Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع عراقی طی ادعاهایی به شرح اهداف سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به تهران، واشنگتن و ریاض پرداخت.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه عراقی در گفت وگو با روسیا الیوم ادعا کرد: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفر قریب الوقوعش به آمریکا، ایران و عربستان مساله نزدیک کردن دیدگاه ها میان واشنگتن و تهران و کاهش تنش میان تهران و ریاض را مورد بحث قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: الکاظمی همچنین در دیدار با مسئولان این سه کشور بر ضرورت دور کردن عراق از درگیری ها تاکید خواهد کرد.

این منبع خاطر نشان کرد: الکاظمی تلاش خواهد کرد که عصا را از وسط بگیرد (ایجاد تعادل) و حداقل در دوره ریاستش عراق را از درگیری ها دور کند.

پیش از این یک منبع آگاه در گفت وگو با شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد که نخست وزیر عراق هفته آینده به تهران و ریاض سفر می کند.

الکاظمی قرار است به واشنگتن نیز سفر کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عراق ایران عربستان الکاظمی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد

فرشاد مهدی‌پور گفت: ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در نبرد با تروریسم داشتند و امنیت امروز مرهون خون شهیدان دو کشوری بوده که بهم آمیخته است.

به گزارش ایسنا، فرشاد مهدی‌پور، رییس هیات ایرانی در دیدار با استاندار کربلا با بیان اینکه دو کشور ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات سابقه درخشانی دارند و همکاری آن‌ها بی‌نظیر است، گفت: مساله مهم در حوزه فرهنگ میان دو کشور مساله اربعین است که باید یک تصویرسازی جهانی صورت بگیرد. باید تلاش کنیم عشق به امام حسین در جهان هر روز گسترش یابد. خوب نیست و دور از شآن است که دو کشور منتظر روایت رسانه‌ای دیگران باشند. هستند کسانی که دشمنانه می‌خواهند روابط استراتژیک دو کشور را برهم بزنند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که ایران و عراق مبارزه ارزشمندی در نبرد با تروریسم داشتند. امنیت امروز مرهون خون شهیدان دو کشوری است که بهم آمیخته است.

همچنین در این دیدار نصیف الخطابی استاندار کربلا، گفت: دو کشور ایران و عراق یک دشمن مشترک دارند و آن هجمه فرهنگی علیه فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: دو مشکل بزرگ داریم؛ اول جنگ نرم و تهاجم فرهنگی و مشکل دوم القای ناامیدی برای دو کشور است و می خواهند القا کنند که ایران و عراق نمی توانند پیشرفت کنند. برای همین نیازمند تعاملات و همکاری‌های رسانه‌ای هستیم. زیارت اربعین بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمن است.

استاندار کربلا عنوان کرد: هر پیشرفتی که در این دو کشور اتفاق می‌افتد باید بازتاب جهانی داشته باشد. دشمنان حتی از داخل می‌خواهند به روابط دو کشور ضربه بزنند.

وی در خاتمه عنوان کرد: حتما باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان دو کشور اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل