Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس طی جلسه‌ای با حضور نمایندگان مردم شیراز در مجلس و مدیران دستگاه‌ها و دوایر خدمات رسان شیراز و فارس، مسائل و مشکلات مختلف روستایی مطرح، بررسی و راهکارهایی برای کاهش یا رفع این مشکلات مد نظر قرار گرفت.

فرماندار شهرستان شیراز، پنجشنبه ۲۶ تیر در دومین جلسه مشترک مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان و نمایندگان مردم شیراز در مجلس برای بررسی مشکلات روستاهای این شهرستان، به برخی مصوبات برای بهبود کیفیت زندگی در روستاها و اجرایی شدن بعضی از آنها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا امیری آسفالت روستای گردخون با اعتبار یک میلیارد تومانی را یادآور و متذکر شد: بسیاری از روستاهای جنوب شیراز با مشکل فاضلاب روبرو هستند و سطح آب در آن‌ها بالاست. به همین منظور طرح آبرسانی به روستای سلطان آباد را مصوب کرده‌ایم که به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد. 

امیری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با تامین اعتبار جهت تعریض جاده گردنه کرونی و جاده کوهمره موافقت کرده است، گفت: امید داریم در سال جاری، کار بهسازی گردنه کرونی را به اتمام برسانیم.

فرماندار شهرستان شیراز یکی دیگر از مصوبات مورد نظر را تجهیز کل مدارس این شهرستان به زیرساخت اینترنت و دسترسی به فضای مجازی تا پایان مرداد ماه امسال اعلام کرد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: روستاهای کشور ما سه مشکل اساسی دارند؛ نداشتن جاذبه زندگی، نبود درآمد و فاقد اختیار بودن مسئولین محلی. 

وی ادامه داد: طی جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی پیرامون راه آهن شیراز بوشهر داشتیم، جناب وزیر موافقت کردند که عملیات اجرایی در مسیر کوار- فولاد پاسارگاد، شروع شود. همچنین ایشان ابلاغ کردند که ساخت قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان، هرچه سریعتر آغاز گردد و دستگاههای استانی مشکل تملک اراضی را فورا برطرف کنند. 

عزیزی اضافه کرد: طرح انتقال آب از سد درودزن به مخزن دوکوهک و از آنجا به معالی آباد، که با اجرای آن سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت آبرسانی شیراز افزوده می‌شود، را با وزارت نیرو مطرح کردیم و با این طرح موافقت شد. اجرای این طرح آبرسانی، امکان ایجاد خط لوله جدید به روستای سلطان آباد را فراهم می‌کند. همچنین برای طرح شوری زدایی از رودخانه قره باغ نیز مشکل اعتباری وجود ندارد ولی اجرای طرح نیاز به کارشناسی بیشتری دارد. 

وی افزود: ظرفیت ذخیره فراوردهای نفتی در شیراز نسبتا پایین و ۱۵۰ میلیون لیتر است. درحالی که این رقم در اصفهان به بیش از ۱/۵ میلیارد لیتر می‌رسد. طرح افزایش این ظرفیت تهیه شده است که همزمان با اجرای طرح خط لوله انتقال فراوردهای نفتی از سیرجان به شیراز، عملیاتی خواهد شد. با اجرای این دو طرح، بنزین و گازوییل مستقیما از طریق خط لوله به شیراز می‌رسند.

عزیزی عنوان کرد: به همراه سایر نمایندگان، جلسه‌ای با آقای آذری جهرمی داشتیم و گفتیم که هیچ نقطه‌ای در استان فارس نباید از پوشش اینترنت خارج باشد. همچنین شیراز باید به قطب فناوری‌های دیجیتال تبدیل شود و در همین راستا ۵۶ BTS برای شیراز نیاز است.

سیروس پاک فطرت، دیگر نماینده شیراز در مجلس نیز گفت: باید بپذیریم که دولت پولی برای اجرای طرح‌های عمرانی ندارد. پس باید دید خود را تغییر داده و پول را از طرق دیگری تعریف کنیم. برای مثال جاده دشت ارژن سالهاست که با مشکل روبروست و برای بهینه سازی آن پولی در بساط اداره کل راه و شهرسازی استان نیست‌. ولی می‌توان با دادن یک مجوز کوچک برای ساخت چند متل و رستوران در دشت ارژن، اعتبار جاده جدید را تامین کرد. 

وی افزود: طرح آبرسانی به روستاهای جنوب شیراز بدون اصلاح فاضلاب این مناطق بی فایده است. اکنون در جهان ما تصفیه خانه‌های کوچکی را می‌بینیم که کاملا مناسب این روستاها هستند. 
مهندس سهرابی، مدیرکل ICT استان فارس نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان، در دست اجرا داریم که بخش عمده‌ای از آن در مناطق روستایی است. این اتفاقی بسیار خوشحال کننده برای ماست. 

پاکفطرت با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در روستاهایی مانند سیاخ دارنگان و کوهمره سرخی مشکلات ویژه‌ای دارد، گفت: سیاست ما، پوشش صد درصدی روستاهاست و حتی در روستاهای بدون زیرساخت ارتباطی نیز، از طریق رومینگ به مردم خدمات رسانی می‌کنیم. همچنین در سال جاری، در برخی روستاها ارتقا سطح تکنولوژی و در ۱۲ روستا ساخت سایت جدید را در نظر داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب آزادراه شيراز اصفهان ابراهیم عزیزی محمدرضا امیری شیراز در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

دریافت 21 MB

به گزارش خبرنگار مهر، علی شاهی با اشاره به مشکلات ساخته نشدن بیمارستان در سلطان‌آباد اظهار کرد: کم کاری از طرف مسؤولان شبکه بهداشت و بقیه افراد مرتبط در شهرستان وجود ندارد و در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از مسؤولان کشوری هستیم.

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6089219

دیگر خبرها

  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید