Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@02:53:28 GMT

هملون غاری در نزدیکی شهر میگون

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۱۸۶

هملون غاری در نزدیکی شهر میگون

غار هملون از دو غار تشکیل یافته که به هملون کوچک و هملون بزرگ مشهور هستند. این غارها در دره هملون در نزدیکی شهر میگون از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات قرار دارند.

دهانه غار هملون کوچک که در زیر یک تاق سنگی بزرگی قرار دارد، ۳ متر عرض و حدود ۱ متر ارتفاع دارد و به نظر می‌رسد طول غار حدود ۵۰ متر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کف غار از سنگ و گِل پوشیده شده و به همین دلیل لغزنده است. در ورودی غار یک چهارچوب آهنی توسط شهرداری طی سالیان گذشته نصب شده است. ابتدای غار کمی باریک و کم‌ارتفاع است ولی به تدریج به ارتفاع آن افزوده می‌شود. در ادامه مسیر یک دالان پرشیب وجود دارد که حدود ۳۰ تا ۴۰ متر به سمت پایین امتداد دارد و به دلیل لغزنده بودن کف غار، وارد شدن به آن بسیار دشوار است و پیمایش آن نیاز به در اختیار داشتن تجهیزات لازم است.

به فاصله چند دقیقه بعد از هملون کوچک و در بالای یک دامنه پرشیب، غار هملون بزرگ واقع شده است. دهانه این غار حدود ۲/۵ متر عرض و ۱/۵ متر ارتفاع دارد و طول آن حدود ۱۰۰ متر می‌باشد. ورودی این غار نیز همچون هملون کوچک یک ورودی آهنی دارد.

در سال‌های اخیر با توجه به ایجاد مدرسه یخ‌نوردی در نزدیکی این غار، مسیر دسترسی به غار هملون آسان‌تر شده است.

دره هملون در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران و در حدّفاصل دو روستای میگون و شمشک واقع است. گفته می‌شود که این محل به دلیل وجود سوراخ‌ها و غارهای متعدد در طول دره، ابتدا «همه جا لانه» یا «همه لانه» نام گرفته و سپس به مرور زمان به «هملون» تبدیل شده است/ سیری در ایران

     

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • شهادت زن فلسطینی در نزدیکی الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها+ فیلم
  • فیلم| آتش‌سوزی و تیراندازی در نزدیکی قلعه اربیل
  • (ویدئو) آتش‌سوزی و تیراندازی در نزدیکی قلعه اربیل
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم