Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@07:04:55 GMT

کدام استان‌ها در بهار کرونایی بیکارتر شدند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۶۳۱۰

کدام استان‌ها در بهار کرونایی بیکارتر شدند؟

آفتاب‌‌نیوز :

نرخ بیکاری در بهار امسال با کاهش ۰٫۸ درصدی نسبت به زمستان سال گذشته به ۹٫۸ درصد رسیده است.

بر اساس اطلاعیه مرکز آمار، در بهار امسال بیشترین نرخ بیکاری معادل ۲۱ درصد مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ بیکاری معادل چهار درصد متعلق به استان خراسان جنوبی بوده است.

در حالی که وضعیت بیکاری در کل کشور بهبود یافته اما ۹ استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند که چهارمحال و بختیاری در صدر آنان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین استان‌های کشور، استان چهارمحال و بختیاری بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشته، به طوری که نرخ بیکاری در این استان با رشد ۴٫۶ درصدی از ۱۴٫۵ درصد در زمستان سال گذشته به ۱۹٫۱ درصد در بهار امسال رسیده است. استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین استان کردستان دارای بیشترین کاهش نرخ بیکاری در بهار امسال بوده، به طوری که نرخ بیکاری در این استان طی دوره مذکور با افت ۷٫۱ درصدی همراه بوده است. استان‌های اردبیل و کرمانشاه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نرخ بیکاری در استان تهران در بهار امسال نسبت به فصل قبل بدون تغییر و معادل ۸٫۸ درصد بوده است.

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیکاری کرونا بهار امسال نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم پیغان ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: روز دوم رقابت علمی کنکور در سال ۱۴۰۳، امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) با حضور داوطلبان گروه علوم تجربی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

وی افزود: بیش از ۷۱ هزار شرکت کننده در استان خوزستان در نوبت اول شرکت داشتند که ۶۰ درصد دختر و ۴۰ درصد پسر بودند.

پیغان ادامه داد: شهرستان اهواز با ۲۰ هزار نفر بیشترین شرکت کننده در استان خوزستان و گروه علوم تجربی بیشترین داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری امسال را تشکیل دادند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: از تعداد ۲۰ هزار نفر شرکت کننده اهوازی، ۱۰ هزار نفر آزمون خود در دانشگاه شهید چمران باهم رقابت کردند.

وی گفت: دانشکده‌های علوم، کشاورزی، مهندسی، اقتصاد و علوم اجتماعی، ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روان‌شناسی و الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان این داوطلبان بودند.

کد خبر 6089018

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟