Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@05:19:00 GMT

آغاز آزمایشی فعالیت ربات فروشنده در ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۵۱۷۳

آغاز آزمایشی فعالیت ربات فروشنده در ژاپن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت تله اگزیستنس که سازنده این ربات است، ابراز امیدواری کرده که به راه افتادن موج اتوماسیون خرده فروشی کمک کند.

شرکت "فامیلی مارت" که اداره کننده فروشگاه محل آزمایش این ربات است، اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ از رباتهای کارگر در ۲۰ شعبه خود استفاده کند. در ابتدا این رباتها از راه دور کنترل خواهند شد تا این که هوش مصنوعی آنها بتواند حرکات انسانی را تقلید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت لاسون که از رقیبان "فامیلی مارت" است، نخستین ربات خود را از سپتامبر به کار می گیرد.

این ایده که تله اگزیستنس نام دارد، نخستین بار چهار دهه پیش از سوی سوسومو تاچی، استاد دانشگاه توکیو و یکی از موسسان این استارتاپ پیشنهاد شد. شرکت آنها توسط شرکت سرمایه گذاری فناوری سافت بانک و اپراتور تلفن همراه KDDI در ژاپن و همچنین سرمایه گذاران خارجی نظیر شرکت هواپیماسازی ایرباس تامین مالی شد. این شرکت ربات خود را "مدل تی" نامگذاری کرد.

این ربات به شکلی طراحی شده تا خریداران احساس راحتی بیشتری داشته باشند زیرا مردم نسبت به رباتهایی که بیش از حد شبیه انسان هستند ممکن است حس ناخوشایندی پیدا کنند.

رباتها هنوز در مکانهای عمومی جا نیافتاده اند. اگرچه رباتها در کارخانه ها عملکرد بهتری از کارگران انسانی دارند اما هنوز برای انجام وظایف ساده در محیطهای شهری غیرقابل پیش بینیتر، دچار مشکل هستند. حل مشکل عملکرد می تواند به شرکتها در کشورهای صنعتی به خصوص کشورهایی مانند ژاپن که با پیری سریع جمعیت روبرو هستند، کمک کند با کمبود نیروی کار کنار بیایند. شرکتهایی که از شیوع ویروس کرونا ضربه خورده اند هم ممکن است نیاز داشته باشند با افراد کمتری فعالیت کنند.

جین توموئیکا، مدیرعامل شرکت سازنده این ربات اظهار کرد که از زمان شیوع کووید ۱۹، هتلها، رستورانها و حتی شرکتهای نفت و گاز با این شرکت تماس گرفته اند.

به گفته تله اگزیستنس، استفاده از اپراتورهای انسانی با عینکهای واقعیت مجازی و کنترلهای حسگر حرکتی برای تعلیم دادن به این رباتها، هزینه روباتیک خرده فروشی را در مقایسه با برنامه ریزی پیچیده ای که به سخت افزار بیشتر و ماهها زمان برای تکمیل نیاز دارد، ۱۰ برابر کمتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، تاکئو کاناده، دانشمند هوش مصنوعی و رباتیک در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا که در فوریه به عنوان مشاور به تله اگزیستنس پیوست، اظهار کرد: رباتهای آینده این شرکت می توانند در بیمارستانها هم مورد استفاده قرار گیرند و پزشکان به کمک آنها برخی از اعمال را از راه دور انجام دهند. اما ممکن است ۲۰ سال زمان نیاز باشد تا رباتها بتوانند در خانه مردم کار کنند.

پربیننده ترین پیش‌بینی قیمت موبایل در روزهای آینده/ بالا و پایین بازار موبایل از شیوع کرونا تا انتشار یک اطلاعیه/ واردات گوشی بالای ۳۰۰یورو ممنوع یا آزاد؟ تبلت‌ اپل چند؟ +جدول موبایل با دوربین ۴۸مگاپیکسلی چند؟ ۱۰ روش برای افزایش طول عمر باطری لپ‌تاپ صفحات توییتری برخی افراد سرشناس هک شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ژاپن هوش مصنوعی ربات خرده فروشی اتوماسیون قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود

به گزارش علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا گفت، ربات انسان‌نمای تسلا هنوز در آزمایشگاه است، اما ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.

چندین شرکت روی ربات‌های انسان‌نما شرط‌بندی کرده‌اند تا کمبود نیروی کار احتمالی را برآورده کنند و کار‌های تکراری صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید خطرناک یا خسته‌کننده را انجام دهند.

ماسک در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: حدس می‌زنم ربات تسلا به نام «اوپتیموس» (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری وظایف خود را در کارخانه انجام دهد.

ربات‌های انسان نما برای چندین سال توسط هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس در حال توسعه بوده اند.

امسال، استارت‌آپ «فیگور» Figure تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی «بی ام و» (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این خودروساز در ایالات متحده، همکاری امضا کرده است.

میلیاردر ماسک قبلاً گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی باشد.

ماسک با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا در بین هر سازنده ربات‌های انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد تا بتواند با استنباط کارآمد از خود ربات به تولید حجم برسد.»

ماسک سابقه ناکامی در تحقق وعده‌های جسورانه دارد. در سال ۲۰۱۹، او به سرمایه گذاران گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودرو‌های خودران روباتاکسی را راه اندازی خواهد کرد.

تسلا اولین نسل ربات «اوپتیموس» خود را با نام «بامبل بی» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال، این شرکت ویدیویی از نسل دوم ربات دوپا که یک تی شرت را در محل شرکت تا می‌کند، منتشر کرد.

ویدئوی فیگور که در فوریه از ربات «۰۱» خود منتشر شد، آن را در حال ساخت قهوه نشان می‌دهد، در حالی که بوستون داینامیک هفته گذشته از یک پلت‌فرم الکتریکی برای ربات انسان‌نما اطلس خود رونمایی کرد که در حال چرخش و تغییر از حالت خوابیده به حالت ایستاده و راه رفتن دیده می‌شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • آغاز رقابت بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب کنکور در اولین روز آزمون
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور از فردا
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد