Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور بریتانیا اخیرا به دلیل وجود نگرانی‌های امنیتی در مورد بازگشت خانم بیگوم، تابعیت او را لغو و اعلام کرد که شمیمه بیگوم می‌تواند با توجه به اصالت بنگلادشی پدر و مادرش از سوریه عازم آن کشور شود، چون که از ورود او به بریتانیا ممانعت به عمل خواهد آمد.

پیشتر کمیسیون ویژه تجدیدنظر در امور مهاجرت (Siac) تصریح کرده بود که خانم بیگوم به هنگام ورود به سوریه و اقامت در این کشور، خود را تبعه بنگلادش معرفی کرده بود و لغو تابعیت بریتانیایی او به دلیل این که ایشان را فاقد تابعیت نمی‌کند، غیرقانونی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این حال، دادگاه تجدیدنظر رسیدگی کننده به اعتراض خانم بیگوم ضمن صدور دستور لغو اقدام وزارت کشور بریتانیا تصریح کرده که انصاف و عدالت باید بر اساس حقایق موجود در پرونده بر دغدغه‌های امنیت ملی غلبه کرده، ضمن این که انتقال او به عراق و بنگلادش می‌تواند این زن را در معرض بدرفتاری قرار دهد.

البته دولت بریتانیا در واکنش به صدور این حکم اعلام کرده که قصد دارد درخواست تجدیدنظر در آن و بررسی دوباره پرونده خانم بیگوم را تقدیم دادگاه کند.

شمیمه بیگوم در سال ۲۰۱۵ به همراه دو دوست نوجوان خود در لندن به گروه داعش پیوست و در دوران حضور خود در این گروه با یک عضو هلندی آن ازدواج کرد و از او صاحب دو فرزند شد. چهار سال بعد و پس از شکست‌های پی در پی گروه داعش، خانم بیگوم در یک اردوگاه پناهندگان سوری در حالی که برای فرزند سومش باردار بود، شناسایی شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: داعش انگلیس تابعیت عروس داعشی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

وزیر کشور ترکیه امروز (دوشنبه) از دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش چند فرد مظنون به همکاری با داعش را در شهر استانبول بازداشت کرده‌اند.

وی اعلام کرد که این باند وابسته به داعش در حال آماده سازی خود برای انجام یک حمله تروریستی در ترکیه بودند.

پلیس ترکیه ۱۲ فروردین نیز در یک عملیات گسترده در ۲۱ استان، ۵۱ نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرده بود.

وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه کشورش با معضل تروریسم تاکید کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه به طور مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است.

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند