون شغل، به طور مستقیم و حدود 100 تا 250 هزار شغل به طور غیر مستقیم، مرتبط با حوزه سلامت است.
معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: حوزه سلامت به خودی خود ایجاد کننده شغل و اشتغال برای کشور است و در ایجاد هزینه‌های فقرزا و کمرشکن نقش قابل توجهی دارد. در شرایطی که رشد اقتصادی رو به کاهش است. انتظار می‌رود که بر اساس تجربیات سال 91 و 92، رشد منفی اقتصاد به طور مضاعف بر حوزه سلامت تاثیر گذار باشد، اما به دلیل همه گیری کرونا، هزینه‌های حوزه سلامت افزایش یافته است.
آقای حریرچی افزود: اقتصاددانان مکاتب مختلف به این وحدت رسیده اند که تاثیرات اقتصادی کرونا اگر کنترل نشود، بیشتر از حوزه سلامت می‌تواند حوزه اقتصاد را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد.

نماز جمعه فقط در شهر‌های با وضعیت قرمز اقامه نمی‌شود
معاون ارتباطات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه در شهر‌ها و استان‌های دارای وضعیت قرمز و پرخطر اقامه نمی‌شود.
به گزارش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام اسفندیاری افزود: اقامه نماز جمعه در شهر‌های با وضعیت سفید، زرد و نارنجی صرفاً با هماهنگی ستاد‌های استانی مقابله با کرونا و همچنین با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده نمازگزاران از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی و همچنین استفاده از سجاده و مُهر اختصاصی، امکان پذیر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه در تهران نیز با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، فردا نماز جمعه اقامه نخواهد شد، گفت: هفته گذشته در بیش از 560 نقطه کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مجوز ستاد کرونا، نماز جمعه اقامه شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران معاون کل وزارت بهداشت مقابله با کرونا کووید19 در کشور موج دوم موج دوم کرونا بیمارستان ها بیمار کووید نظام سلامت هزار تومان حوزه سلامت کادر درمان موج اول خانوار ها نماز جمعه همه گیری کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته