Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، سخنگوی وزارت بهداشت امروز پنجشنبه 26 تیر ماه 99 گفت: همانند روزهای گذشته استان های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

340 بیمار مبتلا به و یا مشکوک به کرونا در لرستان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۳۴۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش‌های معمولی و مراقبت های ویژه کووید ۱۹ مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گزارش جماران، محمدرضا نیکبخت روز پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی افزود: در حال حاضر ۱۵۴ تخت  ویژه این بیماران در استان خالی است اما از ۳۴۰ فرد بستری شده، ۳۵ مبتلا  و ۷۰ نفر مشکوک در بخش‌های ویژه و "آی سی یو" بستری شده اند.

وی اظهار داشت: افراد جان باخته از بیماری کرونا در استان بالای ۶۰ سال دارند اما به تازگی جوانان ۲۳ ، ۳۴ و ۴۱ ساله و سه نفر ۵۰ ساله بدون هیچگونه بیماری زمینه ای نیز بر اثر کرونا جان باخته اند.

وی گفت: تاکنون ۲۹۷ نفر به علت این بیماری در استان فوت کرده‌اند.

 

مسیرهای ورودی به آرامستان شهرکرد مسدود شد

شهردار شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: ورود به آرامستان بهشت رحمت ممنوع و ورودی این آرامستان در روزهای پنجشنبه و جمعه بسته است.

بهادر عبدالغنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در همین راستا از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر همکاری با مجموعه شهرداری شهرکرد، زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول کنند.

وی افزود: بسته بودن مسیرهای منتهی به آرامستان بهشت رحمت شهرکرد با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و براساس دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

عبدالغنی تصریح کرد: همچنین براساس دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری، به ‌منظور تلاش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در هر مراسم عزاداری تنها ۱۵ نفر از بستگان درجه یک متوفی می‌توانند در آرامستان حضور داشته باشند.

 

بیمارستان صحرایی البرز از هفته آینده آغاز به کار می کند

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اعلام کرد: بیمارستان صحرایی این استان در شهرستان فردیس از هفته آینده به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

به گزارش جماران، سرهنگ پاسدار دکتر عباس نمکی گفت: با توجه به نیازهای بخش درمانی مردم برای این مهم سپاه استان البرز بر آن شد با کمک و همیاری استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان فردیس کند.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات این بیمارستان صحرایی، افزود: این بیمارستان ۳۰ تخت ظرفیت دارد اما از ظرفیت برپایی ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی برخوردار است که در زمان حاضر سپاه امام رضا (ع) فردیس به کمک فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان ۱۰۰ تخت نقاهتگاهی را در پیرامون این بیمارستان برپا کرده است.

نمکی با بیان اینکه این بیمارستان شامل ۱۱ کانکس است، اظهار داشت: این کانکس ها شامل اتاق عمل صحرایی، تصویربرداری سی تی اسکن، آزمایشگاه، داروخانه، اورژانس، سیستم تصفیه آب شرب و کانکس ژنراتور فشار قوی برق است.

 

امضای میثاق نامه مبارزه با کرونا در روانسر

جمعی از روحانیون، معتمدین، بزرگان و افراد صاحب نفوذ روانسر به نمایندگی از مردم این شهرستان روز پنجشنبه برای مبارزه با کرونا میثاق‌نامه امضا کردند.

به گزارش جماران، در میثاق نامه معتمدین و افراد صاحب نفوذ و بزرگان روانسر آمده است: ضمن این که خود را در شادی و غم خواهران و برادران همشهری و هموطن سهیم می دانیم در شهر و روستا، از برگزاری هرگونه مراسم عروسی، خاکسپاری، عزا و دورهمی که تجمع افراد را به همراه داشته باشد، خودداری می کنیم.

توصیه به رعایت موازین بهداشتی وزارت بهداشت و درمان به همشهریان تا قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس مهلک، حفظ و رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی در کلیه فعالیت های روزمره، توصیه و تأکید به مردم روانسر تا ریشه کن شدن بیماری کرونا، از ماسک در ادارات، اماکن عمومی و مغازه ها استفاده کنند از دیگر مواردی است که در میثاق نامه روانسری ها ذکر شده است.

 

رئیس مرکز بهداشت اردکان: بهترین شیوه کنترل کرونا خودمراقبتی است

رییس مرکز بهداشت اردکان با تاکید بر لزوم همکاری شهروندان در رعایت بهداشت در پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: مردم نباید در انتظار واکسن باشند، حتی در صورت ساخت و عرضه آن به بازار و با توجه به تغییر « ژنوم » که ماهیت و رفتار ویروس را تغییر می دهد، رعایت اصول بهداشتی بسیار مؤثرتر از واکسن است.

به گزارش جماران، دکتر محمدرضا اعلایی  افزود: رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، شستن مرتب دست ها و پرهیز از حضور در اجتماعات بسیار مؤثرتر از واکسن عمل می کند ، باید همه مردم به این مسوولیت فردی و اجتماعی برای سلامتی خود ، اعضای خانواده و دیگران کاملا پایبند باشند.

 رییس دانشکده طب ایرانی اردکان اضافه کرد: همان گونه که بارها از طریق کارشناسان بهداشتی در رسانه های رسمی کشور و استان یزد اعلام شده است، سه اصل مهم و بسیار مؤثر در کنترل این ویروس باید هم زمان و به صورت عمومی، مستمر و با جدیت و رعایت کامل عمل شود.

وی با بیان اینکه رفتار ویروس درحال تغییر است و دستگاه های مختلف بدن را درگیر می کند، اظهار کرد: اولین اصل مهم پیشگیری رعایت فاصله فیزیکی حداقل ١.٥ متر در میان ۲ نفر و هنگام صحبت عادی ( بدون سرفه و عطسه و یا بلند صحبت کردن طرفین) است و هرچه این فاصله بیشتر شود، ریسک انتقال ویروس کمتر می شود.

 

تورهای گردشگری لرستان تعطیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: به منظور پیشگری از شیوع ویروس کرونا تمام تورهای گردشگری این استان تا پنجم مردادماه اینده تعطیل شد.

به گزارش جماران، سید امین قاسمی روز پنج شنبه به رسانه ها اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد استانی بیماری کرونا که به ریاست استاندار برگزار شد فعالیت تمامی تورهای گردشگری در لرستان تاپنجم مرداد ماه ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشتر شهرهای لرستان در حال حاضر در وضعیت قرمز یا هشدار شیوع بیماری کرونا قرار دارند، افزود: این محدودیت‌ها به منظور حفظ سلامت مردم و گردشگران اعمال شده و انتظار می‌رود فعالان گردشگری و مردم نیز همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

قاسمی بر رعایت اجرای پروتکل‌های بهداشتی بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا در تأسیسات گردشگری تاکید و بیان کرد: با متخلفان در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 25 تیر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 24 تیر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 22 تیر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 21 تیر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 20 تیر 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کرونا در ایران استان های با وضعیت قرمز کرونا استان های با وضعیت قرمز استان های قرمز کرونا استان های قرمز شهرهای قرمز کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تیر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز بیمارستان صحرایی گزارش جماران بیماری کرونا روز پنجشنبه میثاق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه هستیم.

همچنین تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

ترافیک در آزادراه تهران - کرج - قزوین حدفاصل شهرک جهان نما تا پل فردیس و حدفصل مهرشهر تا گلشهر و آزادراه قزوین - کرج حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک سنگین است.

شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد هستیم.

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود؛ همچنین محور رودبار جنوب - ایرانشهر نیز مسدود است.

طبق داده‌های موجود، محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- یزد - خضرآباد

۶- اسفندیار - صفاشهر

۷- جکیگور - سرباز

۸- بهاباد - یزد

۹- حاجی آباد - آبیز

۱۰- حاجی آباد - شاهرخت

۱۱- حاجی آباد - آهنگران

۱۲- ایرانشهر - مهرستان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: روز جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و بعضی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز مذکور در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی گفت: طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در بعضی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد؛ همچنین پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

کد خبر 747772

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟