Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@04:48:32 GMT

شکایت خانواده جورج فلوید به دادگاه

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۴۴۱۰

شکایت خانواده جورج فلوید به دادگاه

به گزارش افکارنیوز،

شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که ماه گذشته به دست پلیس به طرز فجیعی به قتل رسید دادخواستی به دادگاه مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتای آمریکا ارائه کرده و خواستار غرامت شدند.

اخبار بین الملل- در این شکایت نام چهار افسر پلیسی که در قتل فلوید نقش داشتند نیز ذکر شده است. «درک چاوین» نام افسر پلیسی بود که در فیلم منتشر شده از فلوید زانویش را بر گردن او می‌فشارد و در حالیکه او ضجه می‌زند «نمی‌توانم نفس بکشم» جورج را به قتل می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وکلای خانواده فلوید چهارشنبه گذشته اعلام کردند شکایتی علیه پلیس شهر مینیاپولیس مطرح کرده‌اند. دلیل آنها این عنوان شده که مسئولیت این قتل بر عهده اداره پلیس مینیاپولیس است.

«بن کرامپ» یکی از وکلای این پرونده گفت: «در این شکایت حرف همیشگی‌مان را مطرح کردیم یعنی تمام وزن اداره پلیس مینیاپولیس بر گردن جورج فلوید بوده است. این شهر سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق دستگیرشدگان و به طور خاص سیاه‌پوستان دارد و افسرانش را با این باور تربیت می‌کند.»

همچنین در این شکایت آورده شده که فلوید زمان مرگش از حقوق قانونی خود محروم بوده است. بنابراین، آموزش و نظارت بر پلیس این شهر و در نظر گرفتن جبران خسارت و پرداخت غرامت به خانواده فلوید باید انجام گیرد.

این در حالی است که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالاتی درباره خشونت پلیس کشورش در قبال سیاه‌پوستان، وضعیت را برای سفیدپوستان نیز یکسان توصیف کرد و گفت: « سفید‌ها بیشتر به دست پلیس کشته می‌شوند.»

قتل جورج فلوید اعتراضات گسترده‌ای در سطح جهانی به نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا را به همراه داشته است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی برخی رسانه ها گزارش داده اند که خانواده پسر متهم به قتل از سازندگان فیلم خواسته‌اند که اگر برخی سکانس های ملتهب "بی بدن" را حذف نکنند، پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار داده و حتی ممکن است حکم توقیف فیلم را بگیرند؟

کم شدن تدریجی سانس های فیلم "بی بدن" در برخی پردیس های سینمایی و جایگزینی با برخی آثار کم‌خطرتر،این ظن را تقویت می‌کند که گردانندگان اکران هم قصد دارند بی سروصدا، "بی بدن" را محدود و درنهایت از اکران حذف کنند؟

با این حال آنچه از اقبال عمومی پیش‌روست اینکه "بی بدن" با وجود محدودیتها، نه فقط در تهران بلکه در شهرستان ها هم گزینه اصلی بسیاری از مخاطبان جدی سینماها برای فیلم دیدن بوده و حتی برخی دستفروشان هم دی‌وی‌دی‌های خالی را به اسم اسم این فیلم به علاقمندان می‌فروشند!

باید منتظر ماند و دید بالاخره سرنوشت "بی بدن" به کجا خواهد انجامید و این فیلم الناز شاکردوست خواهد توانست سر سلامت اکران خود را به پایان برساند؟

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899762

دیگر خبرها

  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏
  • دن اشورث از نیوکاسل به دادگاه حکمیت ورزش شکایت می‌کند
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم