Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی  روز پنجشنبه در نشست ستاد پیگیری اجرای دستورالعمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خراسان رضوی در خصوص واحد‌های فرآورده‌های قندی که در محل شرکت پانیذ شهد بینالود از شرکت‌های وابسته به گروه صنعتی سحرخیز برگزار شد گفت: به عنوان مثال چرا باید سهمیه شکر خراسان رضوی از خوزستان و سهمیه شکر  آذربایجان شرقی از خراسان رضوی تامین شود؟

او افزود: اگر یک آسیب‌شناسی مناسب از این موضوع انجام گیرد مشخص می‌شود که همین جابه‌جایی‌ها در نهایت قیمت تمام شده کالا را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دادگستری کل خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه قضایی از راس تا مدیریت‌های استانی حامی جدی صنعت است و درسال‌های اخیر تلاش شده است که از حجم پرونده‌های قضایی برای تولیدکنندگان کاسته شود و با مدیریت پرونده‌ها بتوان از سرمایه‌گذاران در شرایط دشوار اقتصادی حمایت کرد.

مرتضوی بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ کمیسیون حل اختلاف در حوزه صنعت با هدف کاهش پرونده‌های قضایی برای تولیدکنندگان و حل مشکلات آن‌ها بدون تشکیل پرونده در خراسان رضوی راه‌اندازی شد و تاکنون توفیقات زیادی داشته است. استان‌ها اختیاری در توزیع اقلام تنظیم بازار ندارند محمدرضا مس فروش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: استان‌ها اختیاری در توزیع کالا‌های اساسی مانند شکر یا برنج که ستاد تنظیم بازار کشور اختصاص می‌دهند ندارند و اگر در این حوزه ورود کنند مغایر با مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل کرده‌اند.

او افزود: در مشهد، هم تولیدکننده شکر و هم ذخایر راهبردی شکر وجود دارد، اما حواله‌ها از این استان به استان‌های دیگر اختصاص می‌یابد و در مقابل شرکت‌های داخلی خراسان رضوی باید شکر خود را از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفته تپه استان خوزستان تامین کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون در سه نوبت از تهران درخواست کرده‌ایم که اختیارات در توزیع برخی اقلام مانند شکر به استان‌ها واگذار شود تا صنف، صنعت و خانوار سهمیه مناسبی داشته باشند.

مس فروش بیان کرد: در شرایط کنونی در تلاش هستیم هر هفته با حضور در واحد‌های صنعتی از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شده و در همان محل برای رفع مشکلشان در حد اختیارات خود چاره اندیشی کنیم.

او تصریح کرد: انسجام و هماهنگی بین دولت و دستگاه قضا در خراسان رضوی بی نظیر است و تاکنون هیچ گاه این دو دستگاه این قدر هماهنگ برای رفع مشکلات اقتصادی و تولید در استان هماهنگ نبوده‌اند و باید از این شرایط مناسب بهره لازم را گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه نبات و آبنبات واحد‌های غیرمجاز و رقیب زیادی در خراسان رضوی وجود دارد تاکید کرد: تعداد این واحد‌ها در حوزه صنف و صنعت که بدون داشتن مجوز و در شرایط نامعلوم بهداشتی فعالیت کرده و کالا‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند زیاد است و باید برای این موضوع چاره اندیشی کرد. طرح تنظیم بازار شکر رضا شجاعی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سهمیه استان از شکر طرح تنظیم بازار در سه ماهه نخست امسال ۲۷ هزار تن بود که شرکت غله استان هم در تیرماه امسال ۹ هزار تن برای بخش‌های صنف و صنعت حواله صادر کرده است.

او افزود: خراسان رضوی اختیاری در نحوه توزیع شکر سهمیه اختصاصی طرح تنظیم بازار به این استان ندارد و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در جذب سهمیه از سوی واحد‌های صنعتی شده است.
بیشتر بخوانید: توزیع ۳۵۰ تن قند و شکر دولتی در قوچان

ارائه راهکار برای برطرف شدن مشکلات مواد اولیه از جمله شکر واحد‌های صنعتی فرآورده‌های قندی، ایجاد طرح توسعه واحد صنعتی پانیذ شهد بینالود با ایجاد اشتغال جدید و رفع مشکل بیکاری آن منطقه از نتایج دیگر این نشست بود.

  انتهای پیام// ف.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اقتصاد مقاومتی تنظیم بازار خراسان رضوی استان ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزیجات در مدار گرانی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۹.۸۰۰ تا ۶۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۹.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۵۸ تا ۶۴.۸۰۰، نارنگی ۲۰، کیوی ۷۹.۸۰۰ تا ۸۹، توت فرنگی ۱۷۰ تا ۱۸۸، گریپ‌فروت ۲۴.۸۰۰، نارنگی ۷۹ و پرتقال ۳۰ تا ۴۵ تومان است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو گرم چاقاله بادام ۱۰۰ و گوجه سبز ۷۵ تا ۹۵ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گرم شلیل ۳۴۰ و گلابی وحشی ۲۴۵ تا ۳۶۰ هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو گرم هندوانه بین ۱۳ تا ۱۴.۸۰۰، طالبی ۳۴.۸۰۰ و ملون ۲۸ تا ۲۹.۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو گرم ۶۵ تا ۷۹.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۳۳.۸۰۰، هویج ۱۹.۸۰۰، کاهو ۲۳.۸۰۰ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۲۲.۸۰۰، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۳۳.۸۰۰، باقالی ۲۵.۸۰۰، نخود فرنگی ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۷۵ تا ۱۲۹، لوبیا سبز ۴۴.۸۰۰ و سیر تازه ۱۷۸ هزار تومان تعیین شده است.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو گرم ۲۴.۹۰۰ تا ۲۵.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۸.۸۰۰ تا ۳۱.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۴.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ در این هفته انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6097966 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم