Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@15:22:51 GMT

طاهری نیا: طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مسئولان است

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۲۲۷۲

طاهری نیا: طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مسئولان است

به گزارش صدای ایران، دکتر علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در برنامه هزار در چهار صدای ایران، اظهار داشت:با تشکر از شما که این موضوع را رصد میکنید، من در یک نشست علمی طهارت اقتصادی را مطرح کردم لازم است درباره ضرورت‌ها والزامات این فراکسیون چند نکته عرض کنم. ابتدا مستحضر هستید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۲۲/۱۱/۱۳۹۷ هم یک نگاهی به دستاورد‌های انقلاب داررد هم یک نگاه پسینی دارد به توصیه‌های هفت گانه ایکه مطرح فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهارمین توصیه از توصیه‌های هفت گانه، بحث عدالت و مبارزه با فساد هست، کلید واژه‌های که در این بیانیه وجود دارد حقیقتا مبین این هست که این بیانیه راهبردی‌ترین و آینده نگرترین سند جمهوری اسلامی است در این توصیه چهارم ذیل عنوان عدالت و مبارزه با فساد میفرمایند که فساد اقتصادی اخلاقی و سیاسی توده چرکین و زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت حکومت هاست.
معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان افزود: خیلی مهم است دربیانیه گام دوم یک تعبیری برای نخستین باراز زبان ایشان دست کم ما نشنیده ایم و آن علامت طهارت اقتصادی است، میفرماید همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی است خوب، طهارت چیست چرا نفرمودن پاکدستی، طهارت به معنای پاکی، پاکدستی، طهارت فراتر از پاکدستی است، اصلا رابطه بین طهارت و پاکدستی به لحاظ دلالت این واژ ه یک رابطه بخصوص مطلق است.
طاهری نیا گفت: پاکدستی، کاملا در ذیل طهارت قرار میگیرد طهارت انواعی دارد طهارت فقهی داریم طهارت اخلاقی داریم و ایشان فرمودند طهارت اقتصادی وطهارت اقتصادی داریم اصلا واژه طهارت بار ارزشی و ایدئولوژیک دارد و متفاوت از پاکدستی است پاکدستی در حوزه خویشتن داری انسان در معرض اختلاص دزدی و امثالهم قرار می‌گیرد، خویشتنداری داشته باشد. آلوده نشود.   ویدئو گفتگوی صدای ایران با دکتر علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان  در برنامه 1000 در 4 را در ادامه ببینید:    

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: 1000در 4 صدای ایران دانشگاه فرهنگیان گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری صداقت طهارت اقتصادی اقتصاد مقاومتی تحریم طهارت اقتصادی طاهری نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین نوری در آیین عبادی - سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد گفت: مسئولان می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کار‌های تولیدی هدایت کنند و با حمایت‌های لازم زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز کار و کارگر تأکید کرد: امروز کار کردن در جامعه ما چند ویژگی دارد که در وهله نخست اصل کار، عبادت است و کار کردن اگر برای کسب درآمد حلال باشد، مجاهدت در راه خداوند محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه کشور هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، ادامه داد: دشمنان تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه کشور اعمال کرده تا مسئولان و مردم را تحت فشار قرار دهد تا به اهداف خود برسند، بنابراین امروز انجام هر کار اقتصادی که تولید و رفع نیاز‌ها و بی‌نیازی به بیگانگان را به دنبال دارد، مجاهدت و جنگ علیه دشمنان است.
خطیب جمعه بجنورد در ادامه به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: معلم‌ها در تدریس و تعلم باید اخلاص داشته باشند و دانش‌آموز مورد توجه آنها قرار گیرد و اصل کار را بر تربیت دانش آموزان قرار دهند.
امام جمعه بجنورد گفت: اگر دانش‌آموزی روسری خود را بعد از پایان ساعت مدرسه و به هنگام خروج از مدرسه از سر گذاشت، آن معلم بداند که برای تربیت این دانش آموز کاری نکرده است.

دیگر خبرها

  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • پایان کار دختران بیلیارد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند