Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:42:33 GMT

نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان بدون مهارت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۲۴۲۹

نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان بدون مهارت

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی ظهر روز پنجشنبه در شهرستان انزلی با اشاره به اینکه سواد در دنیای امروز سواد قدرت تغییر و بهبود وضعیت فعلی و فراگیری مهارت است، افزود: باید نیروی انسانی به مرحله‌ای از رشد رسیده باشد که برای جامعه مفید بوده و رفاه و سعادت آینده که محصول توسعه است را برای جامعه به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با اشاره به اینکه با وجود افراد دارای مدارک تحصیلی بالا ارزیابی مثبتی از نیروی ماهر در جامعه وجود ندارد، تاکید کرد: باید افراد را به سمت خلاقیت به کار سوق داده و به عنوان کار الگویی به مناطق و شهرهای دیگر معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی باید افزایش یابد، اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی تأثیر پذیری بسیار داشته و می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه این مناطق می‌توانند پیشتاز توسعه متوازن و پایدار باشند، افزود: با وجود اینکه جامعه در مسیر سواد قرار گرفته است و تحصیلات عالیه عمومیت پیدا کرده ولی نوع تعریف از سواد متفاوت است چون مهارت در کنار سواد توسعه پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای آمادگی آن را دارد تا در مرحله نخست نسبت به مهارت آموزی برای ۱۰ هزار نفر از بومیان و ساکنان این منطقه اقدام کند تا در آینده هیچ شهروند بدون مهارت وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: ضرورت دارد در این مناطق با ایجاد مراکز آموزش آزاد مدرن، هیچ فردی بدون کسب مهارت و فراگیری مهارت به کار مشغول نشده و مجوز اشتغال نگیرد.

هاشمی با بیان اینکه توانمندی نیروی انسانی در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها مدنظر است، گفت: متأسفانه در کشور آن گونه که باید نتوانسته‌ایم جامعه انسانی را به توانمندی رسانده و نیروی انسانی ماهر تربیت کنیم و معتقدم راه برون رفت از این چالش، توانمند سازی نیروی انسانی و هدایت او در مسیر درست است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه امروز سومین تفاهم با این مناطق است، ادامه داد: گفت: با انعقاد این تفاهم نامه فصل جدیدی برای توسعه و تربیت نیروی انسانی ماهردر انزلی آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه افزایش قابلیت‌های نیروی انسانی میزان توسعه را رقم می‌زند، ادامه داد: امروز فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نرخ بالای بیکاران کشور را تشکیل می‌دهند که لازم است مهارت‌های لازم را بیاموزند.

کد خبر 4975664

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اوسط هاشمی فنی و حرفه ای مهارت آموزی توسعه پایدار ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند استانداری سمنان سیستان و بلوچستان شهرستان کرج نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با تبریک روز جهانی کارگر اظهار کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جدید نقشه راه توسعه کشور را برای یک سال آینده ترسیم کردند که مهمترین ضلع تحقق این شعار نیروی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی حاصل از فروش بیشتر نفت برای توسعه کشور چاره کار نیست، خاطرنشان کرد: با سازماندهی تولید در کشور و برداشتن گام های اساسی در این زمینه می توان عرصه را بر فعالیت های مولد اقتصادی باز کرده و زمینه رشد و توسعه را فراهم آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل در روند تولید باید همراه با بها دادن به نیروی کار و قشر کارگران باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۵ هزار نفر نیروی کار بیمه شده اجباری در واحدهای تولیدی اردبیل مشغول به کار هستند که باید تلاش کنیم با رونق دادن به بخش تولید این میزان را افزایش دهیم.

بدری توسعه مبتنی بر تولید پایدار را یادآور شد و بیان کرد: کارگران سختکوشی که در جبهه خودکفایی کشور تلاش می کنند باید مولفه جهش تولید را با کارآمدی بیشتر هدفگذاری کنند تا زمینه توسعه روزافزون فراهم آید.

وی جامعه کار و کارگری را شریف ترین جامعه در روند بهبود اقتصاد کشور نام برد و گفت: امروزه یکی از پیش زمینه‌های توسعه پایدار تمرکز بر تولید است که ضروری است تا با محوریت واحدهای تولیدی و ارتقای زیرساخت‌های اشتغال زمینه پیشرفت اقتصادی و افزایش ثروت مردم منطقه را فراهم آوریم.

کد خبر 6094572

دیگر خبرها

  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی