Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@09:23:05 GMT

مبنای قیمتی در خرید و فروش مسکن مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۵۶۳۷۴

مبنای قیمتی در خرید و فروش مسکن مشخص می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا رضایی کوچی در بخش خبری ۲۱  شبکه یک سیما تصریح کرد: در سراسر کشور افرادی به عنوان دلال و سوداگر سبب ایجاد بحران در بازار مسکن و زمین شده اند و با قیمت سازی غیر واقعی در فضای حقیقی و مجازی موجب این گرانی‌ها هستند.

وی تاکید کرد: لازم است همانطور که دستگاه قضا با جدیت به موضوع ورود پیدا کرده است، این حرکت استمرار داشته باشد و با واسطه گران برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بنگاه‌های املاک زیادی در کشور وجود دارد که کارشان را به درستی انجام می‌دهند، اما مشاوران املاکی هم هستند که انصاف را رعایت نمی‌کنند و خلاف قانون عمل می‌کنند.

 رضایی کوچی تصریح کرد: تعداد زیادی از مشاوران املاک کشور فاقد مجوز قانونی هستند و بر اساس گزارش‌ها، دلالان در برخی از بنگاه‌های این مشاوران فعال هستند که لازم است مجامع امور صنفی و وزارت صمت بر فعالیت آن‌ها نظارت کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره ورود دستگاه‌های قضایی به موضوع مسکن نیز گفت: باید قرارداد خرید و فروش در سامانه رهگیری ثبت نام شود که متاسفانه این سامانه فعال نیست و دستگاه‌های نظارتی امکان رصد قیمت‌های خرید و فروش را ندارند.

رضایی کوچی افزود: ستاد ملی کرونا برای اجاره بها مبنایی را قرار داد که بر اساس آن میزان افزایش نرخ اجاره در تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و شهرهای دیگر ۱۵ درصد تعیین شده و  هر قرارداد اجاره‌ای که بیشتر از این ثبت شود دستگاه‌های نظارتی باید با آن برخورد کنند اما در حال حاضر این قانون را برای خرید و فروش واحد مسکونی نداریم و مبنایی برای قیمت گذاری وجود ندارد.

او گفت: در شرایط عادی، بازار بر اساس عرضه و تقاضا قیمت مسکن را کنترل می‌کند اما در شرایط کنونی که میزان عرضه سال هاست کمتر از تقاضا شده باید سیاست های کنترلی و نظارتی اعمال شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تولید نشدن مسکن در سال‌های گذشته افزود: باید مبنایی برای قیمت گذاری مسکن در کشور داشته باشیم و در حال حاضر یک قیمت پایه برای محاسبه عوارض شهرداری‌ها وجود دارد که در سراسر کشور با یک ضریب به این قمیت پایه، می‌توانیم قیمتی را برای مسکن شهرها در مناطق کشور مشخص کنیم.

او ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی هم می توانند بر اساس این شاخص نظارت کنند، تا بنگاه‌های معاملاتی اجازه خرید و فروش بیشتر از این قیمت‌ها را نداشته باشند.

رضایی کوچی تصریح کرد: امیدوارم ستاد کرونا به صورت فوریت تعیین مبنا برای خرید و فروش مسکن را پیگیری کند ما هم در طرح جامعی که در مجلس داریم این موضوع را قانونی خواهیم کرد.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1410966

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن تهران خرید و فروش رضایی کوچی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۵۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

به گزارش مهر، در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۹» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد