Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@16:31:01 GMT

کلاهبرداری ۱۴۳ میلیاردی به بهانه تامین ارز خارجی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۳۴۸۵

۲ کلاهبردار که به بهانه تامین ارز خارجی، ۱۴۳ میلیارد ریال از شهروندی کلاهبرداری کرده بودند، توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری با اعلام این خبر، گفت: اوایل اردیبهشت سال جاری، پروندهای با موضوع کلاهبرداری با شکایت مردی میانسال در پایگاه دوم پلیس آگاهی مطرح و بررسی موضوع را تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: شاکی پرونده اظهارداشت که برای تامین مقادیری ارز خارجی بابت خرید لوازم صنعتی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، طی مذاکراتی که با یکی از دوستانم در خارج از کشور داشتم وی، من را با شخصی به نام "داود" که در تهران سکونت داشت، آشنا کرد و قرار شد بابت تامین وجه از طریق کارگزاران خارجی، سند مالکیت ملکم را به صورت صلح نامهای در اختیارش قرار دهم؛ من نیز ملک خود را که به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال بود به صورت صلح نامه به داود واگذار کردم و همچنین برای تامین ضمانت اجرا مبلغ ۳.۵ میلیارد ریال نیز به صورت چک وعده دار به وی تحویل دادم.

این مقام انتظامی گفت: شاکی در ادامه اظهارات خود بیان کرد پس از مدتی متوجه شدم داود با همکاری شخصی به نام "سینا"، چک امانی من را مصرف و با مراجعه به بانک، گواهی عدم پرداخت چک دریافت کرده است و سپس با مراجعه به مراجع قضائی دادخواستی به طرفیت من طرح کردند؛ همچنین داود و سینا با همدستی یکدیگر ملکم را با استفاده از صلح نامه تنظیم شده به نام خود منتقل و سند تک برگی گرفته اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان در گام اول تحقیقات متوجه شدند هر دو متهم برخلاف وعده های خود با تشکیل پرونده مطالبه وجه چک، سایر املاک و دارایی های شاکی را توقیف و از محل سکونت خود متواری شدهاند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مخفیگاه جدید متهمان در حوالی سعادت آباد شناسایی شد، گفت: با دستور قضائی، هر دو متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به پایگاه دوم پلیس آگاهی انتقال یافتند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان به جرم خود اعتراف کردند، افزود: با هماهنگی مرجع قضائی، سند ملک ابطال و ضمن انتقال به نام شاکی، چک ۳.۵ میلیاردی نیز از متهمان اخذ و به شاکی پرونده مسترد شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اختیاری در خاتمه گفت: هر دو متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۲ تهران برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه قرار دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی کلاهبرداری میلیاردی بهانه تامین ارز خارجی سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری رضا عسگری طرح مالیات بر خانه های خالی پایگاه دوم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جانشین فرمانده انتظامی استان از شناسایی و  دستگیری کلاهبردار حرفه ای با بیش از ۶۰ نفر شاکی که به یکی از شهر های کشور متواری شده بود، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.

سرهنگ سامان غنی زاده با اشاره به اینکه متهم از شاکیان مبلغی بیش از ۲هزار میلیارد ریال با روش پرداخت سود کلان کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

دیگر خبرها

  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان