Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میزان، «سینوفارم» شرکت داروسازی دولتی چین، روز پنجشنبه از آغاز سومین و آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن ضد کرونا خود با همکاری مشترک شرکت هوش مصنوعی و محاسبات ابری مستقر در ابوظبی بر روی ۱۵ هزار داوطلب در امارات متحده عربی خبر داد.

آشیش کوشی، یکی از مدیران شرکت گروه ۴۲ امارات گفت این مطالعه که از روز چهارشنبه آغاز شده است اولین آزمایش فاز سوم یک واکسن غیر فعال شده در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن‌های غیرفعال شده به خوبی شناخته شده اند و در برابر بیماری‌هایی مثل آنفلوانزا و سرخک استفاده می‌شوند.

این در حالیست که هنوز واکسن ضد کرونا برای استفاده تجاری مورد تایید قرار نگرفته است. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر ۲۳ واکسن ضد کرونا در جهان در حال آزمایش بالینی است که سه مورد آن‌ها در حال یا آغاز آزمایش مرحله سوم و نهایی در فاز بزرگتری هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است شرکت سینوفارم، امارات متحده عربی را انتخاب کرد، زیرا حدود ۲۰۰ ملیت مختلف در آنجا ساکن هستند و تمرکز آن بر تحقیقات پزشکی و مبارزه با بیماری همه گیر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد

شینهوا نوشت که فوجیان حدود ساعت هشت صبح به وقت محلی لنگرگاه «جیاننان» در شانگهای را ترک کرد. در این آزمایش «ثبات و قابلیت توان رانشی و سامانه‌های الکترونیکی» فوجیان سنجیده خواهد شد.

فوجیان پس از «لیائونینگ» و «شاندونگ» سومین ناو هواپیمابر چین و بزرگترین کشتی نیروی دریایی این کشور است.

ناو هواپیمابر فوجیان که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) از آن رونمایی شد، کاملا به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است.

این ناو هواپیمابر بزرگتر و به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از شاندونگ (رونمایی شده در ۲۰۱۹) و لیائونینگ است که چین در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خرید و آن را بازطراحی کرد.

به غیر از ناو‌های هواپیمابر کلاس فورد (یک کلاس جدید از ناو‌های هسته‌ای توسعه یافته برای نیروی دریایی آمریکا)، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که مجهز به آخرین سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما است.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین بار‌ها افزایش آمادگی جنگی و پیشرفت‌های فناوری پیش از صدمین سالگرد تاسیس ارتش خلق چین در سال ۲۰۲۷ را خواستار شده است. برخی از افسر‌های نظامی آمریکا پیشتر مدعی شدند که چین تا آن سال یک حمله نظامی برای گرفتن تایوان را آغاز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال