Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام چینی فروشان مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص سامانه ساتع بیان کرد: این سامانه ساتع با هدف رفع نیازمند‌ها و مشکلات فناورانه دستگاه‌های اجرایی کشور توسط توانمندی‌های پژوهش و فناوری موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور کشور در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری طراحی و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این سامانه بستری برای تبادل فناوری و تسهیل فرایند ارتباط میان عرضه‌کنندگان فناوری و متقاضیان آنهاست که باعث تغییر رویکرد فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور به مسئله محوری، ایجاد فضای مناسب برای شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان، انتقال نتایج دستاورد‌های پژوهشی از مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی به صنایع کشور می‌شود.

مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف در ادامه اظهار کرد: علی‌رغم وجود موانع و چالش‌های متعدد، در سال ۱۳۹۸، مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات دولتی به حساب خزانه‌داری کل کشور بابت اجرای قرارداد‌های ثبت شده در سامانه ساتع واریز که مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال، بر اساس میزان پیشرفت پروژه‌ها، به آن‌ها پرداخت شد.

چینی فروشان با تاکید بر اجرای دقیق فرایند ورود و ثبت از طرف شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات دولتی به سامانه ساتع بیان کرد: با توجه به نوپا بودن این سامانه و ناآشنایی بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی با فرایند اجرایی سامانه، بسیاری از گزارش‌های پیشرفت با تأخیر از سوی مجریان پروژه‌ها برای بررسی در سامانه به ثبت رسید که باعث به تعویق افتادن پرداخت‌ها شد، همچنین فرایند طولانی ثبت و انعقاد قرارداد‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی باعث شده بیشتر قرارداد‌ها در نیمه دوم سال منعقد شود.

بیشتر بخوانید

افزایش حوزه های امتحان آزمون دستیاری و دکتری پزشکی

او درخصوص مشخصات پروژه‌های ثبت شده در این سامانه گفت: بر اساس اطلاعات موجود در سامانه ساتع، حدود ۱۰۰ پروژه به ثبت رسیده در سامانه دارای میزان پیشرفت بیشتر از ۵۰ درصد بوده‌اند که از میان آن‌ها ۳۱ پروژه پژوهشی خاتمه یافته است؛ در مجموع ۵۱ گزارش، ۳ کتاب، ۳ مقاله، ۶ مورد توسعه فناوری و ۴ مورد تغییر در فناوری‌های موجود از اجرای این پروژه‌ها حاصل شده است؛ از دیگر دستاورد‌های این پروژه‌ها می‌توان تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و نرم‌افزار یارانه‌ای اشاره کرد.

او در پایان ضمن تشکر از شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات دولتی بابت ثبت به موقع و دقیق اطلاعات بیان کرد: با توجه به تجربیات کسب شده طی ۲ سال راهبری این سامانه توسط دبیرخانه شورای عالی عتف، همچنین همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و خزانه‌داری کل کشور در طراحی سازوکار‌ها برای تسهیل و روانکاری فرایند‌های اجرایی شاهد دستاورد‌های بهتری در سال ۱۳۹۹ خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماشین آلات موسسات دولتی سامانه ساتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ درصد شهرستان شفت از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: پروژه گاز رسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) با همت اداره گاز شهرستان نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی شهرک امام زاده ابراهیم (ع) خوشبختانه تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودار خواهند بود، افزود: اعتبار هزینه شده این پروژه بیش از ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

نقدی با اشاره به اینکه متراژ خط لوله پروژه ۳۶۲۲ متر است که تاکنون این پروژه ۱۷۰۰ متر توسط پیمانکار اداره گاز اجرا شده است، افزود: با اتمام این پروژه ۵۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) برخوردار و بیش از ۲۶۰ علمک گاز نصب خواهد شد.

وی با اتمام این پروژه مهم و بزرگ در امام زاده ابراهیم (ع) بیان کرد: حضور گردشگران و اقتصاد گردشگری برای اهالی این روستا از اهمیت بالای برخوردار خواهد شد و با اتمام این پروژه تمامی روستاهای شهرستان شفت سبز و تا پایان فصل بهار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 6093135

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور