Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه ۱۰ هزار طلبه در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند، گفت: آشنایی طلاب با فضای دانشگاهی موضوع مهم و ضروری است و این یک سرمایه بزرگی است که نهاد رهبری در دانشگاه ها می تواند از آن استفاده کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها که در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه برای نخستین بار در حال حاضر اسناد جامع راهبردی دارد و بر اساس آن یک برنامه پنج ساله در حال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت همکاری حوزه و دانشگاه بیان کرد: هفته حوزه و دانشگاه نماد همکاری های مشترک بین این دو مرکز بزرگ بوده و ما پیشنهاد می کنیم که دبیرخانه حوزه و دانشگاه تشکیل شود.

آیت‌الله اعرافی: حوزه‌های علمیه برای همیاری با نیروی انتظامی آمادگی داردآیت‌الله اعرافی: خطر کاهش جمعیت بسیار جدی استآیت الله اعرافی: نسل انقلابی حوزه باید نسبت به ظرفیت خود باور داشته باشد

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه 10 هزار طلبه در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: آشنایی طلاب با فضای دانشگاهی موضوع مهم و ضروری است و این یک سرمایه بزرگی است که نهاد رهبری در دانشگاه ها می تواند از آن استفاده کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مباحث دین و دانش در اوایل انقلاب به شکل دیگری دنبال می شد و در حال حاضر تغییراتی در این عرصه ایجاد شده است، گفت: برای آشنایی با نظامات اسلامی طرح جامع اندیشه اسلامی راه اندازی شده که یکی از محورهای تعامل ما با دانشگاه می تواند باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه 50 رشته حوزوی در دانشگاه داریم، ادامه داد: 5 هزار نفر از طلاب با مدارک دانشگاهی وارد حوزه علمیه شده اند، این سرمایه می تواند حلقه وصل دانشگاه و حوزه باشد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه حوزه این است که بتواند منطق و معرفت دینی و فضائل اخلاقی را در دانشگاه ها پر فروغ تر کند،حضور طلاب و روحانیون در فضای دانشگاه اگر با ضوابط و شرایط متناسب همگام نباشد، اثرگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... آیت‌الله اعرافی: حضور ۱۰ هزار استاد پژوهشگر در شهر قم ظرفیت بزرگ پژوهشی است آیت‌الله اعرافی: مراکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم رسالت مهمی بر عهده ‌دارند آیت‌الله اعرافی: گروه‌های جهادی و مردمی در عرصه مقابله با کرونا آرامش را به جامعه تزریق کردند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله اعرافی حوزه های علمیه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد