Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@18:06:54 GMT

احتمال قرنطینه چند هفته ای تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۱۴۹

احتمال قرنطینه چند هفته ای تهران

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، رضا جلیلی خشنود درباره محدودیتهای اعمال شده در تهران گفت: فعلا بناست که این محدودیتها یک هفته ادامه پیدا کند و اگر در جلسات بعدی نتایج به خوبی پیشرفت کند، شاید قرنطینه چند روز یا چند هفته بعد ادامه پیدا کند تا بتوانیم این موج دوم را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید:

زالی: پایتخت شرایط میزبانی برگزاری آزمون‌های سراسری را ندارد / بستری ۸۹۰ بیمار کرونایی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته / درخواست تمدید محدودیت‌های کرونایی در تهران
استاندار تهران: کاهش شیوع کرونا محسوس نباشد، محدودیت‌ها تمدید می‌شود / اطلاعیه مدیریت بحران شهرداری منشأ قانونی ندارد
وزیر بهداشت آلمان: خطر موج دوم کرونا جدی است
شاهد ابتلا و مرگ و میر کودکان بر اثر کرونا هستیم
وی با بیان اینکه موج دومی که آمده خیلی سنگین است، افزود: در بیمارستان شهدای تجریش ۱۷۲ نفر از نیروهای خودمان درگیر شدند و خود بنده و معاونتها هم درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من خودم بستری هستم و ریه ام ۴۰ درصد درگیر شده است. معاونت درمان و بهداشت بیمارستان هم بستری هستند.

خشنود با بیان اینکه موج دوم کرونا موج سنگینی است، گفت: امیداریم با کمک مردم و رعایت کردن از این موج هم عبور کنیم.

معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره پرشدن تختهای بیمارستانی نیز اظهار کرد: ما با دو مشکل کمبود تخت بستری و کمبود کادر درمان مواجه هستیم. کادر درمان ما اکثرا آلوده می شوند یا اینکه اقوام درجه یکشان مبتلا می‌شوند که مجبورند از آنها مراقبت کنند.

کمبود تخت‌های ویژه بستری و نیروی کادر

وی افزود: کمبود تختهای ویژه، تختهای بستری و کمبود نیروی کادر داریم که با قول و مساعدت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه امیدواریم بتوانیم حداقل به صورت موقت هم که شده نیرو جذب کنیم و به خدمت ادامه دهیم.

خشنود در مورد همراهی دستگاههای مختلف در مقابله با کرونا نیز گفت: واقعیت امر این است که همه دستگاهها تا حدی که توانستند پای کار بودند، البته انتظار ما خیلی بیشتر است. این موج دوم از موج اول خیلی سنگین تر بود. بیماران بدحال و فوتی ما بیشتر است و به نوعی سیلی که از موج دوم می خوریم شدیدتر است. امیدواریم دستگاه هایی که در روزهای اول تمام قد آمده بودند وسط این بار هم بیایند و از نظر نیرو و توان کمک برسانند چون کادر درمان واقعا در مضیقه هستند.

معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران که در یک گفت‌گوی زنده رادیویی صحبت می‌کرد، درباره اینکه موج دوم کرونا از چه زمانی آغاز شده است، گفت: تقریبا از نیمه دوم خرداد با افزایش در میزان ابتلا و چند روز بعد میزان بالایی از مرگ و میر روبه رو شدیم که نشان داد موج دوم موج سنگینی است.

وی در مورد دورکاریها در تهران نیز گفت: ما از مدتی قبل دورکاری را درخواست کرده بودیم. همچنین خواستیم که افراد پرخطر هم از مراکز کاری دور نگه داشته شوند و تا جایی که ممکن است ساعت کاری کوتاه شود که خوشبختانه با تمام این ها موافقت شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قرنطینه تهران کرونا ویروس ستاد مبارزه با کرونا تهران صدای ایران موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در تهران توضیح داد: میانگین بارش‌ها در فروردین ماه، نرمال و حتی بیشتر از حد نرمال بود و با ادامه بارندگی در این هفته در استان تهران، سمنان و مناطق مرکزی تا جنوبی کشور بارندگی خوبی در پیش است؛ ولی این بارندگی‌ها کمبود آب در این استان‌ها را با توجه به فرصت اندک باقی مانده، جبران نخواهد کرد چراکه در برخی استان‌ها با ذخیره آب مطلوب فاصله زیاد وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که توان تبخیر در کشور ما بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: استان تهران با ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه ۲۰۰۰ میلیمتر توان تبخیر دارد. در حالی‌که رفتار ما با آب منطقی نیست؛ در نتیجه اگر شرایط بارندگی به حد نرمال هم برسد ما هنوز با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

وظیفه ادامه داد: در تهران تقریباً نیمه اول خرداد به بعد بارش قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد به‌صورت رگباری خواهد بود؛ باران‌های تابستانی نیز معمولاً سیل‌آسا و تخریب‌کننده هستند که نمونه‌اش را در سیل سال ۱۴۰۱ در امامزاده داود و فیروزکوه تجربه کردیم.

وی وضعیت بارش‌های تابستانی در برخی مناطق کشور به ویژه جنوب شرق را نسبت به سال گذشته خیلی بهتر دانست و گفت: در جنوب کشور نیز تنها در همین یکی دو هفته آینده بارندگی وجود دارد و بعد به صورت اقلیمی بارندگی قطع می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی با اشاره به بارندگی‌های خوب رخ داده در برخی مناطق کم بارش کشور، اظهار داشت: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری نسبتاً وضعیت بارندگی آنرمالی شدیدی داشت و در استان سیستان و بلوچستان نیز عمدتاً بارندگی‌ها فراتر از حد نرمال بود. هرچند این بارندگی‌ها به ویژه در مناطق ساحلی رگباری بود و منتهی به دریا می‌شد.

وی بیان داشت: تا پیش از این بارندگی‌ها، سدهای استان هرمزگان وضعیت ناخوشایندی داشت و کمبود بارش در استان هرمزگان به منفی ۵۸ درصد نسبت به نرمال خودش یعنی از آغاز سال آبی تا ۲۸ فروردین سال‌جاری، عقب‌تر بود اما این حجم از بارش باز هم نتوانست کمبود آب مورد نیاز را جبران کند.

کد خبر 6087372 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد