Web Analytics Made Easy - Statcounter

احد فتوحی، پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی جهرم و ناحیه صنعتی کوثر این شهرستان در نشست بررسی مشکلات شهرک‌ صنعتی جهرم افزود: از مجموع این ۷۷ قرارداد سرمایه‌گذاری، ۵۵ قرارداد با متقاضیان در شهرک صنعتی جهرم منعقد شده که از محل این قراردادها تا کنون ۲۵ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۵۶۵ نفر فعال است و ۲۴ واحد صنعتی دیگر نیز در مرحله ساخت و ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول بیان کرد: مجموعه بزرگ تولید کنسانتره مرکبات و رب گوجه فرنگی نیز در ماه‌های آینده در شهرک صنعتی جهرم با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

فتوحی گفت: مهمترین نیاز چنین واحدهایی، آب است که در این زمینه نیازمند مجوز برای افزایش آب پایدار هستیم.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی جهرم که در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار واقع شده به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات از وضعیت مناسبی برخوردار است، طرح مسیر دسترسی به این شهرک صنعتی اجرا شده و طرح توسعه شبکه روشنایی آن در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: در واقع شهرک صنعتی جهرم یکی از بهترین‌های این استان به شمار می‌آید و امید است بتوانیم با توجه به نیازسنجی و رایزنی‌های صورت گرفته و تاکید فرمانداری ویژه این شهرستان، شهرک‌های تخصصی را راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر اشتغالزایی، فرصت‌هایی برای افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی این منطقه نیز فراهم شود.

فتوحی اظهار داشت: با توجه به تکمیل بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی جهرم و واگذاری بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی آمادگی دارد و در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: همچنین در ناحیه‌ صنعتی کوثر جهرم که در زمینی به مساحت ۶۷ هکتار واقع شده، تاکنون ۲۲ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقدشده که از محل این سرمایه‌گذاری‌ها نیز ۱۱ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱۳۰ نفر به بهره‌برداری رسیده و ۱۰ واحد صنعتی دیگر در مرحله ساخت‌ و ساز است.

این مقام مسوول ادامه داد: با بهره‌برداری از واحدهای در حال ساخت و ساز در ۲ منطقه صنعتی نام برده، میزان اشتغال در این مناطق به دو برابر رقم کنونی افزایش می‌یابد. 

فتوحی، همچنین گفت: برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و رفع موانع سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی کوثر جهرم، طرح توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و نیز اجرای جاده دوم دسترسی به این ناحیه صنعتی اجرا خواهد شد.

وی، بر همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهرم برای اجرای طرح توسعه ناحیه صنعتی کوثر در اراضی مجاورآن تاکید و بیان کرد: هم اینک مقدمات اداری انجام این کار در حال انجام است .

فتوحی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، از آمادگی لازم برای ایجاد نواحی جدید صنعتی در مناطق مستعد شهرستان جهرم برخوردار است.

نوید افتتاح واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر در جهرم 

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این نشست گفت: با در نظر گرفتن اینکه شهرک صنعتی جهرم یکی از شهرک‌های فعال در استان فارس است، توسعه آن باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

مهدی شفیعیان افزود: یک واحد تولیدی کنسانتره انواع میوه و مرکبات که نیاز اساسی این شهرستان است با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از ۵۰۰ نفر به زودی در این شهرک افتتاح خواهد شد.

وی، همچنین خواستار استقرار واحد آتش‌نشانی در شهرک صنعتی جهرم شد و گفت: از متولیان امر می‌خواهیم با رایزنی و همکاری، این موضوع را به سرانجام رسانند تا مشکل راه‌اندازی این واحد حل شود.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهرم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهرم فارس وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهرم فارس شرکت شهرک های صنعتی فارس شهرک صنعتی جهرم سرمایه گذاری شهرستان جهرم ناحیه صنعتی واحد صنعتی صنعتی کوثر طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

مسعود ایرانی بیان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

او افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی