Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی استان کردستان در حالی برگزار شد که به گفته مسئولان زیرساخت‌های این رشته ورزشی در استان با مشکل اساسی روبه‌رو است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، تیراندازی شیوه‌ای برای زندگی و ادامه بقا از طریقه شکار حیوانات بود، اما در سده نوزدهم میلادی و در حالی که با ظهور انقلاب صنعتی شکار از شیوه تامین غذا برای اکثریت مردم خارج شد، تیراندازی هم به شکل ورزش مورد ملاحظه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزش ابتدا در کشور های انگلیسی زبان به ویژه انگلیس و آمریکا و ایرلند و آفریقای جنوبی محبوبیت یافت.

هدف رقابت در این رشته ورزشی این است که در یک محدوده زمانی بتوان بیشترین گلوله را به وسط هدف زد، تیراندازان باید حساب تعداد گلوله‌هایی را که شلیک می‌کنند و زمان آن را که هر دو تابعی از مسافت هستند، داشته باشند. در این مسابقات یک دور مقدماتی و یک دور نهایی وچود دارد و قهرمان بر اساس مجموع امتیازهای دو دور تعیین می‌شود.

تیراندازی در استان کردستان علاقه‌مندان خاص به خود را دارد و جوانان کردستانی نشان داده که می‌توانند در این رشته موفق شوند اما نبود امکانات و زیر ساخت‌های مناسب باعث شده که این افراد نتوانند نتیجه مطلوبی بدست بیاورند.

مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی ظهر امروز با حضور علی دادگر رئیس فدراسیون برگزار و «حسین خزائی» با با 13 رأی از مجموع 14 رأی برای 4 سال سکاندار این هیئت شد.

 زیرساخت‌های رشته تیراندازی در کردستان توسعه می‌یابد

«حسین خزاِئی» رئیس جدید هیئت تیراندازی با تفنگ استان کردستان که به‌عنوان تک کاندیدا در این مجمع انتخاباتی حضور داشت، به خبرنگار تسنیم گفت: برای توسعه، پیشرفت و تقویت زیرساخت‌های این رشته وارد انتخابات شده و این توانایی را در خود می‌بینیم که بتوانم قدمی مثبت برای پیشرفت رشته تیراندازی بردارم اما کسب موفقیت مستلزم همکاری و حمایت همه ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان این رشته است.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش این رشته و همگانی کردن آن در بین مردم شهرستان‌ها، از جمله برنامه‌های مهم کادر هیئت در آینده است و از تمام منابع انسانی برای این امر بهره خواهیم گرفت.

خزائی، استان کردستان را مهد تیراندازی خواند و اظهار کرد: علاقه‌مندان به رشته تیراندازی در استان بسیار زیاد هستند و باید برای تقویت زیر ساخت‌ها تعامل سازنده‌ای با سازمان‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش داشته باشیم.

سالن تیراندازی در سنندج احداث می‌شودمسابقات تیراندازی ویژه خبرنگاران در یاسوج برگزار شد‌

وی بیان کرد: امیدواریم با مشورت و همراهی پیشکسوتان و مربیان این رشته و حمایت از نخبه‌ها بتوانیم تعداد اعزام‌ها را بیشتر کرده و زمینه‌ساز حضور تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری باشیم.

رئیس جدید هیئت تیراندازی با تفنگ استان کردستان عنوان کرد: «جذب اسپانسر و اعتبار» از برنامه‌های اولویت‌دارم خواهم بود تا بستر مناسبی برای اعزام ورزشکاران فراهم کنیم.

خزایی استعدادیابی را مهم دانست و اظهار کرد: فعال کردن هیئت‌های شهرستانی باید در اولویت کاری قرار داده شود تا استعدادهای مناسب را در تمام شهرستان‌های کردستان جذب این رشته کنیم.

زیرساخت‌های تیراندازی کردستان با مشکل روبه‌رو است

حامد جولائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی، نبود زیرساخت‌ها را مشکل اصلی تیراندازی استان عنوان کرد و گفت: در استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر از لحاظ زیر ساخت‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی افزود: فعالیت‌های رشته تیراندازی در استان کردستان، تنها معطوف به به خانه تیراندازی بعثت در سنندج محدود شده و که این رویکرد، باعث شده آنطور که مدنظر است، نتوانیم موفق شویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از وعده امروز استاندار در نشست با رئیس فدراسیون برای احداث سایت تیراندازی در مجموعه 22 گلان سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساخت این سایت تا حدودی مشکلات برطرف شود چراکه تا زمانی‌که سایت تخصصی در اختیار ورزشکاران نباشد، نمی‌توان امیدوار به کسب موفقیت بود.

وی از دستور استاندار کردستان مبنی بر تخصیص و واریز 150 میلیون اعتبار به حساب هیئت تیراندازی توسط شهرداری سنندج خبر داد و افزود: وزارت کشور در سال 86 برای کمک به تیراندازی و ساخت سایت تخصصی این رشته، به همه استان‌ها از طریق شهرداری‌ها 150 میلیون تومان کمک کرد که تا به حال این اعتبار به ما نداده شده اما با رایزنی استاندار این اعتبار برای تجهیز هیئت استانی در احتیارمان قرار داده شد.

جولائی تصریح کرد: باتوجه به استعداد و پتانسیلی که در استان وجود دارد باید در مسیری حرکت کنیم که در سطح کشور حرف برای گفتن داشته و در مسابقات آسیایی و حتی المپیک ورزشکاران استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام/489/ ت

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... مسابقات تیراندازی با کمان به دلیل کرونا تا شهریور تعطیل شد رسولی: در تیراندازی فعلاً تمرین داریم، نه اردو صالحی‌امیری: تیراندازی با کمان باید در آسیا، جهان و المپیک روی سکو برود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس هیئت تیراندازی رشته تیراندازی مجمع انتخاباتی استان کردستان زیرساخت ها ساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ قباد میمنت آبادی در جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان که با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سنندج برگزار شد، با تبریک روز معلم اظهار داشت: در آستانه ۲۲ اردیبهشت ماه مقام معظم رهبری سفری هشت روزه به استان کردستان داشتند که برکات بسیار زیادی داشت و مجموعه استان و دانشگاه آزاد اسلامی هم به تبع آن بهره مند شده اند.

وی افزود: رویداد دیگر، سوم خرداد به عنوان سالروز آزاد سازی خرمشهر را در پیش رو داریم. حضرت امام رحمة الله علیه فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و معجزه ای که در آن زمان توسط رزمندگان اسلام رخ داد.

وی در ادامه گفت: در طول دوران جنگ تحمیلی و از ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، استان کردستان ۵ هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده. طبیعتا بنیاد دانشگاه آزاد اسلامی و علم و دانش بر اساس خون شهیدان بنا نهاده شده لذا پاسداری و ارتقای آن وظیفه تک تک ماست. 

میمنت آبادی در ادامه بیان کرد: امسال به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است توقع این است که برای تحقق شعار امسال به صورت شعاری نگاه کنیم و بستری که می تواند مشارکت مردمی را به جنبش و تحرک وا دارد فراهم کنیم و در مجموعه آموزش عالی و دانشگاه ها این بستر فراهم هست تا این شعار سال و دیگر شعارها تحقق پیدا کنند چنانچه در زمینه بحث های درآمدی و بخش های دانش بنیان اقدامات و کارهایی صورت گرفته و همه دست در دست هم دهیم و در کنار همدیگر مسائلی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد را حل کنیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تصریح کرد: استان کردستان در حوزه های کشاورزی،  صنعت و معدن ظرفیتهای خوبی دارد و در زمینه چابک سازی اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان انجام شده است و در کارنامه عملکردی بیست و هشت گانه همه واحدهای ما دو تا سه رتبه ارتقا پیدا کرده اند و رتبه دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از سال گذشته ارتقا رتبه پیدا کرده و در زمینه جذب دانشجو هم در نیمسال اخیر ۱۳ هزار و ۳۴۲ نفر جذب شده است.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه آمار آموزشیار نیز در نیمسال گذشته حدود ۱۵ هزار بوده است و تعداد آمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در طول دو سال گذشته روند رو به رشدی داشته است، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته از نظر افزایش تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان ۳۴ درصد رشد داشته ایم و استان کردستان رتبه نخست را کسب کرد و استان سمنان با فاصله زیاد رتبه دوم را کسب کرد. 

وی خاطر نشان کرد: امسال ۶ هزار و ۹۲۴ نفر پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان صورت گرفته که فقط ۵ هزار نفر آن ثبت نامی بوده است و مجموعا ۳۱۸ نفر اعضای هیئت علمی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی کردستان وجود دارد و هم اکنون ۲۲ نفر دانشیار در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان فعالیت دارند در حالی که سال گذشته فقط ۸ نفر دانشیار داشتیم و ۱۴ نفر به مجموع ارتقا یافته های ما افزوده شدند.

میمنت آبادی به اجرای طرح دستیار آموزشیار که اکنون در حال اجراست اشاره کرد و گفت: در همین راستا مشکلاتی وجود دارد و فقط توانستیم تعدادی افراد حق التدریس را جذب کنیم و از صد در صد ظرفیت به عنوان دستیار آموزشیار استفاده کرده ایم.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان در بیش از ۳۰۰ رشته آموزشی در مقطع کاردانی،  کارشناسی، دکترای عمومی و دکترای تخصصی (که در حدود ۴۰ رشته مجوز تحصیل دارد در ۲۶رشته) مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامي کردستان افزود: در سال گذشته هشت رشته به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اضافه شد که پنج رشته آن در مقطع کارشناسی ارشد بوده است و در حدود دو، سه سال پیش جذب دانشجوی بین الملل نداشتیم اما در حال حاضر ۷۵ دانشجوی بین الملل در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسابقات آزاد اهداف پروازی؛ عزیزیان قهرمان تراپ شد
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • شهادت یک سرباز وطیفه مرزبان در کردستان
  • تیراندازی به برجک مرزبانی در کردستان؛ شهادت ۱ سرباز و جراحت ۳ تن
  • شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس
  • شهادت مرزبان فداکار در کردستان
  • شهادت یک مرزبان در کردستان
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی | یک مرزبان در کردستان به شهادت رسید