Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

جشنواره فیلم کن که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده، فهرستی از ۲۵ فیلم کلاسیک و ترمیم شده و هفت مستند درباره سینما را منتشر کرد که این فیلم‌ها قرار است در جشنواره فیلم لومیر (۱۹ تا ۲۷ مهر) و جشنواره رویدادهای سینمایی کن (۳ تا ۶ آذر) با برچسب «جشنواره کن» به نمایش گذاشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - در میان فیلم‌های بخش کلاسیک کن ۲۰۲۰ در کنار آثاری چون «در حال و هوای عشق» ساخته «وونگ کاروای» (۲۰۰۰)، «آکاتونه» ساخته «پیر پائولو پازولینی» (۱۹۶۱)، «جاده» به کارگردانی «فدریکو فلینی» (۱۹۵۶)، «از نفس افتاده» (۱۹۶۰) از «ژان لوک گدار»، «ماجرا» (۱۹۶۰) ساخته «میکل آنجلو آنتونیونی»، فیلم «شطرنج باد» ساخته محمدرضا اصلانی محصول ۱۹۷۶ سینمای ایران نیز حضور دارد.

فیلم «شطرنج باد» ساخته محمدرضا اصلانی و «آکاتونه» از «پیر پائولو پازولینی» امسال از سوی بنیاد فیلم «مارتین اسکورسیزی» ترمیم شده که در این دوره سی‌امین سالگرد فعالیت خود را جشن می‌گیرد.

در فیلم «شطرنج باد» که محصول سال ۱۳۵۵ شمسی بوده و بهمن فرمان‌آرا تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته، فخری خوروش، محمد علی کشاورز و اکبر زنجانپور از جمله بازیگرانی به شمار می‌آیند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

«ویم وندرس، دسپرادو»، «آلیدا: به زبان خودش»، «چارلی چاپلین: نابغه آزادی»، «آب باش»، «بلوشی» و «Antena da Raca » نیز شش مستند جدید درباره سینما هستند که به عنوان بخشی از بخش کلاسیک جشنواره کن انتخاب شده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمدعلی کشاورز جشنواره کن فیلم ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • چراغ شور خودروهای کلاسیک (فیلم)
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه